Dashboard vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Dashboard vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227320
    GRLWBNL
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Beste mensen,

      Ik heb nu een standaard dashboard zonder toerenteller en met een haperend klokje.

      Nu zit ik eraan te denken om een ander dashboard erin te zetten waar een wel toerenteller in zit en waarvan het klokje niet hapert. Ik had al eerder het idee om er LED verlichting in te zetten dus kan ik er net zo goed gelijk een nieuw dashboard in zetten.

      Nu is mij vraag of ik zomaar een dashboard kan gebruiken waar dus wel een toerenteller in zit en of ik daar ook weer nieuwe kabels voor moet trekken?

      #17744826
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        nee je kan wel gewoon een andere tellerbak erin zetten.

        waar je wel rekening mee moet houden is:
        of het van een B1 of B2 is -> deze zijn niet uitwisselbaar
        of het een benzine of diesel is -> diesel gaat tot 6000 rpm
        of je plug & play wilt -> V6 heeft een ander toeren signaal als 4 cil benzine. Met opcom schijn je dit te kunnen programmeren, maar ik heb het nog niet uitgeprobeert.

        alle dieselbakken gaan tot 220 km/h
        de 1.6 en 1.8 benzine tellerbakken gaan tot 220 km/h
        de 2.0, 2.2 en v6 benzine gaan tot 260 km/h

        de 2.0 en 2.2 benzine tellerbak kun je dus ook gebruiken op een 1.6 of 1.8 benzine auto.

        #17744827
        opel-limbo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2007

          origineel gepost door sw_reijnders
          nee je kan wel gewoon een andere tellerbak erin zetten.

          waar je wel rekening mee moet houden is:
          of het van een B1 of B2 is -> deze zijn niet uitwisselbaar
          of het een benzine of diesel is -> diesel gaat tot 6000 rpm
          of je plug & play wilt -> V6 heeft een ander toeren signaal als 4 cil benzine. Met opcom schijn je dit te kunnen programmeren, maar ik heb het nog niet uitgeprobeert.

          alle dieselbakken gaan tot 220 km/h
          de 1.6 en 1.8 benzine tellerbakken gaan tot 220 km/h
          de 2.0, 2.2 en v6 benzine gaan tot 260 km/h

          de 2.0 en 2.2 benzine tellerbak kun je dus ook gebruiken op een 1.6 of 1.8 benzine auto.

          Bas, wat weet jij eigenlijk niet????

          Greetz Roel met een C.

          #17744828
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            oh ik weet niets van planten stekken hoor en voor thee serviezen moet je ook niet bij me aankomen :jerry

            iets waar je interesse in hebt, lees je veel over :angel
            ook kijk ik nogal eens rond op de engelse forums . . . daar staat ook ontzettend veel info op.
            vooral over de B’tjes.

            dit is ook wel een gaaf dashboard, zoals ze in brazilië op de Chevrolet Vectra zitten :wub
            alleen is mijn Portugees niet zo best :jerry



            #17744829
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              idd bas, mooi dash.

              he die chevy heeft ook een knop om de deuren alle maal te sluiten.
              op de plaats van de stoel verwarming.

              #17744830
              GRLWBNL
                Lid sinds:
                12 October 2010

                Ok, ik heb dus een dashboard van een diesel zie ik net want hij gaat tot 6000 rpm zie ik net. Verder is die wel van een B1

                Wordt dit een probleem?

                Hoef je trouwens niets aan de bekabeling te doen wanneer er nu wel een toerenteller bij op zit?

                #17744831
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  waarschijnlijk niet.

                  maar volgens mij komt er een heel ander signaal van een diesel af dan van een benzine motor.
                  ik vermoed dat je er niks aan hebt.

                  maar probeer het zou ik zeggen :)

                  #17744832
                  GRLWBNL
                    Lid sinds:
                    12 October 2010

                    Ik zal kijken of ik vandaag nog kans zie om het uit te testen. Ik zag in ieder geval al wel dat ik de MID/TID sowieso over kan zetten dus hopelijk heb ik straks in ieder geval weer een werkend klokje met blauwe LEDjes :D

                    Hopelijk doet de toerenteller het ook gewoon, en zo niet, zet ik de LEDjes gewoon over op me oude dashboard en heb ik een nieuwe MID/TID voor € 15 en een dashboard met blauwe LEDjes.

                    Misschien dat iemand nog baat heeft bij een diesel dashboard!

                    #17744833
                    GRLWBNL
                      Lid sinds:
                      12 October 2010

                      Na 4 uur bezig te zijn geweest is het uiteindelijk wel gelukt.

                      De toerenteller van het dieseldashboard functioneerde gewoon naar behoren, alleen doordat de teller maar tot 6000 rpm loopt en niet tot 7000 rpm klopt het aantal toeren niet wat die aangeeft. Er stond trouwens 438.000 km op de teller. Het bewijs dat opels veel kunnen draaien!

                      Uiteindelijk heb ik toch maar me oude teller er weer in gezet, met de blauwe LED-jes, met de TID/MID van de dieselteller, dus die doet het ook weer!

                      #17744834
                      Bartjex88
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 June 2009

                        de km stand kun je met opcom nog aaltijd aanpassen als je wilt;)

                        #17744835
                        GRLWBNL
                          Lid sinds:
                          12 October 2010

                          Ik zag nog even het resultaat met jullie delen van een middagje werk.

                          Het is trouwens nu wel het geval dat de verlichting van me lichtschakelaar, lampstelschakelaar dashboard dimschakelaar en mistlampschakelaar het niet meer doen, maar daar ga ik waarschijnlijk ook LEDjes in solderen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.