Forumindex › Forums › Modellen › Astra › DAKDRAGERS ASTRA TOURER
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 2 november 2017om 14:04 door
hiems.
-
AuteurBerichten
-
9 december 2016 om 12:26 #18334297
Hallo allemaal,
Ik heb voor mijn vakantie nieuwe originele OPEL dakdragers voormijn Opel ASTRA SPORTS TOURER 1,4 TURBO INNOVATION besteld. Deze worden geleverd zonder rubber beschermstripje waardoor de lak kan beschadigen.
De bevestiging vindt plaats via pennen in de onderzijde van de dakrand. Ik heb zelf de metalen delen van een rubber stripje voorzien.
Nu blijkt na de vakantie dat de carrosserie( dakrand ) ernstig is vervormd. Volgens Opel is de dakdrager te strak aangedraaid. Maar hoe kan dit als er een sleutel
met een klik bij geleverd word. Opel wijst alle verantwoordelijkheid af.Zijn er meer gebruikers met dit probleem?
9 december 2016 om 15:34 #18334306Hoi, Ik heb de dakdragers wel gemonteerd gekregen af Showroom. Ik heb er een maand mee rondgereden.
Ik heb geen schade aan de dakrand gehad. Kun je een foto plaatsen?
Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet?De metalen delen zorgen ook niet voor beschadigingen aan de carroserie. Dit montage systeem had ik ook bij mijn Peugot. Nooit schade of krassen gehad aan de carressorie
9 december 2016 om 17:25 #18334318Zal er vanuit Opel niet met reden geen rubberen opzet stukjes geleverd worden?
Zou kunne bedenken dat er met de rubberen opzet stukjes het oppervlak vergroot word en de montage punten niet goed worden gebruikt
10 december 2016 om 09:34 #18334353Ook ik heb geen problemen ondervonden met de originele dakdragers, dit met volle bak heen en weer naar Frankrijk. Komt het niet door de rubberen strip, hierdoor veranderd wel de maat. Hier een foto:
https://goo.gl/photos/Y99G9gqS5UhVp4CU7
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
10 december 2016 om 14:18 #18334365Ook ik heb geen problemen ondervonden met de originele dakdragers, dit met volle bak heen en weer naar Frankrijk. Komt het niet door de rubberen strip, hierdoor veranderd wel de maat. Hier een foto:
https://goo.gl/photos/Y99G9gqS5UhVp4CU7
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
had jij niet een 1.0? Indien wat zijn jou ervaringen ook qua verbruik?
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
11 december 2016 om 13:10 #18334400Mijn ervaring zijn prima, heb de automaat uitvoering.
Verbruik +/- 7,4 L/100 km als ik de computer moet geloven, het kan beter, maar ben een sportieve rijder.
2 november 2017 om 14:04 #18349545Gebruik nu 2 jaar de originele Opel dakdragers. Na het eerste gebruik is op alle vier de bevestigingspunte een vervorming
van de dakrandconsructie zichtbaar.
Volgens Opel te strak aangedraaid( hoe kan dit met een kliksleutel????) of te zwaar beladen.Heeft er nog iemand dit geconstateerd?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.