dakdragers opel astra h station 2007 juiste of niet?

Forumindex Forums Modellen Astra dakdragers opel astra h station 2007 juiste of niet?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    pionok
    Deelnemer

Ik heb via marktplaats dakdragers gekocht. De eigenaar zag mijn auto en zei dit zijn de goede.
      Zonder goed te passen heb ik ze meegenomen en ben thuis gaan kijken of ze er goed op konden.
      Nu kan ik de dakdragers goed vast zetten, maar niet in de daarvoor bestemde gaten. Ik krijg dus het vermoeden dat ik toch niet de juiste heb.
      Wie weet of dit de goede zijn of niet. En als het niet zo is, welke moet ik dan hebben?

hieronder 2 foto’s. 1 van mijn dakrail en 1 van de dakdragers welke ik nu heb.
      Het zijn officiële opel dakdragers maar er zit alleen maar een sticker op waar deze op de auto geplaatst moet worden en het maximale gewicht. Verder geen type aanduiding.

wie kan mij helpen.
      alvast dank.

gr. rene

theunm

denk dat je dakdragers voor een auto met dakrails hebt gekocht als ik het zo zie.

pionok
        Deelnemer

@theunm wrote:

denk dat je dakdragers voor een auto met dakrails hebt gekocht als ik het zo zie.

bedoel je hiermee de hogere dakrails? hoe wordt de rails genoemd op mijn auto dan? want ik kan het niet duidelijk vinden op internet.

bedankt iig.

gr rene

opel-mark
          Deelnemer

Jij hebt dakdragers van de vroegere types Astra H stationwagon gekocht en die van jou is van het latere type, jouw dakdragers horen pinnen te hebben die in de gaten vallen.

de dakdragers die je nu hebt horen op rails die bultjes aan de binnenkant heeft (zoals op mijn 2006 stationwagon) in plaats van gaatjes .

de gaatjes of bultjes voorkomen dat de dakdrager van zijn plek naar voren of achteren kan schuiven, maar ik heb ze ook wel eens gebruikt naast de bultjes en dat ging bij mij ook prima, dus ik denk dat je ze gewoon kan gebruiken.

pionok
            Deelnemer

Oke duidelijk verhaal.

Dan verkoop ik deze gewoon weer en ga op zoek naar de juiste.

Gr. Rene

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.