Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › dashboard meldingen van o.a. rem/service/banden etc.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2013 om 21:08 #17256696
Hallo
ik heb een tijdje de meldingen van de remblokken en de service op mn dashboard(auto met steeksleutel).
heb het na laten kijken en de blokken zijn nog prima, de service heb ik ook gehad op 20 oktober.ook krijg ik regelmatig te zien op mijn scherm dat de bandenspanning van een band te laag is. de ene keer zegt ie 0.9, dan weer 1.2 en dan weer 0.0. terwijl ze prima vol zitten alle 4. zou dit een bandenspanningssensor kunnen zijn die leeg is? en zijn die sensoren uit te zetten via de opcom? check namelijk sowieso elke maand de bandenspanning dus die dingen zijn overbodig voor mij.
zijn deze meldingen te verwijderen doormiddel van de opcom?
mvg
31 maart 2013 om 21:20 #18122686Dat eerste hadden ze gewoon bij de dealer moeten doen is gewoon een vaste interval voor maar is ook te doen met een op-com.
Wat betreft de banden waarschijnlijk een sensor stuk(gebeurt regelmatig) denk wel dat het uit te schakelen is d.m.v de op-com.
31 maart 2013 om 21:27 #18122687oke nu weet ik dat deze dingen uit te schakelen zijn met een opcom. nu de vraag…Hoe??
gr
31 maart 2013 om 22:18 #18122688Volgens mij in uec en rec in opcom, dan even bij “programmeren” kijken, bij een van die 2 of beiden kan je em als niet aanwezig neer zetten.
31 maart 2013 om 22:41 #18122690Ik heb dat ook met mijn bandenspanningsensoren.
Spanning is 1,9 bar, band loopt langzaam leeg.
Af en toe zegt de BC ook dat diezelfde band 0,0 bar is.
Bij het oppompen bleek het inderdaad 1,9 te zijn.Ik heb wel vaker dat als een band een lage spanning heeft dat de sensor de ene keer bijvoorbeeld 1,9 bar bar zegt en de andere keer weer 0,0 bar.
Als ik mijn banden op de juiste spanning hou dan heb ik geen meldingen.
En via de OPCOM heb ik het ook geprobeerd uit te zetten, maar ik kan de knop “programmering” niet aanklikken in het chassis TPMS menu.
Misschien dat ik niet goed de menu’s bekeken heb.
Mocht het jou wel lukken hoor ik het graag.31 maart 2013 om 22:57 #18122689Ja ik moet dat nog doen, maar of ik de moeite nog ga doen is ten tweede
Zolang ie nog steeds (as uasual) niet rijdend voor de deur blijft staan, is dat mn laatste prio
En als het allemaal te lang duurt issie volgend jaar eerder weg dan dat ik het uit heb gezet1 april 2013 om 06:52 #18122691ik heb mn sensoren gewoon laten verwijderen….
ik heb 2 dagen rond gereden met storing in display en scherm maar na 2 dagen alles weg….
dus wat resetten of uitzetten op-com gewoon sensoren verwijderen en klaar !!!!1 april 2013 om 19:45 #18122692de bandenspanningssensoren heb ik uitgezet.
ook heb ik de service interval gereset maar het icoontje staat nog steeds in me dashboard…
over het remblokjesicoontje heb ik niks kunnen vinden..1 april 2013 om 19:49 #18122693In de handige vectra c tips hier, staat hoe je vanuit de bc zelf de boel kan resetten voor service interval, probeer dat anders ff, heeft bij ons prima gewerkt.
Rem indrukken, dagteller indrukken en dan op contact ofzo, maar dat staat duidelijk uitgelegt in die “handige tips voor vectra c” topic.
3 april 2013 om 16:38 #18122694@Vectra-gts C wrote:
de bandenspanningssensoren heb ik uitgezet.
ook heb ik de service interval gereset maar het icoontje staat nog steeds in me dashboard…
over het remblokjesicoontje heb ik niks kunnen vinden..Heb jij de bandenspanningssensoren uitgezet met de OPCOM?
Ik zou ook graag willen weten hoe dat moet want ik krijg het niet voor elkaar
(OPCOM China Clone 08/2010)5 april 2013 om 06:15 #18122695@Vectra-gts C wrote:
de bandenspanningssensoren heb ik uitgezet.
over het remblokjesicoontje heb ik niks kunnen vinden..Dat icoontje is niet voor de service beurt.
Je hebt een storing in het motormanagement systeem.
Uitlezen dus!5 april 2013 om 09:36 #18122696Maar ik begrijp dus dat de remindicator geen sensor is, maar een intervalsignaal? Die van mij brand ook sinds gisteren en ik ben dus in de veronderstelling dat ik de blokken moet vervangen, maar dat hoeft dus niet??
5 april 2013 om 10:59 #18122697@CAlberts wrote:
Maar ik begrijp dus dat de remindicator geen sensor is, maar een intervalsignaal? Die van mij brand ook sinds gisteren en ik ben dus in de veronderstelling dat ik de blokken moet vervangen, maar dat hoeft dus niet??
Ik bedoelde dat andere icoontje. Die met de steek sleutel
5 april 2013 om 11:55 #18122698Ja oke, maar Opeltje17 had er er in de tweede post over dat de dealer dit had moeten doen. Ik nam aan dat dat ging over de remblokindicatie. Of ging dat alleen over de serviceinterval… :hmmz
@Opeltje17 wrote:
Dat eerste hadden ze gewoon bij de dealer moeten doen is gewoon een vaste interval voor maar is ook te doen met een op-com.
Wat betreft de banden waarschijnlijk een sensor stuk(gebeurt regelmatig) denk wel dat het uit te schakelen is d.m.v de op-com.
6 april 2013 om 09:11 #18122699ik dacht dus dat ik de bandensensoren had uitgezet, maar nee hahah. gister kreeg ik weer n melding.
kan t zo zijn dat de sensor nog gewoon goed is maar dat het ventiel niet 100% luchtdicht is?6 april 2013 om 09:16 #18122700iemand misschien een link naar het topic: handige tips voor vectra C.
heb even gekeken maar kan m niet vinden.6 april 2013 om 17:42 #18122701@Vectra-gts C wrote:
ik dacht dus dat ik de bandensensoren had uitgezet, maar nee hahah. gister kreeg ik weer n melding.
kan t zo zijn dat de sensor nog gewoon goed is maar dat het ventiel niet 100% luchtdicht is?Ja dat komt vaak voor.
Als de BC 0,9 bar zegt dan zie je dat wel aan de band.7 april 2013 om 10:33 #181227028 april 2013 om 05:48 #18122703@CAlberts wrote:
Ja oke, maar Opeltje17 had er er in de tweede post over dat de dealer dit had moeten doen. Ik nam aan dat dat ging over de remblokindicatie. Of ging dat alleen over de serviceinterval… :hmmz
@Opeltje17 wrote:
Dat eerste hadden ze gewoon bij de dealer moeten doen is gewoon een vaste interval voor maar is ook te doen met een op-com.
Ik heb het niet over een post van opeltje 17. zie mijn quote.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.