dagrijverlichting koplamp defect

Forumindex Forums Modellen Insignia dagrijverlichting koplamp defect

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    juttertje
    Deelnemer

Hi all, sinds een paar jaar heb ik een Insignia A 2014 Sports Tourer 2.0 diesel. Voorheen altijd Vectra gereden en veel geleerd via dit forum. Nu is bij de Insignia ineens vocht in de rechter Xenon koplamp en de LED dagrijverlichting brandt niet meer. Nieuwe koplamp lijkt meer als € 1000 te kosten ??

Is hier wat te repareren of weet iemand waar een koplamp te koop is?

Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen…

groeten Wim

Arnoooo
      Deelnemer

Hoi Wim,

Bi-Xenon met Avanced forward lighting?

Vorig jaar deed de xenon verlichting links het ook niet meer, kapotte ballast.

Het schijnt dat  het een bekent euvel is: De lijm waarmee de delen van de koplamp verlijmt zijn, laat na verloop van tijd los en is dus lek. Het water wat de koplamp inloopt, loopt naar het laagste punt en laat daar nu net de ballast van de lamp zitten.   Er is wel een bedrijf die je koplamp kan/gaat kitten, maar die geven uiteraard geen garantie dat het ook dicht blijft. Ik weet niet meer welk bedrijf dat was/is. Ik heb de complete unit laten vervangen a 1600 euro.  Dit kan goedkoper als je het zelf doet, moet wel de bumper er voor weg. .

Succes en groet, Arno

Kremertje
        Deelnemer

Bekend euvel inderdaad,

Nieuwe koplamp is meteen succes verzekerd.

Kitten hielp bij mij ook niet, ik kocht de linker via autodoc en de rechter via Daparto.

Wel originele Hella’s nemen

Ik voor links 700 kwijt en rechts 600

Dit alles exclusief de starter en lamp

Als je die stuk hebt dan komt er nog iets van 180 bij.

Exclusief montage

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.