Dashboardkastje lampje stuk

Forumindex Forums Modellen Astra Dashboardkastje lampje stuk

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Armanshirazi

Beste forumleden,

Sinds kort heb ik een Opel Astra uit 2002 en daar is het dashboardkastje lampje uitgebrand. Weet iemand met welk lampje ik dit kan vervangen (links naar websites?) en mag ik daarbij een uitgebreide gedetailleerde uitleg hoe ik dit moet vervangen?

Ook zou ik graag een nieuwe radio willen kopen met aux ingang. Heeft iemand suggesties voor een goedkope maar goede radio? Het liefst zou ik daar ook m’n stuurbediening aan willen kunnen koppelen.

Vandaag heb ik geprobeerd m’n radio eruit te halen. Met het gereedschap waar ik de schroefjes uit heb kunnen draaien heb ik ook in de 4 gaten gestopt om hem eruit te kunnen trekken maar toch bleef de radio stevig vastzitten. Ik heb vier van die mini inbussleutels erin gezet. Getrokken, geschud. Niets hielp. Weet iemand wat ik het beste kan doen?

bart-gsi
      Deelnemer

ik dacht dat het lampje in je dashboardkastje het zelfde is als je kenteken verlichting… zo`n buislampje.. maar je kan met een schroevendraaier het transparant plastic houdertje uit je kastje steken dan kun je het zien

voor een radio… loop de mediamarkt binnen… als je alleen een aux aansluiting wil of bluetooth voor je telefoon hebben ze daar wel simpele radiotjes…

ik stak vaak links en rechts 2 lange platte schroevendraaiers en trok ik zo de radio eruit…slede hoef je niet zo zuinig uit te zijn.. bij een nieuwe radio zit die er standaard bij.. en voor de oude radio zijn er losse te koop voor een paar euro
        vaak als je met je schroevendraaier langs de slede gaat en een beetje door het spleetje heen kijkt kun je de lipjes van de slede zien zitten.. die kun je dan naar beneden drukken met de schroevendraaier en dan kun je de radio met slede eruit halen..

wat ook nog kan.. is dat de radio aan de achterzijde met een massa vast zit.. dan zit er een stuk schroefdraad met een moer aan de achterzijde aan je dashboard frame vast.. dan kun je idd trekken wat je wil maar dan komt de radio niet los

opel-mark
        Deelnemer

lampje vervangen voor een led, geen canbusled, gewoon even op e-bay kijken die ledlampjes kosten nog geen euro per stuk

maniacshouse

Vervangen is simpel. http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/n__electrical_equipment_and_instruments/headlamps_lamps_and_horn/glove_box_lamp/repair_instructions/lamp_glove_compartment_remove_and_install/bulb_glove_compartment_lamp_replace/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Mocht de lamphouder achter het handschoenenkastje zijn gevallen (zoals bij mij het geval was) dan is het een kwestie van de 6 torx-schroeven (3 onder bij scharnier klep en 3 boven in de rand als de klep open is) los te draaien en dan kun je het hele kastje er uit schuiven.

Armanshirazi

Thanks voor de tips!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.