Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dashboardverlichting en radio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2014 om 21:00 #17269077
Klein vraagje, weet iemand welk soort lampjes er in het dashboard zitten? Het is nogal een donkere bedoeling in het donker :) En hoe krijg ik dat open?
En zouden ze bij de radio ook te vervangen zijn? Of zal ik moeten uitkijken naar een andere radio?
Bedankt alvast!
14 november 2014 om 21:38 #18260840Als de verlichting van zowel je radio als je dashboard niet werkt dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. In de radio zitten waarschijnlijk (smd) leds.
Achter de kachelknoppen zitten kleine steek (gloei) lampjes.14 november 2014 om 21:41 #18260841@midnight black wrote:
Als de verlichting van zowel je radio als je dashboard niet werkt dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. In de radio zitten waarschijnlijk (smd) leds.
Achter de kachelknoppen zitten kleine steek (gloei) lampjes.de radio heeft eigen lampjes.
het is gewoon heel toevallig dat bij jou van allebij de onderdelen de linkerkant kapot is.
die van de kachelknoppen zijn gewoon te vervangen , die van de radio zal je volgens mij moeten solderen.
dus dan zou het beter zijn om een andere radio te zoeken , ik weet niet of jou radio een code heeft, maar let daar dan wel even op als je een tweedehands exemplaar gaat kopen
15 november 2014 om 16:06 #18260842Je zal de hele middenconsole moeten verwijderen. Er bestaat een duidelijke howto van, even zoeken. Volgens mij is het 0,8W 12V. Ik zou niet naar de dealer gaan, want die vragen de hoofdprijs!
15 november 2014 om 20:00 #18260843Mijn man is gelukkig vrij handig en die heeft zelf ook meerdere Opels gehad, 2 Astra F, 1 Astra G en 2 Astra H’s. Dus die mag mooi even gaan freubelen :)
Ik zal de how to even gaan opzoeken.
Ook heb ik vanmiddag een andere radio gehaald want de huidige had ook rare kuren, zette ik de motor uit met de radio op Mute en wil ik later weer weg gaan, dan stond hij ineens knalhard. (slecht voor ons hart ;) haha)
19 november 2014 om 19:55 #18260844Nou grote verrassing vandaag, maandag was m’n uitlaat lek gegaan, dus ik ben teruggegaan naar waar ik de auto heb gekocht. Er zit een spiksplinternieuwe uitlaat onder en ze hebben ook de lampjes in het dasboard gemaakt, ik vind het echt top gedaan! Want ik had alleen maar gevraagd of ze een paar lampjes voor mij hadden.
21 november 2014 om 20:34 #18260845En de radio is vanavond ook vervangen, herrie zat uit dat ding
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.