Dansende toerenteller bij stationair draaien Vectra Automaat

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Dansende toerenteller bij stationair draaien Vectra Automaat

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Snowwie
    Deelnemer

Ik heb op 24 september dit jaar een hele mooie Vectra gekocht. Een automaat, 1e eigenaar, bj 2001 en nog maar 93.500 km op de teller. De auto ziet er van binnen en van buiten uit als nieuw. De auto rijdt ook voortreffelijk, bijna als nieuw. Alles werkt gewoon naar behoren, geen geklapper of gerammel, gewoon keurig.

Nu 2,5 maand later begin ik iets vreemds op te merken. Als ik het gas los laat en bijna stapsvoet rijdt dan begint soms (soms, niet altijd) de toerenteller te hobbelen. Deze schommelt dan tussen de 500 en 1500 rpm en de auto begint een beetje te pruttelen. Als ik em in N(eutral) of P(ark) zit loopt ie weer rustig.

Waar zou dit op kunnen duiden?

De motorolie is nog helder en op peil.

Bartjex88
      Deelnemer

Versnelingbakolie verversen schijnt wel eens te helpen, al heb ik hier geen ervaring mee, er zijn er hier wel enkele die je hier mee kunnen helpen

koenelsenaar
        Deelnemer

Welke motorcode? Ik gok een benzine, dan: gasklep/egrklep schoonmaken, en indien motor met gaskabel ook stationairsteller schoonmaken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.