Dashboard verlichting kapot

Forumindex Forums Modellen Tigra Dashboard verlichting kapot

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Meertn88

Hallo allemaal,

Vandaag kwam ik erachter dat de verlichting van het linker gedeelte van mijn middenconsole het niet meer doet.
      Voor mij een mooi moment om hier dan ook maar ledjes in te gooien.

Nu denk ik dat het me wel zelf lukt maar zou het toch makkelijk vinden als iemand me ermee kon helpen. Iemand in de omgeving van Enschede die mij hiermee kan/wil helpen?

dion87

zijn er hier geen how-to’s van voor de tigra dan?

JackM83

http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

hier staat een How To beschreven voor de Corsa B .
          Maar Tigra en Corsa hebben zelfde dashboard .

2e-c14nz

Moet je trouwens leds met of zonder weerstand hebben? Had laatst leds met weerstandjes gekocht, maar m’n zekering bleef springen, weet niet of het daar aan lag…?

gertjuh1968

@2e-c14nz wrote:

Moet je trouwens leds met of zonder weerstand hebben? Had laatst leds met weerstandjes gekocht, maar m’n zekering bleef springen, weet niet of het daar aan lag…?

daar had ik ook last van dat de zekering eruit sprong,
              je moet ff een oud lampje bekijken die je eruit haalt, daar lopen 2 draadjes + en – over de fitting.
              als je de led bekijkt daar zitten er 4 draadjes om de fitting, je moet er 2 van wegknippen.

Gert

Meertn88

Als ik dus bij steve010 bestel moet dat goed gaan zeg maar. Moet ik dan wel weerstandjes solderen? Of heb ik die helemaal niet nodig?

Op de tutorial kan ik dit niet zien. Lijkt mij dat ik gewoon de LED’s erin kan gooien.

gertjuh1968

heb je bij jou geen automat of halfords in de buurt ?
                  en de weerstandjes hoef je er niet op te solderen.

Gert

utregone

Je kan een LED niet zonder weerstand plaatsen, dan is hij zo kapot. Ik zou je aanraden geen LED’s te kopen waarbij de weerstand er al in zit. Had die dingen ook en na een par maanden allemaal stuk. Heb nu losse LED’s met ieder zijn eigen weerstand in mijn console, dat gaat prima

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.