Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › daymn
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2011 om 23:31 #17236977
vandaag heb ik het slechte nieuws gehad, mijn kadettje is afgekeurd.
de volgende punten zijn niet in orde:
stadslicht rechts werkt niet
wiellager linksachter heeft teveel speling
rechtsachter remt hij niet meer
uitlaat is lek
ruitenwissers zijn niet in orde
co waarde is veel te hoog
voorbanden zijn slecht.helaas heb ik door mijn examens nul tijd gehad om hem in orde te maken met dit dus als gevolg. komt ook nog eens bij dat ik nu tussen opleiding en werk zit en dus helemaal geen geld heb om hem te laten repareren of het zelf te doen. komt ook nog eens een renovatie van het huis bij waar ik woon en ik dus mijn kamer moet evacueren. ergo ik ga morgen een garagebox huren en de kadett stallen en schorsen en dan mijn huisraad erbij zetten. misschien met een maand of drie dat ik hem kan laten repareren.
dit is wel een zware domper aangezien mijn ander auto, een volvo 740 ook niet verre stukken kan rijden vanwege een versleten lager in het differentieel.
17 juni 2011 om 08:08 #17871400Auto’s blijven een luxe item… Vooral voor studenten ;)
17 juni 2011 om 09:15 #17871401Is klote maar wen er maar aan. Heb een eigen huis en een gezin met 2 kleine meiden. Zo komt er altijd wel wat tussen en dat is dan ook de rede dat mijn gsi 1.8 na 1,5 jaar nog steeds niet gespoten is. Ga dit jaar sevenum weer niet halen :swear .
Gewoon je rust proberen te bewaren. Dan komt het uiteindelijk wel allemaal goed !!!SUCCES :thumb
17 juni 2011 om 12:19 #17871402de meeste van de punten vallen nog wel mee.
stadslicht vervangen (5 euro?) 10 minuten
wiellager achter draai je wiel eens goed aan wil soms zijn dat daar wat speling in zit wat vaak doorgeschoven wordt naar je wiellager. (anders is het inderdaad wel ffe wat werk)
rechtsachter remt hij niet meer (remcilindertje?)
ruitenwissers (7 euro per set) 5 minuten
c0 waarde dat is niet zo mooi aangezien de uitlaat lek is zou ik deze in combi met de cat ergens van markplaats af plukken maar is wel aardig wat werk
voorbanden slecht pak die van je volvo XDal met al blijft het balen veel van deze punten heb ik ook gehad bij mijn eerste apk.
ik denk dat je voor een groot deel in een dag op kan lossen al kan ik me voorstellen dat je geen dag de tijd heb.voor dusver lijkt me het lager van je differentieel vervangen van je volvo een groter probleem :(
17 juni 2011 om 15:02 #17871403het hoeft allemaal niet veel te kosten als je zelf een beetje handig bent,
wiellager zou je misschien nog een jaar kunnen rekken door hem wat strakker aan te draaien. Als je er dan ook nog een nieuwe splitpen in doet dan lijkt het net of hij is vervangen:P
voor de uitlaat pak je de gumgum, de voorwielen wissel je met een kameraad en een remcylinder gangbaar maken kost alleen wat tijd en geduld.het feit dat hij niet is afgekeurd op rotte plekken is al een unicum voor een kadett king:
17 juni 2011 om 15:20 #17871404als ik pech heb dan moet in de volvo het differentieel uit elkaar, als ik geluk heb hoeft alleen de aandrijfas eraf.
de kadett heeft wel in de dorpel links een gaatje, dus die moet komend jaar gefixt worden. overigens heb ik volgens mij geen cat eronder hangen, tis een 1.2sc dus motorisch niet te slopen wat dat betreft.
de voorbanden zijn alleen aan de binnenkant afgesleten dus volgens mij staan de voorwielen niet helemaal goed17 juni 2011 om 15:22 #17871405Het zijn allemaal dingen die je zelf zou kunnen doen en niet veel kosten.
En uitlijnen zijn ook de kosten niet.Je bent student en hebt 2 auto’s?
Ik bedoel… wat klaag je dan ;) Ik ken gasten die studeren en niet eens 1 auto kunnen betalen.17 juni 2011 om 15:37 #17871406ken het probleem, alleen het hoeft inderdaad niet veel geld te kosten, en veel van die punten ben je zo klaar mee.
17 juni 2011 om 15:39 #17871407@Paullus wrote:
het hoeft allemaal niet veel te kosten als je zelf een beetje handig bent,
wiellager zou je misschien nog een jaar kunnen rekken door hem wat strakker aan te draaien. Als je er dan ook nog een nieuwe splitpen in doet dan lijkt het net of hij is vervangen:P
voor de uitlaat pak je de gumgum, de voorwielen wissel je met een kameraad en een remcylinder gangbaar maken kost alleen wat tijd en geduld.het feit dat hij niet is afgekeurd op rotte plekken is al een unicum voor een kadett king:
Je hebt nu net de how-to “hoe bedonder ik de APK keuring voor mijn Kadett” gegeven :jerry :jerry :jerry
Rik ;)
17 juni 2011 om 15:43 #17871408@Pat70 wrote:
Is klote maar wen er maar aan. Heb een eigen huis en een gezin met 2 kleine meiden. Zo komt er altijd wel wat tussen en dat is dan ook de rede dat mijn gsi 1.8 na 1,5 jaar nog steeds niet gespoten is. Ga dit jaar sevenum weer niet halen :swear .
Gewoon je rust proberen te bewaren. Dan komt het uiteindelijk wel allemaal goed !!!SUCCES :thumb
Je hebt gelijk Pat !
Ik heb 3 kinderen, een vrouw (uiteraard), een koophuis en ook hier is er altijd wel wat.
Maar desondanks kan ik 2 auto’s op de weg houden. (Astra F en Kadett E)
Maar mocht het financieel niet meer kunnen dan gaat die Kadett E geschorst worden maar
zal hem NOOIT zomaar wegdoen.Rik ;)
17 juni 2011 om 16:13 #17871409hmm ik had wat gepost maar dat is blijkbaar niet aangekomen, als ik het lager wil opsluiten/aandraaien, dan moet ik aan de kroonmoer draaien?
ik denk dat ik toch maar nieuwe remcilinders probeer te ritselen want geklier met een oude remcilinder die je probeert te fixen heb ik al wat ervaring mee op een wartburg. wat een kloteklus was dat.
17 juni 2011 om 16:34 #17871410Ik begrijp niet waarom ze hem op het co kunnen afkeuren met een lekke uitlaat…..
Je krijg nooit een goeie meting met een lekke uitlaat. Dus eerst die uitlaat dicht en daarna weer meten. ALs het dan te hoog is is er iets anders aan de hand…lambda sensor bijv.
18 juni 2011 om 12:54 #17871411ik denk niet dat het een lambda sensor kan zijn, dr zit een 1.2 sc motortje met valstroomcarburateur, niks geen controlecomputer met sensors, cat heeft ie ook niet.
19 juni 2011 om 11:00 #17871412Co kan je stellen op de carburateur..
lekker dichtdraaien die mengsel schroef, en weer open draaien als je thuis ben.
Willem
20 juni 2011 om 06:53 #17871413achterwiel lager is stel lager. Draai deze vast en dan 1/8 slag los
20 juni 2011 om 15:02 #17871414het lager is inmiddels afgesteld, ik heb ook nog naar de remmen gekeken maar dat is werkelijk om te huilen zo slecht. aan de linkerkant ging de trommel er met veel moeite van af om te ontdekken dat de remschoenen louter poeder waren geworden, tevens hele diepe groeven in de trommel en op de remschoenen. rechts kreeg ik de trommel er niet eens af.
ik heb besloten nu ik in een periode zit die precies valt tussen school en een eerste baan en dus bijna geen geld heb, om de kadett voorlopig te schorsen en met mijn volvo te rijden, dan is de kadett weer aan de beurt als er euro´s zijn. de volgende uitdaging steekt hierbij de kop op. de kadett mag niet rijden en mijn gratis opslag ligt in friesland. hier in leiden stallen betekent 80 euro per maand betalen voor een auto die anders misschien 15 euro p/m aan verzekering kost.
de vraag: weet iemand waar ik de kadett veilig en goedkoop kan stallen in of in de buurt van leiden, ik schat voor de duur van een maand of drie tot de reparatie´s en aangezien hij in de winter niet zo lekker rijd en oldtimer is een stalling voor de winter. hij moet in ieder geval van de openbare weg af binnen een maand
20 juni 2011 om 16:09 #17871415@Menerik wrote:
het lager is inmiddels afgesteld, ik heb ook nog naar de remmen gekeken maar dat is werkelijk om te huilen zo slecht. aan de linkerkant ging de trommel er met veel moeite van af om te ontdekken dat de remschoenen louter poeder waren geworden, tevens hele diepe groeven in de trommel en op de remschoenen. rechts kreeg ik de trommel er niet eens af.
ik heb besloten nu ik in een periode zit die precies valt tussen school en een eerste baan en dus bijna geen geld heb, om de kadett voorlopig te schorsen en met mijn volvo te rijden, dan is de kadett weer aan de beurt als er euro´s zijn. de volgende uitdaging steekt hierbij de kop op. de kadett mag niet rijden en mijn gratis opslag ligt in friesland. hier in leiden stallen betekent 80 euro per maand betalen voor een auto die anders misschien 15 euro p/m aan verzekering kost.
de vraag: weet iemand waar ik de kadett veilig en goedkoop kan stallen in of in de buurt van leiden, ik schat voor de duur van een maand of drie tot de reparatie´s en aangezien hij in de winter niet zo lekker rijd en oldtimer is een stalling voor de winter. hij moet in ieder geval van de openbare weg af binnen een maand
Vraag bij het zoeken naar een stalling ook ff of je bij de wagen kan om te klussen en of dat mag. Je hebt vaak goedkope adresjes maar die bereken ook weer iedere keer geld om de stalling te openen .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.