Daily Drive D Kadett 1.2S Project Update P.2

Forumindex Forums Modellen Kadett Daily Drive D Kadett 1.2S Project Update P.2

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17770301
    Tim_v_M
      Lid sinds:
      30 January 2006

      Ok, tijd voor een update.

      Afgelopen tijd een paar dingetjes gedaan aan de kadett. Het zal wel niet ieders smaak zijn en dat is prima, zolang we dat maar niet allemaal breed te hoeven uitmeten in de reacties hieronder ;). Zoals ik al eens had benoemd was ik op zoek naar een GT/E verbredingsset om ervoor te zorgen dat de breedte van de achtervelgen binnen de marges zouden vallen. Nou die heb ik gevonden en gepast:


      Hierdoor zouden de velgen nét binnen de regels vallen, als ik de flares achter zo laag mogelijk zou monteren. Echter, door mijn voorspoiler, sluit de voorbumperlip niet aan op de wielranden voor, waardoor die randen ook weer niet zouden aansluiten op de sideskirt, etc. Dus die set is weer verkocht.

      Toen een tijd gewoon zo rondgereden, en vervolgens toch maar de velgen er afgehaald, in de garage gelegd en de originele velgen terug eronder gezet. De velgen staan overigens te koop, zowel hier op het forum als op marktplaats (http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=55&t=151940). Ben nu opzoek naar ofwel minder brede velgen en eventueel 14″ GT velgen.

      Vervolgens heb ik dit stuurtje gekocht en gemonteerd:

      Stukken beter dan het grote en dunne originele stuur. Fijn klein en dik stuurtje.

      Ook heb ik deze stoeltjes op de kop getikt:

      Vervolgens is het interieur wat lichter gemaakt:


      (En de voorste vloerbekleding ook verwijderd)

      De stoelen staan op een universele rails, dus dat was te proberen om zo rechtstreeks te monteren, maar dat ging dus mooi niet door. Opties waren om de stoelen op het frame te plaatsen van de originele stoelen, maar dat ging niet passen. Andere optie was om 2 balken in de auto te lassen en daar de stoel op te monteren. Dat is dus ook wat we gedaan hebben, met dit als resultaat:

      En dat is dus zoals de vorderingen tot nu toe zijn.

      Volgende plannen zijn om:

      – De overige interieur delen, (hemeltje, deurpanelen etc.) te verwijderen. En te verkopen. (Zie marktplaats en hier op het forum. http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=94&t=162677)
      – Nieuwe, minder brede en/of 14″ GT velgen te kopen, weer wit te spuiten en te monteren.
      – De binnenkant eveneens wit te spuiten
      – De buitenkant Matzwart te maken (Rollen of spuiten) Eventueel ook aan het kijken of Plastidip een optie is.
      – Rolkooi kopen / lassen
      – En dit:

      :jerry

      Wat me verder leuk lijkt, maar wat onwaarschijnlijk is, tenzij het toevallig op m’n pad zou komen:

      2 Liter blokje en een schroefset.

      #17770302
      Christian-tsx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        die 1e foto, :wors :wors

        zo zag ie er echt mooi uit

        matzwart met wit zal em ook wel goed staan

        #17770303
        076 wokkel
          Lid sinds:
          23 December 2008

          Die uitlaat ben ik echt benieuwd naar haha.

          #17770273
          sedan c1
            Lid sinds:
            8 January 2012

            niet matzwart ,…niet matzwart ,is mooi in blauw!!!

            #17770300
            Tim_v_M
              Lid sinds:
              30 January 2006

              ‘t Blauw is zeker mooi, alleen alle oppervlakkige roestpuntjes in de lak niet. Daardoor moet ik toch de hele auto spuiten nadat ik die puntjes opgeknapt heb.

              #17770299
              voyageboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 July 2011

                ik vind hem zeker leuk met dat zwarte extra setje maarja dan plamuren en zorgen dat je de lak niet beschadigd….
                wel was ik zelf niet voor de lampen in de grill gegaan maar voor de rest een knap wagentje :thumbup

                #17770298
                Tim_v_M
                  Lid sinds:
                  30 January 2006

                  @voyageboy wrote:

                  ik vind hem zeker leuk met dat zwarte extra setje maarja dan plamuren en zorgen dat je de lak niet beschadigd….
                  wel was ik zelf niet voor de lampen in de grill gegaan maar voor de rest een knap wagentje :thumbup

                  GT/E verbredingsset heb ik inmiddels alweer verkocht. Deze paste niet mooi ivm de Kamei voorspoiler. Bedankt voor je reactie :).

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.