ik heb een vraagje. op astra G modellen loopt van af de motorkap tot achter op via het dak 2 metale strips met daar in verwerkt 4 schuifjes om evt dakdragers ect op te monteren. nu is mijn vraag. heeft iemand ervaring met deze schuifjes te demonteren?. en zoja hoe? ik zou deze graag even opschuren en spuiten ivm met roest plekjes.
Roestplekjes? Het zijn kunststof strips?
Volgens mij moet je voor het demonteren van die stripjes de hele strip er af halen (die is overigens ook van kunststof op mijn Coupé), En die strip kun je er af halen door ‘m er gewoon af te trekken. Wel zorgen dat je de clipjes opvangt.
Heb dat vorig jaar gedaan om de voorruit te laten vervangen.
de kapjes/schuifjes zijn inderdaad van metaal, heb ze op een andere g ook wel is verroest gezien… als je ze nooit gebruikt beschadigd de lak niet en roest het niet :), dus die van hem zijn in het verleden waarschijnlijk vaak gebruikt.
volgens mij is er verschil van. Coupe heeft kunststof en hatchback ijzere. want ik heb rooie astra g 3drs gehad. had ook kleine roestplekjes op da schuifdingetjes. viel haast niet op. wilde keer vervangen maar heb auto ingeruild voor coupe :jerry
Mijn Astra G had inderdaad alu lijsten en metalen schuifjes die ook enigzins roest hadden. Maar als ze al erg roestig zijn zou ik op de sloop paar andere halen.
Auteur
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.