Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Datum op de display ( "boord info-beeldscherm")
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2009 om 21:15 #17212910
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw op het forum.
Sinds gisteren in het bezit van een astra-h station met een ton op de teller.
Er zit een cd30mp3 in met boord-info-beelscherm. Dus drie tekstregels.Ik krijg het niet voormekaar om de de datum permanent in beeld te zetten, bijv. op de onderste regel. Kan dat überhaupt?
Wel actieradius,verbruik en zelfs stopwatch, maar datum, ho maar tot nu toe. Alleen bij het opstarten zie ik dagvandeweek en datum en bij uitzetten ook dacht ik. Maar dat is maar een paar seconden.Verder zit er bovenop het dashbord, vlak onder de voorruit een rooster met kleine gaatjes. Lijkt een luidspreker. Ik vind dit niet terug in de manual. Enig idee wat dit is? Speaker voor carkit?
En NOG een vraagje:
De displayverlichting ( het hele dashboard lijkt het wel ) is dimbaar via een joystick-achtig knopje. Maar alleen als stads- of dimlicht aan is. Met licht-uit is het scherm in het donker wel heel erg fel verlicht. Is dit nog ergens instelbaar?Je zit het, vragen vragen vragen.
Ben wel blij met de auto. Heb voorheen altijd corsa gereden ( drie stuks vanaf 1990 ).
10 oktober 2009 om 09:26 #17534551Datum:
Zit er een originele radio in??
Beeldscherm verlichting:
Dit is niet instelbaar als het licht uit is.
Willem
10 oktober 2009 om 20:36 #17534552Dag Willem.
Er zat een CD30 in, maar op mijn verzoek heeft de garage er een CD30mp3 in gezet.
Alles werkt voor zover ik kan nagaan.
Maar ik mis de mogelijkheid om permanent de datum in beeld te krijgen, liefst op de onderste regel.
Weet echter niet OF het kan en zo ja, waar het ‘probleem’ zit. Heeft de garage een vinkje vergeten te zetten bij het programmeren van de cd30mp3? Ik zeg maar wat…Reijndert.
10 oktober 2009 om 21:26 #17534553zit het niet zo dat de radio de datum overschrijft?
of programmafout zou ook kunnen.
komt de radio info wel op het display??
Willem
11 oktober 2009 om 06:00 #17534554zit het niet zo dat de radio de datum overschrijft?
Ja dat klopt , alleen door de radio uit te houden zie je de datum in beeld.
En NOG een vraagje:
De displayverlichting ( het hele dashboard lijkt het wel ) is dimbaar via een joystick-achtig knopje. Maar alleen als stads- of dimlicht aan is. Met licht-uit is het scherm in het donker wel heel erg fel verlicht. Is dit nog ergens instelbaar?en bij een CID (de mijne) kan je in stellen of je hem op dag of nacht verlichting wilt hebben (sterk/zwak)
maar of dat ook bij een TID mogelijk is weet ik niet. even onder de settings knop kijken.Gr
Stefan.11 oktober 2009 om 14:50 #17534555heey,,
moet je even in de boekjes kijken, ik heb het ook gehad,, heb het gister opgelost… ik zal zo ff de boekjes er weer bij pakken , op welke blijdzijde het staat.
11 oktober 2009 om 18:05 #17534556In de settings ben ik geen dag/nacht setting tegengekomen. Voor de CID staat het inderdaad in de handleiding beschreven.
En die datum weergave: waarom kan die boordcomputer niet gewoon de datum op de onderste regel weergeven? Ik kan kiezen uit x-tig informatie, t/m een stopwatch ( who needs it? ). Waar hebben de flippo’s van opel niet gewoon een datum meegeprogrammeerd? De radio heeft op de onderste regel niets te zoeken denk ik.
De datum/tijd zit zeker weten in de computer, anders zou een Sync-optie via de radio geen nut hebben. Toch?Een optie waar ik heel blij mee ben is het automatisch aanpassen van het volume aan de snelheid van de wagen. Ideaal!
15 oktober 2009 om 21:52 #17534557StefanDTI : Ja dat klopt , alleen door de radio uit te houden zie je de datum in beeld.
Als mijn radio uit is, vult de boordcomputer de middelste en onderste regel.
Alleen als ik de contacsleutel eruit haal, zie ik kort de dagvandeweek en de datum, daarna gaat het scherm uit.
Ik vind het zo vreemd dat er geen optie is om de datum in beeld te krijgen…
23 oktober 2009 om 19:09 #17534558Kleine aanvulling:
In TIS2000 heb ik gevonden de tekst “Functies BIDAls de ontsteking is ingeschakeld, worden het tijdstip, de buitentemperatuur en de gegevens van de radio getoond. Bij uitgeschakeld infotainment-systeem wordt altijd de datum op het display getoond.”
Nou, als ik het infotainment systeem uit heb, wordt altijd de boordcomputer info getoond…. Zou dat softwarematig aangepast kunnen worden?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.