dagrijverlichting rechts doet het niet

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen dagrijverlichting rechts doet het niet

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    lazman

Hallo,

Even voorstellen, ik ben lars uit Elst overbetuwe, ik ben in het bezit van een Astra H station uit 2005
      Ik wil het volgende probleem even voorleggen, wellicht dat er iemand is die meteen de oplossing weet.

Ik heb mijn beide koplampen vervangen maar ik was het steeklampje van de dagrijverlchting vergeten over te zetten, Het display gaf ook netjes aan “parkeerlicht / dimlicht” na het plaatsen van het lampje deed het lampje het nog niet (geen xenon). ik heb een nieuw lampje geprobeerd maar zonder resultaat. Toen had ik de oude koplamp weer teruggezet met een lampje erin maar helaas. Is het dan in het geheugen opgeslagen en moet het gereset/gewist worden ofzo.

wie heeft voor mij een tip of suggesties, het zal wel iets simpels zijn (hoop ik)

alvast bedankt,

Lars

AstraOPC2010
      Deelnemer

Een Astra H 2005 met dagrijverlichting ? Bedoel je parkeerlicht ?
        Een defecte lamp vervangen heeft als resultaat dat de nieuwe gewoon gaat werken zonder een reset.
        Defecte zekering ?

lazman

nadat ik de dagteller toevallig had gereset was de melding van het parkeerlicht ook weg, gek maar waar of toeval.

toch bedankt.

AstraOPC2010
          Deelnemer

En lamp werkt weer ?

lazman

ja,
              ik had beide kopkampen vervangen maar ik was de kleine parkeerlampjes vergeten om te zetten, ik kreeg dus de melding “parkeerlicht”
              daarna beide lampjes geplaatst maar ze deden het niet en de melding bleef, dus ik zoeken op het net en wachtend op een reactie, paar dagen later had ik getankt en de teller op 0 gezet en ook de rit en verbruik in de boardcomputer gereset en na het starten de verlichting aangezet en de melding was weg, ik de lampjes gechecked en die deden het, sindsdien geen problemen meer.

AstraOPC2010
              Deelnemer

:thumbup
                Had het zelf niet verzonnen.
                dank voor het delen. king:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.