Forumindex › Forums › Modellen › Astra › De Astra H GTC 1.9 Cdti Sport (Z19DTH) van Basshoven
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2012 om 19:56 #17249554
Hallo Allemaal,
Ik ben Danny uit Bergen op Zoom en ben 28 jaar.
10 Jaar lang ben ik fanatiek Alfa Romeo rijder geweest.
Mijn eerste autootje was dan ook een Alfa Romeo 33 1.7 Boxer.
Toen heb ik een Alfa Romeo 146 1.6 TS gekocht.
Daarna heb ik een Alfa Romeo 156 2.0 TS gekocht en daar heb wat aanpassingen aan gedaan.Kw Schroefset
Cadamuro Voorbumper
Gta Side Skirts
Gta Achterbumper
Momo Stuur
Momo Versnellingspook
18″ Velgen
Momo Leder Interieur
Carbon Look Middenconsole
K&N 57i Powerfilter
Supersprint Katvervanger
Remus 2x80mm DTM einddemperHier wat foto’s van mijn oude auto:
Maar doordat ik 140km per dag moet rijden voor mijn werk moest ik eigenlijk op zoek naar een diesel.
Ik ging eigenlijk automatisch al kijken voor een Alfa Romeo 147 JTD 16V.Maar toen kwam een vriend van mij met het idee Astra H GTC.
Toevallig stond er een 1.9Cdti 120pk Sport (Z19DTJ) te koop.
Dus ben ik eens een test ritje gaan maken, omdat ik het toch wel een mooie auto vind.
De rit was goed bevallen, maar kwam er met de verkoper niet uit.Toen ben ik de Alfa eens gaan vergelijken met de Opel.
En ben toen tot het besluit gekomen dat ik Alfa ga verlaten en een Opel ga proberen.
Alleen was voor mij een eis dat ik de Z19DTJ of DTH motor had i.v.m. chippen dus de speurtocht was begonnen.En sinds een week rijd ik in een Opel Astra H GTC 1.9 Cdti 150pk Sport (Z19DTH) van het bouwjaar 2006.
Er staat 179.500km op de teller.
Distributie is gedaan op 162.000 tevens de brandstoffilter, interieurfilter, olie, oliefilter, koppelingsplaten, drukgroep, vliegwiel, aircocondensor en banden vervangen.
Ook hier wil ik wat dingen aan gaan doen en dat zal ik bij gaan houden in dit topic. :vertag
Wat ik tot nu toe heb bedacht om te doen:EDS om te chippen (GEDAAN 22-06-2012)
Inlaatspruitstuk vervangen (GEDAAN 23-07-2012)
Nieuwe vloermatten (GEDAAN 22-06-2012)
Radio/DVD/NAVI (GEDAAN 26-07-2012)
Zwarte knipperlichten (GEDAAN 22-06-2012)
Logo achterkant verwijderen (GEDAAN 12-06-2012)
Sleepoogkapje plaatsen (GEDAAN 28-10-2012)
Dakrail kapjes plaatsen (GEDAAN 03-11-2012)Zwarte achterlichten
Zwart 3e remlicht
Ruiten blinderen
19″ of 20″ velgen plaatsen
Dakspoiler plaatsen
Sideskirts plaatsen
Logoloos grill plaatsen
Booskijkers voor en achter plaatsen
Remklauwtjes rood schilderen
Eventueel half leder interieur plaatsen.Dus al met al een aardig lijstje
Maar gedurende de tijd natuurlijk. :vertagDe eerste update is er al. :cheer
Kostte niets, maar het verschil is al veel beter. :thumb
Ik wilde eerst de letters Astra en GTC laten staan, maar nu ik de foto’s zit te bekijken lijkt het me beter om die er ook af te halen dus dat ga ik morgen even doen.VOOR:
NA:
12 juni 2012 om 20:20 #18036329Mooie (snelle) car, veel plezier ermee… Indien je nieuwe schoenen gaat halen, verkoop je deze of zal je ze blijven houden? (of is de vraag nog erg vroeg gesteld…)
12 juni 2012 om 20:28 #18036330Tof! maare eey die Afla was niks mis mee hoor :thumbup
Hoeveel pk heb je nu?
12 juni 2012 om 20:31 #18036331Hetzelfde gok ik..
” (GEDAAN 22-06-2012)”
:p
12 juni 2012 om 20:38 #18036332Nee hij zal wel type fout hebben gemaakt dat het 12-06-2012 moet zijn he.. anders staat er ook niet GEDAAN bij..
12 juni 2012 om 20:42 #18036333@astraTD wrote:
Nee hij zal wel type fout hebben gemaakt dat het 12-06-2012 moet zijn he.. anders staat er ook niet GEDAAN bij..
Sarcasme… :agent
12 juni 2012 om 20:45 #18036334@astraTD wrote:
Nee hij zal wel type fout hebben gemaakt dat het 12-06-2012 moet zijn he.. anders staat er ook niet GEDAAN bij..
Nee klopt wel ;)
Ik heb vandaag de afspraak bevestigd voor de 22e.
Ik dacht zet het er alvast bij :thumbEn betreft de Alfa tja….
Moeilijk verhaal.
Veel bloed, zweet, tranen, en geld gekost.
Maar bovenal vooral veel fun beleefd aan de auto. :wors
Maar tegen de tijd ik het einde in zicht had qua visie die ik met de auto had rezen de brandstof kosten de pan uit.
Dus met pijn in m’n hart, maar met het verstand de auto verkocht :cryMaar nu heb ik er een nieuw liefje voor in de plaats :wub
@Sleeper wrote:
Mooie (snelle) car, veel plezier ermee… Indien je nieuwe schoenen gaat halen, verkoop je deze of zal je ze blijven houden? (of is de vraag nog erg vroeg gesteld…)
Je bent er inderdaad vroeg bij :lol:
Maar beter te vroeg dan te laat.
Degene die er nu onder zitten zijn best wel beschadigd.
Dus die zullen uiteindelijk wel vervangen worden, maar ik vrees dat dat op lange termijn gebeurd. :thumb13 juni 2012 om 16:08 #18036335En vandaag even de resterende logo’s verwijderd.
Nu is hij “clean” king:
:wors
13 juni 2012 om 17:08 #18036336Nette wagen, in DE kleur!
13 juni 2012 om 18:30 #18036337Basshoven wrote:En vandaag even de resterende logo’s verwijderd.
Nu is hij “clean” king:O, je hebt de letters eraf gezogen zie ik :jerry :jerry ,maaruh mooie GTC,nog wel ff die letters onder je kentekenplaat eraf halen
13 juni 2012 om 19:08 #18036338Heb je ze eraf geföhnd? Ziet er strak uit zo. Ik wil het ook doen, maar ben bang dat de aluminium strip zelf straks misvormd…
14 juni 2012 om 12:40 #18036339Erg mooie wagen!
En een logo-loze achterzijde op de Astra H is altijd erg mooi!Enne, nu ik zie dat je uit BoZ komt, heb je zin om je auto eens te komen laten zien op de meeting in Breda?
viewtopic.php?f=26&t=16305615 juni 2012 om 18:43 #18036340@Sleeper wrote:
Heb je ze eraf geföhnd? Ziet er strak uit zo. Ik wil het ook doen, maar ben bang dat de aluminium strip zelf straks misvormd…
Ja, dat aluminium trekt echt niet krom hoor :shock:
Je bent niet bezig met een verfstripper ofzo
Je verwarmd gewoon de stickerzijde op de achterkant van de logo’s een beetje, zodat ze wat makkelijker los komen.
Het liefst met de “sticker” en al.Lukt dat niet dan zul je een beetje moeten poetsen.
Ik wreef met mijn vinger op een schone auto gewoon balletjes van de resten.Dan blijft er nog wat lijm achter.
Dit heb ik weggepoetst met wasbenzine.
En daarna de boel goed gewassen/afgespoeld.En tot slot even gepolijst met normale poets polijst.
Dus gewoon met het handje :thumb@RISL wrote:
Erg mooie wagen!
En een logo-loze achterzijde op de Astra H is altijd erg mooi!Enne, nu ik zie dat je uit BoZ komt, heb je zin om je auto eens te komen laten zien op de meeting in Breda?
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=26&t=163056″ onclick=”window.open(this.href);return false;Thanks RISL :thumb
Ik heb het topic even doorgelezen, maar ik kan helaas niets beloven.
Al is het wel lekker eens een keer in de buurt. :hmmz
Maargoed ik houd het even in gedachten. :wink:16 juni 2012 om 00:29 #18036341Mooie GTC heb je daar! Doet me twijfelen of ik ook de logo’s van de achterkant van mijn toekomstige auto zal gaan verwijderen of niet :angel
16 juni 2012 om 07:39 #18036342@Basshoven wrote:
Thanks RISL :thumb
Ik heb het topic even doorgelezen, maar ik kan helaas niets beloven.
Al is het wel lekker eens een keer in de buurt. :hmmz
Maargoed ik houd het even in gedachten. :wink:Goed, ik hoop dat we je zien verschijnen :thumb
19 juni 2012 om 17:14 #18036343Heb net dezelfde wagen (enkel een 1700 ipv een 1900).
http://imageshack.us/photo/my-images/824/ipodtouche0022.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/137/ipodtouche0202.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/840/ipodtouche01622.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/photo/my-images/694/ipodtouche02422.png” onclick=”window.open(this.href);return false;Polier en simoniseer jij zelf de wagen, of laat je dit doen bij een gespecialiseerde firma?
27 juni 2012 om 16:11 #18036344Zo het is weer eens tijd voor een update.
Zoals jullie al wisten ben ik 22 Juni bij EDS geweest om de Astra te chip tunen.
Het is gedaan, alleen niet helemaal zoals ik gehoopt had.Bij installatie van de EGR blindplaat bleek dat mijn wervelkleppen kapot zijn.
Dat betekende dat ik sowieso geen vol vermogen heb, dus de dyno run heb ik dan ook maar even uitgesteld tot het inlaatspruitstuk in orde is.
Wel is er al een wereld van verschil qua rijden met de “sport” knop aan, maar daar rijd ik nu maar even niet mee.Er stonden daar ook nog wat leuke autootjes van de EDS medewerkers daar.
Helaas heb ik nu eigenlijk geen foto’s of filmpjes van de tuning zelf, omdat de dyno run ook niet gedaan is, dus die houden jullie nog even tegoed als ik weer terug ben geweest als ik de run wel ga doen.
Verder heb ik nog wat kleine dingetjes gedaan.
Zo heb ik nu het bakje vervangen voor een asbak.
Nieuwe vloermatten gekocht:
De knipperlichten vervangen voor zwarte
Voor:
Na:
En om de Astra mooi schoon te houden heb ik een Karcher hogedruk reiniger gekocht en een hoop opzetstukken:
En gisteren ben ik er eens mee aan de slag gegaan.
Moet zeggen dat het echt super werkt, heel wat beter dan welke wasbox dan ook.
Na het spelen met mijn nieuwe speeltje heb ik de Astra een even flink met de polish/wax gepoetst.
(@Jens dit is gewoon poets dus gewoon met het handje)
Zie zelf het verschil op de motorkap.
De linker kant is niet gedaan en de rechter wel.
En vandaag nog even wat leuke fotootjes geschoten nu de Astra toch mooi schoon is.
Nu heb ik nog wat vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden.
Die wervel kleppen zitten die nu in je inlaatspruitstuk?
Dus als ik het inlaatspruitstuk vervang is het in orde?
Want ik was gisteren bij de dealer en die had het er over dat je dat + de motor? moest vervangen?28 juni 2012 om 00:54 #18036345Vette bak hoor! :wub
28 juni 2012 om 13:31 #18036346Ja doei hele motor, alleen de inlaatspruitstuk dan is het weer in orde. Opel dealers pff :???:
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
28 juni 2012 om 15:29 #18036347De motor van de wervelkleppen zullen ze wel bedoelen, het is verstandig om die mee te vervangen.
28 juni 2012 om 15:33 #18036348@TerryB wrote:
Vette bak hoor! :wub
Thanks Terry :thumbup
@iquick wrote:
Ja doei hele motor, alleen de inlaatspruitstuk dan is het weer in orde. Opel dealers pff :???:
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Dus toch?
Ik kom net van de dealer, omdat ik vanmorgen ineens geen vermogen meer had.
Nu zeiden ze dat er een slang in en uit de roetfilter gaat en die vangt de betreffende druk op.
Nu was er een slang bij mij doorgebrand, als gevolg van dat de wervel klep het niet doet.
Volgens hen moet ik nu een reparatie laten doen a 1600 euro incl. btw en montage……….
Als ik het goed heb doen ze dan het volgende.Gasklephuis (pakkingen?)
Actuator
Inlaatspruitstuk
Storingen verwijderen.Net ff 150 euro af kunnen tikken voor uitlezen + noodslang….
28 juni 2012 om 16:06 #180363491600euro is wel erg veel, voor 1000euro moet het ook kunnen lukken. Heb je geen garantie?
28 juni 2012 om 22:35 #18036350Idd 1600 is wel beetje veel, ik dacht rond de 1250 ergens compleet. Toen je motor zei dacht ik de hele motor compleet in de auto onder de kap. Schoot opeens daarheen. Compleet kan je nog wat goedkoper uit.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
28 juni 2012 om 22:57 #18036351Bij AutoTeam?
Prima service daar, alleen is onderhoud wel een beetje prijzig geworden…
Wel een tegenvaller ):Heb ik deze auto trouwens niet vaker bij het Wehrmacht gebouwtje zien staan? Agge uit Berrege kom, witte wa k bedoel ei kulleke? :P
3 juli 2012 om 14:50 #18036352@RickR91 wrote:
Bij AutoTeam?
Prima service daar, alleen is onderhoud wel een beetje prijzig geworden…
Wel een tegenvaller ):Heb ik deze auto trouwens niet vaker bij het Wehrmacht gebouwtje zien staan? Agge uit Berrege kom, witte wa k bedoel ei kulleke? :P
Inderdaad bij Autoteam.
Ondertussen heb ik al een ander adres gevonden waar ze dezelfde kennis hebben, alleen vragen ze er minder voor.. ;)En dagge den astra deero et zien stoan zou eel goe kunne kul.
Ik woon deero in de buurt.@TerryB wrote:
Vette bak hoor! :wub
Thanks Terry :thumb
@Spacejam wrote:
1600euro is wel erg veel, voor 1000euro moet het ook kunnen lukken. Heb je geen garantie?
Helaas heb ik geen garantie aangezien ik de auto particulier heb gekoct, omdat ik er bij de dealer geen naar wens kon vinden…
@Spacejam wrote:
De motor van de wervelkleppen zullen ze wel bedoelen, het is verstandig om die mee te vervangen.
Klopt, de actuator bedoelde ze. :thumbup
@iquick wrote:
Ja doei hele motor, alleen de inlaatspruitstuk dan is het weer in orde. Opel dealers pff :???:
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Gelukkig niet de hele motor zeg :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.