Ik heb onlangs een 2e hands setje originele opel dakdragers gekocht voor op de insignia. Misschien een domme opmerking maar ik durf ze niet echt op mijn dak te zetten want ik vrees voor schade aan mijn lak als ik ze monteer en ga belasten. Klopt dit ? Of is mijn vrees ongegrond want ik haat krasjes in mijn lak. Ben nogal een freak op het onderhoud (poetsen) van mijn auto.
heb eindelijk eens mijn dakragers geplaatst op mijn insignia maar ik ben niet helemaal zeker of het goed gedaan is. Ik heb op de dakdragers een soort van rubber moeten monteren die rust op het dak van de auto (zie foto) maar de pinnetjes die aan de binnenkant van de deur moeten zitten (zie foto) zijn niet beschermd door rubber. Gaat dit geen schade veroorzaken, metaal op metaal ?? Ik heb ze 2e hands gekocht en het zou kunnen zijn dat er daar een stukje ontbreekt. Wie heeft er ervaring mee ?
zo hebben ze bij mij op beide sedan gezeten en ik heb nooit schade gehad (ook ik en er nogal precies op qua poetsen/krasjes e.d.). ik heb ze nieuw gekocht, en daar zat ook geen extra bescherming bij…
ik lette er wel op dat hij precies vrij stond aan beide kanten en flink aangedraaid, dan kon ik er geen beweging in krijgen dat het raakte…