dashboard met toerenteller inbouwen astra F

Forumindex Forums Modellen Astra dashboard met toerenteller inbouwen astra F

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    asconahobbyist
    Deelnemer

net met mn neefje op de sloop een tellerklokje gehaald uit een Astraatje sport van ergens 1994,spul erin gebouwd en alles werkt behalve de toerenteller.
      Nou weet ik dat je bij een E Kadett altijd een draad moest trekken vanaf de groene draad van de bobine maar ik dacht dat een Astra altijd plug en play was?
      Het is een C14NZ van eind 1994,wel al model 95 dus met nieuwe neusje en spiegels.
      Wie weet waar ik nog wat extra’s moet trekken?
      Er komt dus een dash uit zonder toerenteller.

wim-v6
      Deelnemer

vanaf computer de groene draad pakken en deze op de pin met 2 groene draden trekken zoals op de foto:

Willem

asconahobbyist
        Deelnemer

dus niet vanaf de bobine meer?
          Ok,gaan we dat ff doen.
          Thanx Wim

Astra68

En is het gelukt??met die draad trekken en werkt het ook?

Ik zit nu namelijk met hetzelfde probleem!!!

Astra68

Ik heb een Astra F station gekregen en die wil ik nu een beetje verbouwen met oa een toeren teller,maar wat ik al zie die werkt dus niet plug and play.

ook wil er orginele mist lampen op bouwen,heeft iemand daar een schemaatje voor??

Alle onderdelen heb ik,nu moet ik alleen nog weten hoe ik het hele spul moet aansluiten.

asconahobbyist
              Deelnemer

ben er nog niet mee bezig geweest,heb mn neefje nog niet gezien.
                Enige wat ik me afvraag,moet het perse van de computer of kan ik m ook bij de bobine weghalen,ben altijd een beetje huiverig om aan ecu kabelbomen te kloten

wim-v6
                Deelnemer

Beter bij de computer, hoef je niet naar buiten met de draden..

Willem

Astra68

origineel gepost door wim-v6
                    Beter bij de computer, hoef je niet naar buiten met de draden..

Willem

Geld dit ook voor de X1.6SZ E2 motor?Dat groene draadje bedoel ik dan??

Astra68

Zeg Willem,jij hebt veel verstand van de dashboardbedrading he,nou heb ik het dashboard uit mijn Astra GT gehaald om deze in de net verkregen Astra Station te plaatsen,wat dus helaas niet plug en play is,maar in de station zit ook een connector met maar 1 blauw draadje,dat is de connector links op jouw foto,waar dient die voor??

En bij de station is het rood witte draadje wat bij de GT op de onderste 3e pin zit samen gevoegd op onder pin 4,welke functie heeft dit?

Vast bedankt!!

thijssie53

Ik heb dit zelf ook een keer gedaan, toen heb ik deze how-to geschreven: http://www.astratuningclub.eu/viewtopic.php?f=43&t=3927&sid=0f3b14691862a286d12326b997f71e84

Grtz

Astra68

origineel gepost door asconahobbyist
                          ben er nog niet mee bezig geweest,heb mn neefje nog niet gezien.
                          Enige wat ik me afvraag,moet het perse van de computer of kan ik m ook bij de bobine weghalen,ben altijd een beetje huiverig om aan ecu kabelbomen te kloten

Yes!!!!

Ik heb de toeren teller aan de praat!!!!!!!!!
                          Grootste connector , Pin 2 Vel groene draad functioneerd en ik heb er niet voor aan de ECU kabelboom hoeven kloten!

Ik heb het kunstof deel die de boel in de connector houd even los geklikt en toen een draad bij pin 2 erin gedrukt, kabelbindertje om de 2 draden bijelkaar te houden ,en Het kunstof deel weer terug geplaatst,ik heb dus niet aan de bedrading geknipt of iets dergelijks,en het werkt perfect.

Nou het volgende project,de bermlampen in de voorbumper!!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.