Forumindex › Forums › Modellen › Astra › De astra f verlaagd! Eindelijk en nog voor 2011:P (met foto&
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2010 om 15:37 #17230238
Wat een pleures werk zeg alles ook zo vast of er wouden dingen weer niet zoals ik wou. Achter is die me iets te hoog eigenlijk had lager verwacht:angel Na veel gevloek eindelijk ‘klaar’, want hij wil nog een beetje rammelen maar dat komt nog wel eerst maar eens 2010 mooi afsluiten:sleeping
Alvast beste wensen mensen!!
31 december 2010 om 15:55 #17785424hoeveel is hij verlaagd?
t zelfde e ;)
31 december 2010 om 15:56 #17785425Verkoper zei 60/60 maar dat kan niet, want hij stond zeg maar een beetje achterover en nu hangt die naar voren:hmmz
31 december 2010 om 18:44 #17785426Kan natuurlijk zijn dat je achterveren wat doorgezakt waren waardoor je daar niet het ’60’ verschil krijgt ;).
Staat hem in ieder geval goed! :D
31 december 2010 om 18:46 #17785427hee
erg netjes hoe hij er nu uit ziet
nu nog alles in een kleur en hij is afmaar hoe heb jij de achter schokbrekers los gekregen ?
ik heb het ook wel geprobeert maar bij mijn draaide achter veren door.
en heb je nu aleen andere veren. of ook de schokbrekers vervangen ?michel
31 december 2010 om 18:56 #17785428[rquote=1828058&tid=139418&author=okkie-001]hee
erg netjes hoe hij er nu uit ziet
nu nog alles in een kleur en hij is afmaar hoe heb jij de achter schokbrekers los gekregen ?
ik heb het ook wel geprobeert maar bij mijn draaide achter veren door.
en heb je nu aleen andere veren. of ook de schokbrekers vervangen ?michel[/rquote]
Achterste schokbreker is toch een eitje? In de kofferruimte met een tang ofzo de schokbrekerstang vast houden en met een ringsleutel de moer los draaien.
31 december 2010 om 19:55 #17785429Netjes hoor, staat prima zo. Niet te laag doen. Zeker achter niet. Dit zakt ook nog wel ietsjes in.
Persoonlijk vind ik ‘t niet mooi als het wiel in de wielkast valt, te meer omdat de wielkast recht loopt natuurlijk ook aan de bovenzijde.Hij staat nu net als mijn Astra denk zo’n beetje. Te laag is niet overigens ook niet goed voor de rij eigenschappen. Drijfassen die teveel omhoog wijzen, is ook niet goed.
Is overigens ook een misvatting bij velen, dat een goed verlaagde auto als een blok op de weg ligt. Vanuit oogpunt van het zwaarte punt van de auto dat naar beneden gaat klopt, maar goed door een bocht gaan, of goed op de weg liggen hangt niet alleen maar af van een laag zwaarte punt, maar ook de hoeken waaronder draagarmen staan, de drijfassen, mate van werking van de demping, en de setting daarvan (indien instelbaar) etc..
1 januari 2011 om 14:40 #17785430je astra staat er mooi bij vind ik,maar die verkoper heeft je volgens mij geen 60/60 verkocht..
ik had mijn assie 40/40 verlaagd en die was nog net ietsje lager als die van jou..
maar goed,ik zou em zo laten,suc6 dr mee!
1 januari 2011 om 17:39 #17785431Ja maar hij zakt nog in, gister weer gereden en achter stond die weer lager naar mijn idee, alleen de schokdemper rechtsachter zit niet lekker die gaat nog los, hij klappert iets maar dat komt omdat ik geen fijne rubbers echt had. Schokdemper achter is naar in principe zo los alleen de demper zelf inwendig draait mee maar heb de luchttol erop gezet en dan draait die opzich wel los alleen vastdraaien was een helse klus. Had eerst geen goeie moeren namelijk en idd met tang vasthouden bovenaan dan gaat die wel.
En het is een complete set schokdempers+veren. En van alleen verlagen snap ik ook wel dat die dan nog niet als een blok ligt daar zijn zoveel andere aspecten belangrijk bij. En ik lijn hem nog uit, want dat moet wel.
1 januari 2011 om 17:42 #17785432[rquote=1828058&tid=139418&author=okkie-001]hee
erg netjes hoe hij er nu uit ziet
nu nog alles in een kleur en hij is afmaar hoe heb jij de achter schokbrekers los gekregen ?
ik heb het ook wel geprobeert maar bij mijn draaide achter veren door.
en heb je nu aleen andere veren. of ook de schokbrekers vervangen ?michel[/rquote]
Je achterveren doordraaien? Bij mij zit achter de schokdemper en veer apart he;) Dus die veer kan nooit meedraaien.
1 januari 2011 om 18:01 #17785433ik bedoelde ook de schokdemper :angel
maar ik neem dat jij het met een steek sleutel en een griptang gebruikt ?
1 januari 2011 om 18:13 #17785434[rquote=1828545&tid=139418&author=okkie-001]ik bedoelde ook de schokdemper :angel
maar ik neem dat jij het met een steek sleutel en een griptang gebruikt ?[/rquote]
Ja zo hoort het, maar heb met de luchttol los en vastgedraait en dan zonder klemmen, hij draaide wel mee maar ging redelijk vast. Voor de rest tang erop en met steeksleutel aandraaien.
6 januari 2011 om 12:15 #17785435hoe heb je de schokdempers voor los gekregen? hele fussee los halen of wat? alles zit bij mij super vast:( dus het liefste doe ik het zonder alles los te halen:(
7 januari 2011 om 16:42 #17785436Helaas moet alles los. Dus: stuurkogel, fuseekogel, remklauw eraf, as eruit. En dan bovenaan 2 moeren los en dan komt die los. Dit kan echt niet anders. En fusee en veerpoot is 1 geheel he. Ohja en dan de hele meuk in de veerspanner en spannen maar. En dan die moer van de demper loshalen die zit echt gruwelijk vast.
7 januari 2011 om 17:47 #17785437[rquote=1833957&tid=139418&author=Hans1991]hoe heb je de schokdempers voor los gekregen? hele fussee los halen of wat? alles zit bij mij super vast:( dus het liefste doe ik het zonder alles los te halen:([/rquote]Je kan je stuurstang ook bij je stuurhuis loshalen, dan kan je die in ieder geval laten zitten.
@ Astra F Vaassen: Je auto staat netjes zo, ik deel de mening met Jerremy.
7 januari 2011 om 18:02 #17785438@ the undertaker: bedankt man:thumbup. Hij staat nu wel iets lager hoor hij zakt later altijd iets. Echt heerlijk laag voor:D
7 januari 2011 om 18:34 #17785439Kun je die moer niet loshalen met een luchtsleutel?
7 januari 2011 om 18:49 #17785440[rquote=1835360&tid=139418&author=koenelsenaar]Kun je die moer niet loshalen met een luchtsleutel?[/rquote]
Welke? Van de schokdemper? Zo’n grote dop heb je niet denk ik + dat die lang moet zijn:P Heb er een soort waterpomp tang die je vast kon zetten en dan een lange pijp eraan. Nou hij klapte steeds uit de bankschroef maar na een paar keer eindelijk los:sleeping
7 januari 2011 om 19:02 #17785441Haha, nee, als het lang moet zijn, red je dat idd niet nee. Heb laatst gehad met LM velgen demonteren dat ik één moer niet los kreeg, uiteindelijk maar ff een bevriende monteur gevraagd en die deed het met een wielmoersleutel + pijp eraan, en toen wastie zo los! Maar even zien of het volgende keer beter gaat (a)
7 januari 2011 om 19:09 #17785442Ja je moet geduld hebben want alles wat vast kon zitten zat muurvast haha:angel
7 januari 2011 om 19:40 #17785443staat er zeer netjes bij zo, wordt een echte gsi zo.
heb je al een spuiter? hier zit een hele goeie op het dorp, die daarbij ook nog goedkoop isis het gelukt met je compo??
8 januari 2011 om 16:38 #17785444[rquote=1835462&tid=139418&author=robert_corsa]staat er zeer netjes bij zo, wordt een echte gsi zo.
heb je al een spuiter? hier zit een hele goeie op het dorp, die daarbij ook nog goedkoop isis het gelukt met je compo??
[/rquote]
Ik heb al een spuiter;) Die jongen heeft zelf spuitcabine in zijn schuur dus mooi goedkoop:D En heb totaal geen tijd gehad voor de compo, heb wel zelf al een ring gemaakt maar is nog niet helemaal klaar helaas.
8 januari 2011 om 18:36 #17785445[rquote=1836136&tid=139418&author=Astra F Vaassen][rquote=1835462&tid=139418&author=robert_corsa]staat er zeer netjes bij zo, wordt een echte gsi zo.
heb je al een spuiter? hier zit een hele goeie op het dorp, die daarbij ook nog goedkoop isis het gelukt met je compo??
[/rquote]
Ik heb al een spuiter;) Die jongen heeft zelf spuitcabine in zijn schuur dus mooi goedkoop:D En heb totaal geen tijd gehad voor de compo, heb wel zelf al een ring gemaakt maar is nog niet helemaal klaar helaas.[/rquote]
Dat spuiten komt wel goed :thumbup :P
8 januari 2011 om 18:51 #17785446Ja bij jou wel bekend denk ik haha:D
8 januari 2011 om 19:05 #17785447het is mij gelukt zonder de veerpoot te verwijderen:P wel een beetje beun oplossing maar een stuk makkelijker..
wel gevaarlijker..
maarja:P
dit is het resultaat bij mij met 60/40
sorry voor de spam:angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.