dagwaarde corsa a sedan (genaait door maat en politie?)

Forumindex Forums Modellen Corsa dagwaarde corsa a sedan (genaait door maat en politie?)

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    soepkiepe
    Deelnemer

wie kan mij ongeveer vertellen wat de dag waarde is van een corsa a sedan van december 1991 met een 1.2i op benzine, km stand weet ik helaas niet, ik weet wel dat waar ik hem weg heb gehaald die man hem 3 jaar heb gebruikt voor woonwerkverkeer met een afstand van nog geen half uur rijden, dus in die 3 jaar heb ie nooit veel gelopen lijkt me.

klein stukje van de reden van de vraag.

zoals sommigen wel weten ben ik genaait door een “maat”
      de auto stond op mijn naam en hij heb hem nu zonder toestemming van mij laten slopen, hier van word het dus aangifte van verduistering.

nu kan ik 2 dingen doen, het geld gaan vragen wat ie hem voor oud ijzer heb opgebracht of de dag waarde.

oud ijzer heeft hij er waarschijnlijk om en nabij de 150 euro voor gekregen, waneer de dagwaarde meer is ga ik natuurlijk eerst daar op aan praten, mocht ik dat niet reden dan maar de sloopprijs.

ik hoor het wel.
      groet harjan

bluethunder

nou leuke maat heb jij dan

soepkiepe
        Deelnemer

jep, is dus ook maat af nu, daarom morgen aangifte en daarom ook spoed :P

corsaracer
          Deelnemer

foto’s doen veel…

ligt geheel aan de staat van de auto….

soepkiepe
            Deelnemer

heb ik helaas niet, heb er 1 op de telefoon staan maar dat is slechte kwaliteit en een verre afstand.
              ding was niet gekeurd dus zal ook zeker met de waarde te maken hebben neem ik aan?
              of zal dat er niet toe doen in zo’n situatie als dit?
              ik heb geen foto’s maar de andere party ook niet, in zekere zin wel gunstig nu, voor zo ver ik weet was er qwa uiterlijk weinig mis mee, gewoon een standaard corsa sedan alleen 1 deur was rot, maar die was ik al van plan te ruilen met een goeie, en er heeft iets aan langs geschuurd wat bij de achterste raamstijl een redelijke kras/deuk heb gemaakt, lijkt net als er een pallet lepel aan langs is gegaan zeg maar. maar dat was plamuren en spuiten werk en dan was dat ook weg.
              en voor de keuring een paar rotte plekken maar die zouden toch weg zijn gewerkt als ie niet gesloopt was :fy1

dus wat is weisheid? voor de dagwaarde gaan of sloop opbrengst? zo corsa lijkt me toch al snel meer waard dan 150 euro namelijk

sharkmot

een corsa A naar de sloop heen brengen, brengt tegen de 150 euro op.

dagwaarde lijkt mij dan iets meer.
                maar hiervoor zou je dus eigenlijk contact moeten opleggen met een verzekeringsmaatschappij.

dagwaarde is voor elke corsa het zelfde als het de zelfde uitvoering zou zijn.
                als de auto getaxeerd zou zijn geweest kon je dit bedrag als dagwaarde beschouwen.

soepkiepe
                Deelnemer

oke thnx, moet de verzekering morgen toch nog bellen, die slimmerd heb de auto waarschijnlijk uitgevored waardoor ik geen vrijwaring heb, dus ik kan hem er waarschijnlijk niet eens uit gooien:fy1:fy1:fy1

denk je ook een maat uit de str*nt te helpen :s je zorgt dat hij een goedkope auto kan rijden, zorgt dat die auto op een naam staat, dankzij mij kon hij dus naar zijn werk, later nog es met andere dingen geholpen en nu krijg ik dus een beste schop na!!:fy1

Mr.F

Minder, maar bij de sloop zal hij denk ik €50 + vrijwaring gehad hebben meer niet.

soepkiepe
                    Deelnemer

sloop jah, maar hij is gesloopt, dus ik denk eerder oud ijzer, hem kennende zal hij dat eerder doen dan een demontage bedrijf.
                      maar zoals ik al zei, hij heeft waarschijnlijk de auto laten uitvoeren, en niet het kenteken naar de rdw gestuurd. dus die vrijwaring zal ik nooit krijgen als ie uitgevoerd staat geregistreerd.

vrijdag middag keek ik op de site va de rdw, toen zag ik dat de datum laatste tennaamstelling nog op de datum stond toen ie op mijn naam kwam, zaterdag morgen kon ie geen gegevens weer geven op dat kenteken, donderdag stond de auto nog naast hun huis, als je een kenteken opstuurd naar rdw is ie nooit binnen 2 dagen verwijderd, en als je hem uitvoerd is ie de zelfde dag nog weg dat kenteken. dus met wat pech mag ik fijn de verzekering door betalen.
                      uiteraad ga ik bij de aangifte wel vragen wat er mogelijk is, na mijn idee is alles wat er na de aangifte aan verzerkings kosten nog binnen komt op hem te verhalen. dit is maar 23 euro per maand, maar voor iemand met een ziektewet uitkering is ook 23 euro weer mooi meegenomen;)

sharkmot

uit de verzekering kun je wel doen.

daar ben je volgens mij geen vrijwaringsbewijs voor nodig tenminste ik niet.

belasting word ook geen punt. als auto word gesloopt word hij toch uit de belasting gedaan dus dan betaal je na afloop geen van bijde meer.

zo had ik het toen ook met mijn eerste corsa a

werd ook gesloopt.
                        bij de sloop werd alles voor mij geregeld moest alleen even verzekering opbellen dat auto uit verzekering moest.

soepkiepe
                        Deelnemer

ja belasting is geen probleem, maar de auto is vanaf mijn naam gesloopt, dus als ie uitgevoerd is (het kenteken) dan bestaat de auto in feite nog geloof ik, k weet zelf ook niet precies hoe of wat maar jij ben nu de 1e die zegt dat je geen vrijwaring nodig bent, en zoals jij het omschrift zou het volgens mij ook gaan, morgen bel ik de verzereing gewoon op en dan zullen we wel zien.

een kennis van mij heb laatst een auto voor oud ijzer weg gebracht, die heeft de papoeren er in laten liggen, die kan hem ook niet uit de verzekering krijgen, zelfde probleem heb ik ook, ik heb geen 1 enkel papier van die auto, ik vertrouwde hun toen nog dus heb alles daar bij hun in de auto gelaten.

Aapje

Papieren+eigendomsbewijs had die pipo toch?

Ding staat toch op je naam?

Ergste geval kan je op rdw.nl 35 euro betalen via iDeal en kenteken papieren opvragen.

Die krijg je dan thuis gestuurd, ga je mee naar de politie. Geef je aan dat de auto gestolen is. En dat je een vermoeden hebt dat ‘t die maat is..

Kortom, effe nieuwe kenteken papieren aanvragen, ding als gestolen opgeven.

soepkiepe
                            Deelnemer

ben al op buro geweest en hele verhaal uitgelegd.
                              ik kan hem niet aangeven voor diefstal, alleen verduistering, uiteraad ga ik nu alles zoeken wat ik kan doen, dat geld wat ik nog te goed heb van hem van de verzekering/belasting/boete moet via burgerzaken, omdat dit onderling was afgesproken en het dus een civile zaak was. via dat verduistering aangifte kan ik op lange termijn het geld waarschijnlijk weer krijgen wat het hem opgeleverd heb, maar als de dag waarde van die auto bijvoorbeeld 300 was ga ik daar eerst voor, dan heb ik het dubbele.

dat andere ga ik ook achter aan, morgen ff uitzoeken hoe dat allemaal gaat, maar reken er maar op dat ie nu aangifte krijgt voor alles wat mogelijk is, ik voel me echt zwaar genaait nu, dankzei mij kon ie werken, dankzei mij kon ie in die auto blijven rijden, ik heb ze aan een goedkope computer geholpen, moet ik door gaan??
                              en dan flikt hij zoiets? nee sorry ik ben totaal niet haat dragend, maar zoiets doe je gewoon niet bij iemand die in feite dag en nacht voor je klaar staat vind ik, dus als hun gemeen willen wezen ga ik het ook maar ff doen, uiteraad houd ik jullie op de hoogte!

(edit) ik hoor net dat ik dan het chassies nummer moet hebben om de nieuwe papieren te krijgen, ik denk dat dat nummer inmiddels een stukje schroot is wat volgende week in de oven ligt:P dus dat word hem helaas ook niet meer.

wim-v6
                              Deelnemer

normaal kun je het kenteken via RDW aanvragen, en dan word dat opgestuurd naar het adres wat op kenteken bewijs staat.

Willem

soepkiepe
                                Deelnemer

dat is wel op mijn adres, auto stond volledig op mijn naam en zo.
                                  ik wacht morgen de aangifte en de verzekering even af, anders gaat dit mijn andere optie worden, maar het nadeel is dus dat die 35 euro nu ook veel geld voor me is;)

Astraman
                                  Deelnemer

Hey maar had die muppet dan ook je kopie deel III?

carlover
                                    Deelnemer

wel degelijk.
                                      ik moest toen ik mijn auto verkocht wel degelijk een kopie van de vrijwaring opsturen naar mijn verzekering.

[rquote=1885030&tid=144006&author=sharkmot]uit de verzekering kun je wel doen.

daar ben je volgens mij geen vrijwaringsbewijs voor nodig tenminste ik niet.

[rquote]

soepkiepe
                                      Deelnemer

[rquote=1885158&tid=144006&author=Astraman]Hey maar had die muppet dan ook je kopie deel III?[/rquote]

helaas wel jah

bel ik net onze tussen persoon van de verzekering, gaan ze pas om half 9 open pff

soepkiepe
                                        Deelnemer

rdw gebeld, kenteken staat op gesloopt, toch wel in de zin van een demontage bedrijf, waarschijnlijk, dus hun hebben een vrijwaring als het goed is, nu moet ik die nog ff in handen zien te krijgen;)

Arjen
                                          Deelnemer

Als je geen rechtsbijstand verzekering hebt, gaat de rechtzaak meer kosten dan wat je eventueel kan vangen. Dus je hebt gewoon geen schijn van kans denk ik, helaas…

soepkiepe
                                            Deelnemer

rechtsbijstand verzekering hebben we, komt bij dat ik sterker sta dan hun. dat omdat hij aan verduistering heb gedaan, plus dat ik nu een melding maak dat zijn rebewijs waarschijnlijk niet meer geldig is, plus dat ik ga vertellen dat hun met hun andere auto ook zoner apk rijden. alleen ik weet dat kenteken niet, ze waren ineens verdwenen van de camping toen ik gister ff dat kenteken op wou schrijven :s dus ook weer leuk

Dunc

[rquote=1884779&tid=144006&author=bluethunder]nou leuke maat heb jij dan [/rquote]

Yep, dat noemen wij hier een Matennaaier..

soepkiepe
                                                Deelnemer

haha zo noem ik hem al niet eens meer, ik vind dat nog wat netjes beschreven dat wat jij zei, in mijn ogen is het nu een (laat ik ma nie zeggen dan heb ik gelijk een ban wegens me taal gebruik denk ik)

dus ik ga op het buro ook wel vragen welke aangiftes ik allemaal kan doen, diefstal wil ik wel proberen maar ja denk niet dat ik het red, omdat ik de auto in zekere zin heb uitgeleend, maar heb nog in me smsjes staan dat ik hem niet mocht op halen, en daar wil ik diefstal uit zien te halen, met verduistering als gevolg, ik had ook over heeling zitten denken maar dan kom ik bij dat demontage bedrijf, die kan er niks aan doen, maar ik wil hem nu pakken met wat ik kan, ook al zal ik er zelf mijn geld niet door weer krijgen, hun krijgen wel meer kosten.

zijnnog wel een paar dingen maar dat zet ik niet open en bloot op forum. je weet ma nooit wie het allemaal leest, hun weten dat ik op opel forum zit, wie weet hebeen ze al even stiekum gelezen dus ik houd het mooi een verassing ;)

hanskadett

:ono sh#t heeft die gozer hem gewoon laten slopen ook nog.
                                                    die kerel heeft je gewoon 2 keer genaaid:mad:
                                                    om niet goed te worden gewoon dat de goed denkende en goed willende mensen tegenwoordig zo genaaid worden:fy1:fy1:fy1
                                                    opknopen zo een gast ik wist het wel die kreeg van mij een persoonlijk bezoekje:argue

Arjen
                                                    Deelnemer

Ik wil niet negatief zijn maar juridisch heb je geen schijn van kans. Het gaat uiteindelijk om een bedrag van max € 300,-. De politie wil je aangifte al geen eens accepteren. En rechtzaak gaat jou sowieso € 300 a € 400 aan griffiekosten kosten. Heb je een rechtsbijstand verzekering bij je auto of een gezinsrechtsbijstand? In het eerste geval heb je daar in dit geval niets aan en in tweede geval maken zij een afweging en zullen tot de conclusie komen dat de kans van slagen gering is en dat de kosten niet opwegen tegen het resultaat. Je maat zal zeggen: het was een wrak ik had er niets aan, daarom heb ik hem naar de sloop gebracht en ik heb 5 tientjes gekregen. Dat hij zonder rijbewijs rijdt ofzo of in een niet APK gekeurde auto rijdt heeft niets met de zaak te maken. Jij hebt daar ook niets mij te maken in principe. Mijn advies zou zijn; zet het van je af, hoe moeilijk het ook is……. Ik spreek uit ervaring. Afgelopen jaren 2 keer opgelicht voor totaal € 15000,-. Alle zaken gewonnen, met heel veel moeite, maar nog steeds geen cent gezien. Gelijk hebben en gelijk krijgen is helaas niet hetzelfde….

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.