Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › dakhemel verwijderen opel corsa D sport 3 deurs
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2011 om 17:39 #17232157
Ik heb net een dakspoiler op mijn Corsa gemonteerd, maar nu moet ik ook een nieuwe antennevoet op mijn dak zetten. Dit omdat mijn spoiler met het openen van mijn klep langs mijn antenne schuurt. Mijn dakhemel moet ik los maken om bij mijn antennevoet te komen, heeft er iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.25 juli 2011 om 15:24 #17810568Hoi, je kan een klein verloopstukje kopen en deze tussen de antenne en de voet schroeven dan kan je klep met spoiler gewoon open. Het is een klein verloopstukje wat een aantal graden verloopt zodat de antenne iets rechter op komt te staan.
Succes……
Wim25 juli 2011 om 16:53 #17810569Hoi Wim,
Bedankt voor je reactie, weet jij toevallig waar dit verloopstukje te koop is? Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing en dit lijkt de ideale oplossing.
Ik hoor graag waar je dit verloopstukje kan kopen, ik heb al bij verschillende Opel dealers geïnformeerd maar niemand wist echt een oplossing (ja een nieuwe antenne voet)25 juli 2011 om 17:23 #17810570Bij mij is het door de dealer het Motorhuis in Den Haag geplaatst dus ik denk dat je even een telefoontje moet plegen. Het is geplaats op mijn vorige Corsa D model uit 2007 en heet adapter/antenne kostte toen € 18,95 en het bestelnummer is 6784726.
Ben nu in het bezit van een Corsa GSI getund tot 185 pk, een beest.
Succes ermee.
Gr. Wim25 juli 2011 om 18:41 #17810571Ok, bedankt.
Ik ga er even mee aan de slag, ieder geval bedankt.
p.s. hoe groot is dat verloopstukje ongeveer?25 juli 2011 om 18:59 #17810572Het verloopstukje is ongeveer één cm en wordt tussen het gedeelte wat op je dak zit en de afschroefbare antenne geplaatst.
25 juli 2011 om 19:15 #17810573Dat is inderdaad erg klein. Ga morgen eerst even langs mijn eigen dealer en als di emij niet kunnen helpen, ga ik morgen even bellen.
Ik laat nog even weten hoe of wat.6 augustus 2011 om 17:07 #17810574Ik zou nog even wat van mij laten horen over dat verloopstukje, nu dat werd niets ik heb het zelf na gemaakt met een stukje draadeind van 5 mm dik en ongeveer 1 cm lang maar dit is nog te lang om de klep zonder de antenne te raken te openen. Ik heb nu een andere antenne voet besteld (geen originele) en zal deze proberen erop te zetten.
ieder geval bedankt voor de tip.6 augustus 2011 om 20:24 #17810575JEETJE JAMMER, MAAR IS HET DAN GEEN OPTIE OM MET HET MAGAZIJN VAN OPEL DEALER AAN DE BINCKHORST OP TE NEMEN EN NA TE VRAGEN HOE OF WAT.
IN WELKE STAD WOON JE MISSCHIEN KAN IK JE VERDER HELPEN ?GR. WIM
7 augustus 2011 om 10:51 #17810576Ben woonachtig in Nieuw-Beijerland ( een 20 km van Rotterdam vandaan) Heb nu een nieuwe antenne voet besteld, en kreeg gisteren bericht dat deze maandag binnen zou moeten komen. Misschien kan je deze zaak wel http://www.originalcarparts.nl Deze verkoopt veel spullen voor o.a. opel maar dan geen originele onderdelen. Scheelt wel een hoop geld.
Dus dat ga ik nu proberen, je hoort nog wel of dit gelukt is. Ieder geval bedankt voor je aanbod.7 augustus 2011 om 10:56 #17810577p.s.
Ik mailde wel dat deze zaak geen originele onderdelen zou verkopen maar dit is niet waar. Ze verkopen wel originele onderdelen maar alleen via internet (webshop) Zeker leuk als je iets zoekt.21 augustus 2011 om 19:00 #17810578Nog even een berichtje, er zit nu een andere antennevoet op het dak. De klep kan nu gewoon open zonder wat te raken. Hemel losmaken was niet zo heel moeilijk, alleen moet het wel voorzichtig gebeuren omdat deze gauw kan knieken.
Maar goed het probleem is nu opgelost. Alleen kunnen ze hier bij het ontwerp van de Opel wel rekening mee kunnen houden, ze zouden de antennevoet iets verder naar voren kunnen plaatsen zodat je bij het plaatsen van een dakspoiler hier geen last van zal ondervinden :thumb . -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.