De Astra H GTC 1.9 Cdti Sport (Z19DTH) van Basshoven

Forumindex Forums Modellen Astra De Astra H GTC 1.9 Cdti Sport (Z19DTH) van Basshoven

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Berichten
  • #18036353
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      @Basshoven wrote:

      @TerryB wrote:

      Vette bak hoor! :wub

      Thanks Terry :thumbup

      @iquick wrote:

      Ja doei hele motor, alleen de inlaatspruitstuk dan is het weer in orde. Opel dealers pff :???:

      Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk

      Dus toch?
      Ik kom net van de dealer, omdat ik vanmorgen ineens geen vermogen meer had.
      Nu zeiden ze dat er een slang in en uit de roetfilter gaat en die vangt de betreffende druk op.
      Nu was er een slang bij mij doorgebrand, als gevolg van dat de wervel klep het niet doet.
      Volgens hen moet ik nu een reparatie laten doen a 1600 euro incl. btw en montage……….

      Als ik het goed heb doen ze dan het volgende.

      Gasklephuis (pakkingen?)
      Actuator
      Inlaatspruitstuk
      Storingen verwijderen.

      Net ff 150 euro af kunnen tikken voor uitlezen + noodslang….

      Ik heb zelf bij mijn vectra het inlaatspruitstuk vervangen. Inlaatspruitstuk gekocht op eBay Inc. Verzendkosten 225€. Acuator niet vervangen. Werd wel geadviseerd. De huidige werkt gewoon. Acuator kost ook al rond de 250€. Het kan dus best lonen om hij het vervangen van het spruitstuk de oude te proberen. Kijk eens in mijn topic staan foto’s in van mijn oude en nieuwe inlaatspruitstuk
      viewtopic.php?f=6&t=162221
      Bij de nieuwe inlaat zie je duidelijk het bedienings stangetje van de wervelkleppen. Bij die van jou ligt die er waarschijnlijk af. Uitgesleten kogel gewrichtjes. Waardoor er maar 1 wervelklep meer bediend word
      staat ook een mooi filmpje hoe de inlaat vervangen word :thumb

      Groet helmer

      #18036354
      Basshoven
        Lid sinds:
        30 May 2012

        Thanks Helmer.
        Het is inmiddels opgelost.

        Dus weer een updateje king:
        De Astra is weer helemaal in orde…… :jerry
        Gisteren heb ik de Astra weer op kunnen halen, nadat er een nieuw inlaatspuitstuk is gemonteerd.
        Het is echt een wereld van verschil moet ik zeggen.
        De auto kan weer ademen en dat merk je goed op je gaspendaal. :thumb

        Dus deze is nu vervangen.
        Zoals je ziet was het nodig…..
        De beugel die de kleppen laat bewegen was gewoon afgebroken…… :shock:

        Nu ga ik toch ook maar eens rond kijken voor een catch can, want de vervuiling in het spruitstuk was heel erg moet ik zeggen. :shock:
        Iemand nog tips waar die het beste kan kopen?

        #18036355
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Is zeker goed merkbaar. De mijne is ook stukken mooier gaan lopen en sterker geworden. Is weer fun om te rijden zo :D.
          Ik heb zelf deze catch-can. http://www.qspraceware.nl/qsp-producten/catchtanks-1/olie-catchtank-rond.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
          Is veel meer te vinden natuurlijk.

          #18036356
          Basshoven
            Lid sinds:
            30 May 2012

            @Helmer opelfan wrote:

            Is zeker goed merkbaar. De mijne is ook stukken mooier gaan lopen en sterker geworden. Is weer fun om te rijden zo :D.
            Ik heb zelf deze catch-can. http://www.qspraceware.nl/qsp-producten/catchtanks-1/olie-catchtank-rond.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
            Is veel meer te vinden natuurlijk.

            Hoe bestel ik hem daar?
            Ik vind nergens op de site een linkje om te kopen??? :hmmz

            #18036357
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Een webwinkel waar niks te koop is :shock: :wtf heb ook gekeken. Heb heb de mijne overgekocht van een forumlid. Wel vreemd zo

              #18036358
              Basshoven
                Lid sinds:
                30 May 2012

                En weer een update voor het logboek :grin
                Nu is het zo dat ik een dikke sub met monoblock had liggen in mijn Alfa en ik dus best wel verslaafd was aan fatsoenlijk geluid (bass) in mijn auto. :shock:
                De Astra is gewoon uitgevoerd met de standaard mp3 speler waar ik dus geen sub op kan sluiten.
                (Tenminste niet normaal, ik ga niet lopen klooien op speaker uitgangen :confus )
                En CD’s had ik al heel lang niet meer, omdat ik altijd gewoon USB gebruikte.
                Dus de algelopen 1.5 maand heb ik naar de radio zitten luisteren….. :hmmz

                Nu zat ik even te speuren op internet en kwam zo’n usb/sd/dvd/navigatie radio tegen.
                Ik zag hier op het forum ook al een aantal mensen met zo’n radio.
                Dus ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen met de installatie, want ik heb er ook 1 gekocht en heb een aantal vraagjes.

                Eerst even een fotootje van de radio:

                En nu de vragen:

                1. Nu las ik dat je de lak om het radio frontje in de juiste kleur te spuiten de lak bij OPC Niederhause kan kopen.
                Is het zo dat dit exact de kleur is die je nodig hebt of mengen zij deze ook gewoon zelf?
                Bij mij op de hoek zit namelijk een autolak verkoper dus daar heb ik het een stuk sneller in huis.

                2. Waar en hoe hebben jullie je GPS ontvanger weg gewerkt?

                3. Moet ik de radio afmelden die er orgineel in zit?

                4. Kan dit met OPCOM?

                5. Moet ik dan ook de nieuwe radio aanmelden?

                6. Is er iemand die hier in de buurt woont die weet hoe het moet? :wors

                #18036359
                Basshoven
                  Lid sinds:
                  30 May 2012

                  Afgelopen weekend ben ik eens aan de slag gegaan met de nieuwe radio.
                  Nu ik toch bezig was heb ik gelijk de kabels naar de kofferbak getrokken om mijn subwoofer en monoblok aan te kunnen sluiten.

                  Nu werkt de radio goed alleen nu blijft mijn tijd op 00:00 staan in het orginele opel scherm.
                  Weet iemand hoe ik die nu aan kan passen?
                  Ik heb namelijk geen BC knop meer om in het “system menu” te komen.
                  Als ik nu de knop op het stuur gebruik kan ik alleen maar in het menu van verbruik, etc komen.
                  :wtf

                  #18036360
                  kuijperke
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 June 2012

                    Volgens mij kan je hem ook met opcom goedzetten

                    #18036361
                    Basshoven
                      Lid sinds:
                      30 May 2012

                      @kuijperke wrote:

                      Volgens mij kan je hem ook met opcom goedzetten

                      Ja, klopt. :thumb
                      Had het net gedaan ;)

                      #18036362
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        Je kan hem volgens mij ook met de radio goed zetten want die radio die jij nu hebt is geïntegreerd in je boordcomputer dus je kan daar ook mee in je bc en dus ook je tijd goed zetten want je volume knop op het stuur werkt toch gewoon nog op de radio?

                        Luuk

                        #18036363
                        Basshoven
                          Lid sinds:
                          30 May 2012

                          @Opeltje17 wrote:

                          Je kan hem volgens mij ook met de radio goed zetten want die radio die jij nu hebt is geïntegreerd in je boordcomputer dus je kan daar ook mee in je bc en dus ook je tijd goed zetten want je volume knop op het stuur werkt toch gewoon nog op de radio?

                          Luuk

                          Ik kan inderdaad met de stuurbediening mijn radio en boordcomputer gewoon bedienen.
                          Maar ik kreeg het dus niet voor elkaar om in het system menu te komen van de bc.
                          De tijd die in de radio staat werd niet automatisch overgenomen door de bc??

                          #18036364
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            volgens mij is dit dezelfde die jij hebt wordt in uitgelegd hoe je in het systeem menu komt en de tijd enzo in kan stellen met de radio:

                            http://www.youtube.com/watch?v=qNaYh8lmGy8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Luuk

                            #18036365
                            mayhem
                              Lid sinds:
                              13 June 2006

                              Waar heb je je inlaat laten doen,en welke prijs?

                              Ik heb zelf ook een gtc z19dth, enkel een cosmo. En je raad t… En losliggende stang van de kleppen.
                              Gelukkig zonder storingen, dus rij er al ff mee, maar ivm eds chippen wat op de planning staat, moet het wel een keer gedaan worden.

                              #18036366
                              Basshoven
                                Lid sinds:
                                30 May 2012

                                Wat ik heb gedaan is een compleet nieuw inlaatspruitstuk gekocht via Ebay in Duitsland.
                                Orgineel Opel met 2 jaar garantie bij welke Opel dealer dan ook.
                                Voor 240 euro incl. verzenden.
                                Deze door een monteur erop laten zetten voor 100 euro incl. pakking.
                                Dus ik was klaar voor 340,-

                                :thumb

                                #18036367
                                Spacejam
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 November 2006

                                  Wel typisch eigenlijk dat hij stuk is gegaan. Je had namelijk al een gemodificeerde. Misschien is het goed om de egr af te doppen of uit te programmeren. Rij je soms veel korte stukken?

                                  Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                                  #18036368
                                  Basshoven
                                    Lid sinds:
                                    30 May 2012

                                    @Spacejam wrote:

                                    Wel typisch eigenlijk dat hij stuk is gegaan. Je had namelijk al een gemodificeerde. Misschien is het goed om de egr af te doppen of uit te programmeren. Rij je soms veel korte stukken?

                                    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                                    Ik heb de Astra blijkbaar met een kapot inlaatspruitstuk gekocht.
                                    En aan de vervuiling te zien zijn er inderdaad veel korte stukken mee gereden.
                                    Het fijne weet ik er niet van ik heb alleen een onderhoudshistorie.

                                    Nu rijd ik elke dag minimaal 140 km door alleen al woon-werk verkeer.
                                    De EGR was afgeblind, maar niet uitgeschakeld.
                                    Dit alles is recht gezet toen ik bij EDS was.

                                    Dus nu is alles in orde. :thumb

                                    #18036369
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @mayhem wrote:

                                      Waar heb je je inlaat laten doen,en welke prijs?

                                      Ik heb zelf ook een gtc z19dth, enkel een cosmo. En je raad t… En losliggende stang van de kleppen.
                                      Gelukkig zonder storingen, dus rij er al ff mee, maar ivm eds chippen wat op de planning staat, moet het wel een keer gedaan worden.

                                      Krijg je ook geen foutmelding van. Aan de onderkant van het inlaatspruitstuk zit de acuator apparaatje wat de klep nummer 2 bediend gezien vanaf de voorkant. De andere 3 kleppen door dat stangetje mee bewogen. Dat het stangetje eraf ligt geeft daarom geen foutmelding omdat de acuator gewoon zijn werk doet. Al word er maar werfelklep bedient. De andere 3 leiden nu dus een eigen leven. Wat je er van kunt merken dat met optrekken de auto iets kan inhouden.

                                      #18036370
                                      gtcblack
                                        Lid sinds:
                                        20 July 2012

                                        Eerst even een fotootje van de radio:

                                        :wors[/quote]
                                        waar heb je die radio vandaan als ik vragen mag?

                                        #18036371
                                        Basshoven
                                          Lid sinds:
                                          30 May 2012

                                          Deze radio komt van Marktplaats.
                                          Ben even de naam vergeten.
                                          Maar dat zal ik nog wel even op zoeken.

                                          #18036328
                                          Basshoven
                                            Lid sinds:
                                            30 May 2012

                                            Aangezien ik de kapjes en het sleepoogkapje miste heb ik deze van de week nieuw besteld.
                                            Dus ben vandaag eens even bezig geweest met het spuiten van het sleepoogkapje om te zien of ik dit zelf kon, of dat ik alle kapjes door een spuiter moest laten doen.
                                            Maar heb besloten alle kapjes zelf te gaan doen.
                                            Vind het er zelf allemaal erg goed uit zien.

                                            Eerst even het kapje waterproof opgeschuurd en vet vrij gemaakt.

                                            Toen in de grondlak

                                            Toen 2 lagen kleur

                                            En dan 4 lagen blanke lak

                                            #18036327
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Mooi man, ziet er goed uit. :thumb

                                              #18036372
                                              Basshoven
                                                Lid sinds:
                                                30 May 2012

                                                Thanks Helmer. :thumb
                                                Heb hem er vandaag ook ingeklikt en de kleur is ook nog eens perfect.
                                                Ben dus helemaal tevreden.
                                                Nu alleen de kapjes voor de dakrails nog even doen en een nieuw mistlampje erin zetten.
                                                En dan kan ik verder met de echte updates.

                                                #18036373
                                                Anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  1 January 1970

                                                  Bumper weer compleet, Netjes :wors :thumb

                                                  #18036374
                                                  Basshoven
                                                    Lid sinds:
                                                    30 May 2012

                                                    En weer even een update op dit topic.
                                                    Zoals sommige van jullie al weten had ik schade gereden tijdens de sneeuw 3 weken geleden, maar dat is allemaal weer gemaakt. :cheer
                                                    Gister avond heb mijn Astraatje weer opgehaald bij de spuiter en ben weer helemaal blij.
                                                    De spatschermen, motorkap en voorbumper zijn gespoten en omdat ik nu toch geld aan het uitgeven was heb ik maar gelijk een OPC bumper gekocht.
                                                    Even een plaatje bij het praatje: :wub

                                                    Het is nu wel zo dat de voorbumper een stuk lager staat dan de zijkant en achterkant.
                                                    Dus hier zal ik binnekort ook sideskirts, en achterbumper(spoiler) op laten zetten.

                                                    En nu staat de nieuwe koplamp niet goed gesteld.
                                                    Is het niet zo dat dit automatisch hoort te gaan?

                                                    En nu hebben mijn koplampen 2 verschillende kleuren.
                                                    Ik heb even zitten kijken wat deze lampen kosten, want ik dacht dan doe ik daar ook gelijk maar even 2 nieuwe lampen in, maar toen ik zag dat deze 115 euro per stuk moesten kosten, moest ik wel even slikken.
                                                    Is hier geen goedkopere oplossing voor dat iemand weet?

                                                    #18036375
                                                    Sam111
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 December 2011

                                                      Je hebt nu de nieuwe xenonD2S. Philips xtremevision. Geeft 50% meer licht dan de originele philips xenon lamp. Zijn rond 200 euro voor een setje maar wel de moeite waard ! Kijk even op de duitse ebay

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 59)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.