dashbord valt uit

Forumindex Forums Modellen Corsa dashbord valt uit

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    bereal

hallo,ik ben nieuw hier op het forum,….en moet nog even uitzoeken hoe het e.e.a. werkt!

Heb een maand geleden een opel corsa gsi 1.6 16v uit 1997 gekocht. weinig k.m en rijdt supper. Maar nu,…..gisteren begon opeens de toerenteller te “wapperen”daarna de k.m teller. Accu lampje ging branden,en het dashbord viel helemaal uit. Maar de auto bleef zonder enige storing prima rijden. Bijna thuis hobbelde ik over de spoorlijn ,….en alles werkte weer????normaal. Vandaag ging even de catalysator branden, gestopt en weer weg rijden,….lampje uit.

Affin ik zal de auto laten “lezen” maar ben wel benieuwd naar jullie kennis over wat dit kan zijn!!
      Moet nog even vermelden dat voor de aankoop de distributieriem en V-snaar zijn vervangen. Kan het zijn dat er ergens een stekker niet goed is terug geplaatst ofzo?? Heb ook al gelezen dat het mogelijk iets met de dynamo kan zijn. Is deze evt. zelf te vervangen?(heb een klein beetje sleutelervaring met een oude volvo, maar daar kan je overal makkelijk bij! Alvast bedankt voor jullie reacties!!

BlackDevil

Heb pas geleden hetzelfde gehad. Zekering 17 doorgeslagen. Oorzaak: kortsluiting in de aanjagerschakelaar. Bij insolderen van nieuw lampje teveel tin gebruikt en dat maakte fout contact. Opnieuw gesoldeerd, nieuwe zekering erin en toen was het verholpen.

bereal

Zekering 17 was inderdaad niet helemaal “fris” na vervanging was alles opgelost, en heb ik geen problemen meer gehad! de dynamo doorgemeten en die laad prima bij. Waarschijnlijk is de zekering beschadigd door kortsluiting bij het terug plaatsen van de electra, na het vervangen van de v-snaar/distributieriem. Bedankt in iedergeval voor de reactie,zo kon ik het snel zelf verhelpen!!

BlackDevil

Mooi zo, is dat ook weer opgelost. Zijn vaak maar kleine dingen die grote problemen geven.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.