Dan eindelijk klaar.

Forumindex Forums Modellen Manta Dan eindelijk klaar.

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    billathome
    Deelnemer

Er hoort geen achterspoiler op en er hoort ook geen sr stripping onder de sierlijsten want ik kan het weten want hij is van mij geweest :wub

Grtz.Billy :wors

HOT ROD
      Deelnemer

Mogelijk dat het iets te maken heeft met de verschillen tussen de 1.9 en 2.0 GT/E uitvoering.
        De 1.9 GT/E had zoals je kunt zien ook zwarte handgrepen op de deuren. Wat me wel verbaasd is dat deze 2.0 GT/E ook de koplampranden heeft en de enkele rij koellucht sleuven tussen de koplampen. Ik dacht dat die in ’77 kwamen te vervallen maar deze is voor het eerst op kenteken gezet in 1979! Misschien laat op kenteken gezet of anders toch weer typisch zo’n actie van Opel zoals bij de B Admiral en Diplomat.

Nee, een achterspoiler op deze modellen (met de grote enkele koplampen) vind ik ook niet staan maar duidelijk wel de achterruitjalouzie!

Ghanz
        Deelnemer

het verschil in grill kwam volgens mij rond de jaren `84. daar was de overgang B1 naar B2.
          later werdt GT/E, GSI.

zwarte handgrepen was wel gebruikelijk bij de GT/E, maar dan de versie die na `80, uitgebracht is,
          en ook voorzien was van kunstof bumpers.

wat betreft de spoiler, een zwarte zachte spoiler vind ik zelf niet verkeerd.

zoals op onderestaande link wel te zien is.
          http://www.flickr.com/photos/zappadong/6462394439/” onclick=”window.open(this.href);return false;

henk 400rr
          Deelnemer

Manta GT/E was van aanvang een manta met chromen bumpers 75-79, daarna tot 1982 met de kunststof bumpers voordat de 3e facelift kwam met de bumper spoilers, skirts en achterspoiler.

de 1.9E zat tot 77 in de manta, daarna was het de 2.0E

De kapjes op de lampen is een wat vaag verhaal, sowiso op de 1e serie, maar ook niet altijd.

de naam GT/E verdween in augustus 1984 en werd GSI

1e generatie

2e generatie

3e generatie

billathome
            Deelnemer

Als ik het goed heb dan zaten er alleen bij de ’77(19H.) en mischien ook de ’78 koplampranden om de koplamp en niet bij een ’79.

Ghanz
              Deelnemer

bij een `79er ook wel Frank.

kijk maar eens goed :P

( of het nu orgineel ook zo op de datum nouwkeurig was, dat weet ik niet, maar een orginele Optie was het wel :P )

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.