Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Dakdrager steun ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2010 om 13:38 #17226067
Ik heb originele Opel dakdragers voor mijn Corsa b `96.
Ik wil een auping spiraal vervoeren op de dakdragers. Waarschijnlijk heb ik nog steunen nodig om afglijden naar de zijkant te voorkomen. Weet iemand of er ooit originele zijwaartse dakdrager steunen geleverd zijn door Opel ?
Of passen er andere op ? Wat is handig ?
Graag wat tips van degene die ervaring hebben met vervoer op dit soort dakdragers.
18 september 2010 om 13:57 #17730064Ik heb het ook gedaan.. Vervoer wel eens wat met die dragers als het niet in de auto past.
Zo ook een set matrassen hahaTip; spanbandjes trekken, werkt perfect.
24 september 2010 om 11:10 #17730065Ik heb inmiddels contact gehad met de dealer die denkt dat er geen originele zijsteunen zijn geweest.
Ja met matrassen gaat het wel zonder die zijsteunen denk ik, maar met alleen ijzeren spiralen krijg je het denk ik niet veilig vast.
Zowel dan hoor ik het graag. Leer altijd graag bij. Misschien zijn er heel speciale knoop technieken ?Ik ga zo nog even kijken of ik iets kan vinden van Thule. Die hebben o.a. een ladder drager systeem.
Hoop dat thule erop past.Ik heb nog gedacht om wat kano dragerbeugels aan te schaffen zodat je ze kan klemmen langs een kant.
Spanbandjes met ratels is ook mijn keus inderdaad.
24 september 2010 om 13:27 #17730066Toen ik nog geen aanhanger had knoopte ik alles op de dakdragers . van bedden tot gipsplaten enz. enz.
ik zet alles vast met sjorbandjes , gewoon over het voorwerp en dan een slag om de drager zodat de sjorband klem komt te zitten en niet kan schuiven . Er is bij mij nog nooit beweging in gekomen tijdens het rijden .
24 september 2010 om 14:20 #17730067Inderdaad.. Die spanbanden kosten geen bal! En alles blijft prima zitten hoor.. heb je geen zijsteunen voor nodig.
8 december 2010 om 18:39 #17730068Ok ik heb de thule steunen gekocht. Aardig prijzig inderdaad en helaas niet echt bruikbaar bij een breedte over 70-80 cm. Het auping spiraal past er helaas niet tussen :( .
Ik zal eens kijken of jullie sjor optie werkt.
9 december 2010 om 11:12 #17730069heb originele dakdragers van opel op me corsa
daar heb ik echt van alles op gehad koelkaste kerstbome eettafel stoelen
nooit wat van afgevallen gewoon goed vast zetten met een spanband en rijden maarik zou der wel een halen met zo’n ratel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.