Dashboard waarschuwingslampjes

Forumindex Forums Modellen Crossland Dashboard waarschuwingslampjes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Jaap Marchal
    Deelnemer

Ik heb sinds ruim anderhalve maand een Opel Crossland X 1.2 Turbo uit 2019 met 64.000 km op de teller.
      Afgelopen zaterdagmiddag verschenen tijdens het rijden ineens allerlei alarmmeldingen op het dashboard: ABS, ESP, Hill Start Assist en onderhoudssleutel lichtten oranje op. Naar de garage gereden, maar helaas waren er geen monteurs meer op zaterdagmiddag. Wel door een showroommedewerker even aan de analysecomputer gehangen, diverse foutmeldingen, maar die wist ze niet op te lossen.
      Maandagmorgen dus snel terug naar de garage. Ook heb ik nu een aantal keren gehad dat de motor (het is een automaat) enorm “bokte”, gewoon een klap van het motorblok.
      Ik maak me nu zorgen: is de Crossland bekend om elektronische problemen? Of zal dit een eenmalig gebeuren zijn?
      Het dashboard ziet er na starten als volgt uit:

20250705_133630

Ben nieuwsgierig naar jullie reacties. Thnx.

OpelTijn
      Deelnemer

Hebben ze de accu ook doorgemeten? Wij hadden in het begin ook last van allerlei storingslampjes (alles knipperde, leek wel een kerstboom). bij onze occasion uit 2019. Bleek uiteindelijk een slechte accu te zijn. Deze is onder garantie vervangen – accu met start/stop ondersteuning.

Nadat de accu vervangen is geen problemen meer gehad.

Jaap Marchal
        Deelnemer

De auto is vandaag bij de garage geweest. Ze hebben een ABS-sensor vervangen en daarmee is alles opgelost.
          Toch blijft mijn vraag aan andere Crosslandrijders staan: zijn er wel meer van dit soort problemen?

OpelTijn
          Deelnemer

Je kan met elke auto problemen krijgen. Maar we rijden inmiddels al weer bijna 2 jaar heerlijk rond met Crossland X uit 2019.

keyboard
            Deelnemer

ABS sensoren (ik noem ze liever wielsnelheidssensoren, want ABS is maar 1 functie van waarvoor ze gebruikt worden) gaan bij diverse merken met enige regelmaat stuk.

Ze zitten uiteraard ook op de minst comfortable plek in de auto, denk aan hitte, kou, vocht, trillingen. Gelukkig kosten ze niet veel en kun je er over het algemeen vrij goed bij.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.