Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Dakdragers Zafira Tourer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2012 om 21:20 #17247289
Hallo, In de dakrails van de nieuwe Zafira Tourer zitten lang elke kant 3 paar uitsparingen (gaten). Er zijn dus 3 posities voorzien om dakdragers te plaatsen. Nu heb ik originele dragers van Opel gekocht, maar bij de plaatsing hebben de uitsparingen (gaten) geen enkel nut. De vraag is nu of de dragers op eender welke positie mogen geplaatst worden ? Bijvoorbeeld tussen de 2 achterste markeringen omdat dit beter uitkomt om mijn dakkoffer (Thule motion 800) te plaatsen.
In de handleiding staat : de montagepennen in de openingen steken ? Welke montagepennen ? Bij de originele dragers zijn er geen. Ze klemmen als het ware rond de rails. Graag enig advies1 april 2012 om 10:51 #18003129terug naar de dealer zou ik zeggen.
ff laten zien hoe e.e.a. werkt.2 april 2012 om 10:26 #18003130Volgens de dealer is het enkel een plaatsaanduiding waar ze moeten komen. Waarom maken ze er dan gaten in ??? En wat met de pennen waar ze over spreken. Bij de Insigna tourer zou dit ook zo zijn. Iemand daar ervaring ?
3 april 2012 om 17:33 #18003131Ik ken alleen de situatie bij de Zafira B, daar zijn 3 verschillende dakdragers: voor de Zaf zonder dakrails, voor de rails met bobbeltjes (eerste jaren van de B), voor de rails met gaatjes (vanaf ’07 of ’08 oid). Bij onze dragers zitten 2 pennetjes en die vallen echt wel in de gaatjes in de rails.
17 april 2012 om 14:39 #18003132Je hebt een vermogen betaald voor die Zaf Tourer (of lease wat dan ook), ff terug naar dealer en ze kunnen je prima vertellen waar, wat, waarom gaatjes zitten.
17 april 2012 om 17:39 #18003133Een vermogen tegenover het vorige model wel ja. Maar hij is het toch wel waard vind ik. Met de nodige medewerker korting van Opel valt het wel mee. Ik heb een mail naar de klantendienst gestuurd over de dakdragers en wacht nu vol spanning af. Misschien zijn het wel de verkeerde dragers. Afwachten !
20 juni 2012 om 21:54 #18003134Hallo, hier het resultaat van lang wachten : Na contact met de opel klantendienst ging men de boel onderzoeken. Er werd een nieuwe set naar de dealer gestuurd om te controleren of hier bevestigingen met pennen zaten, niet dus. Het onderzoek werd dan doorgestuurd naar de accessoire dienst die het dieper zouden onderzoeken. Na een paar weken werd ik terug opgebeld met de mededeling dat het wel degelijk de juiste dragers zijn, maar dat de handleiding van de auto niet meer correct is (overgenomen van de zafira b). Dus nu geen pennen meer die in de gaten op de dakrails passen, maar de gaten dienen enkel ter plaats aanduiding van de bevestiging. De zaak is dus opgeklaard. Ik content dat ik mijn dakkoffer niet ga verliezen ! Case closed
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.