Forumindex › Forums › Modellen › Astra › dak lekkage astra f station, waar nog zoeken?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 oktober 2014 om 09:39 #17268755
wist al een tijdje dat ik een beetje lekkage had, gister het hemeltje er uit gehaald en de dakrailsen er af gehaald.
netjes in de tectiel gezet en een klodder kit er onder.
dan zul je denken dat het weg is..
heb bewust het hemeltje er nog ff uit gelaten.
nu kijk ik net in de auto, nog weer water op de hoedenplank!!
word er zo wel een beetje flauw van, zal niet weten waar het weg komt.
heb ff gevoeld bij de bevestiging van de dakrails, daar kan het niet weg komen, is gewoon droog.
maar toch komt het van boven.
heb er gister een andere antenne op gezet vanwege een verrot rubbertje, deze lekte trouwens nog niet, maar ja als je dan toch bezig bent ;)
daar lekt ie nu heel iets in de zin dat me vinger vochtig werd toen ik er langs ging, maar dat was maar eenbeetje, dat kan nooit de plasjes water veroorzaakt hebben!
nu zit ik te denken aan condens, maar dan had het op meer plekken moeten zijn lijkt me.ff een paar foto’s zo dat het iets duidelijker word.
en dit is het enige wat ik in de kap vind.
zit ook niet op een plek waar de railsen zitten.
ook niet iets anders wat daar zit wat kan lekken, dat is dus het vreemde.
enige wat ik kan bedenken is dat het raam lekt, alleen lijkt het me sterk dat er dan zo veel langs lekt.
hoor dus graag als er hier mensen zijn die zelfde hebben gehad of die weten wat het kan zijnmet de herfst voor de deur heb ik hem graag waterdicht.. anders koop ik wel een cabrio haha
25 oktober 2014 om 10:19 #18258483ik denk dat je achterste zijramen lek zijn , dat heb ik zelf ook al bij 2 astra station gehad.
25 oktober 2014 om 10:21 #18258484Ik heb dezelfde plasjes als jij. Dak komt het niet vandaan.
Bij hogedruk afspoelen zie je wel eens een klein straaltje aan de binnenkant van de kofferbakramen ontstaan. Vind het dan nog knap dat het op de “rolhoes” kan komen, maar een ander lek dan dit heb ik nooit kunnen ontdekken.
25 oktober 2014 om 10:26 #18258485nja, ik heb het hemeltje er nog uit dus denk dat ik dalijk maar ff een gieter met water pak.
vond het namelijk ook vreemd dat een eventueel lekkend raam het water over de kier tussen de rolhoes en die zijkanten er van kan krijgen haha.
maar op fb ook een aantal reacties inmiddels, ook 1 van het opstaande randje onder die zwarte dingen waar de dakrails over heen zit, dus dat ook maar proberen.
heb aan 1 kant al een klein gaatje in het dak nu door de roest (zit nu dict met aan 2 kanten ducktape en kit er tussen, dus kan ook niet lekken, is ook eerst voo tijdelijk natuurlijk)25 oktober 2014 om 18:00 #18258486Meestal de achterruiten die lekken bij de station.
Ik had dat ook.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
25 oktober 2014 om 18:32 #18258487j maar dan zou het water niet op de rol hoes kunnen komen.
ik heb de tip van facebook eerst bekeken, aangezien het hemeltje er toch uit was kon ik het nog mooi controleren.
heb een gieter water er ver heen gegooit en daar kwam het water aan.
onder de zwarte dingen op het dak loopt een kit naad, deze was dus ook aardig uitgedroogd en zaten redelijk wat scheuren in.
heb er dus een nieuwe kit laag over heen gelegd, een mooi k*t klusje om dat je er niet echt met de vinger tussen komt om de kit glad te strijken.
heb het nu met het kopje van een schroef gedaan. hoop dat het goed gegaan is.
de zwarte strippen en dak railsen zitten er weer op het hemeltje nog niet.
en nu ik een keer hoop op regen (wat ik al niet gauw doe) lijkt het droog te blijven.
morgen dus maar weer ff eengieter met water er over heen gooien om te kijken als het nu droog blijft.antenne gaat er ook nog weer ff af.
deze lekt nu wel een heel klein beetje.
denk dat ik er kit onder leg, maar moet niette vast gaan zitten.
heb nu een antenne die aardig meer achter over staat da die er op zat.
gaat nu wel goed met de klep (zit net een halve cm ruimte tussen de antenne en ruiten sproier dopje) maar wil er nog een keer een spoiler op, dan wil het dus niet meer.en dan krijgen we dat stink dak raam nog, die lekt ook nog steeds, oorzaak onbekend.
aangezien het een dakraam is wat later in is gebouwd lijkt het me dat er niet zo afwatering systeem in zit zoals dat bij originelen zit.
wel heb ik het rubber ff schoon gemaakt, kwam ook zat zooi uit, misschien dat dat het ook wel was, maar ben bang van niet.
zullen we ook morgen zien als de gieter water er over heen gaat ;)de ramen gaat denk ik ook wel kit achter, maar wil ze eerst blinderen ;)
toch iedereen bedankt voor de tips!
25 oktober 2014 om 23:15 #18258488dit dus,die kit is rommel
hier een paar foto’s
opstaande rand in de geul:
hier gaat het water langs naar binnen
26 oktober 2014 om 11:24 #18258489ja inderdaad die, thnx voor de foto, maakt het een stuk duidelijker ;)
ik heb er net een gieter vol met water over heen gegooit en lekt niks meer.
hoe het kan kan het, maar ook mijn dakje lekt niet meer, heb alleen het rubber maar schoon gemaakt eigenlijk.ach, hij is weer lek vrij inmiddels
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.