Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Dagrijlichten geplaats
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2010 om 11:54 #17693910
Je hebt ook 2 kleurige leds, hebben 3 aansluitingen en ik
dacht dat er ook leds bestaan die dmv spanningsverschil een andere kleur weergeven.
Ben er al een tijdje uit, dus moet daar weer ff induiken.Ik wil dus proberen om het keurmerk te kopiëren, negatieve
mal van siliconenrubber maken en de led’s dan ingieten.
Krijg je heb keurmerk er op liggen en als dat netjess gebeurd, is dat net echt.Je kunt ook zelf angel-eyes dagverlichting van leds maken,
dus een ring van led’s naast elkaar maken.
Ik heb toen zelf een ring voor een achterlicht als proefstuk gemaakt, kijk wel of ik daar nog een afbeelding van heb.22 januari 2011 om 12:48 #17693911Ik ben hier normaal echt niet van, maar dit ziet er wel enorm gaaf uit! Ik hou er van als het er origneel (affabriek/OEM) uit ziet, dat kun je hier wel van zeggen! Ook mooi dat ze niet opvallen als ze uit zijn.
Trouwens, Mercedes heeft dat ook Als je bijvoorbeeld de huidige E ziet, die dagrijverlichting blijft ook aan bij dimlicht… Hoe zit dit nou?
22 januari 2011 om 13:08 #17693912[rquote=1848524&tid=128868&author=CAlberts]Ik ben hier normaal echt niet van, maar dit ziet er wel enorm gaaf uit! Ik hou er van als het er origneel (affabriek/OEM) uit ziet, dat kun je hier wel van zeggen! Ook mooi dat ze niet opvallen als ze uit zijn.
Trouwens, Mercedes heeft dat ook Als je bijvoorbeeld de huidige E ziet, die dagrijverlichting blijft ook aan bij dimlicht… Hoe zit dit nou?[/rquote]Die hebben daar een E-keur voor, voor het model auto, iets wat wij dus nooit gaan krijgen.
22 januari 2011 om 16:50 #17693913Dat wil dus zeggen een keurmerk om er mee te mogen rijden?
22 januari 2011 om 18:07 #17693914Heren, heren,
Het ziet er mooi uit allemaal. Daar kan ik niets van zeggen, maar ook ik ben meer van origineel.
Daarom heb ik gekozen voor een HappyLightshow module. Hiermee heb je voor ongeveer EUR 100,- niet alleen dagrijverlichting, maar ook zgn. “walking home, lead me to the car” verlichting en “cornering lights”. En allemaal m.b.v. de originele (mist)lampen. Voor meer info verwijs ik jullie graag door naar
http://www.happylightshow.de/Ik maak er al 2 jaar zonder problemen gebruik van! Bevalt me erg goed en kan het iedereen aanraden.
Succes,
STiGGELVec. C 1.9 CDTi, 07-2006
22 januari 2011 om 18:16 #17693915Lees ik dit nu goed dan dat je dit ook kan aansluiten als je harder dan 15 kilometer per uur rijd dat je deuren dan ook opslaat gaan. Weet niet of dit wel zo handig is. Maar ja. Misschien voor de liefhebber,
22 januari 2011 om 18:22 #17693916Dat portieren automatisch op slot gaan is tegenwoordig erg gebruikelijk. Hiermee voorkom je dat brutale dieven spullen van je achterbank of bijrijdersstoel kunnen grissen als je in de stad rijdt of in de file.
Het schijnt voor te komen…22 januari 2011 om 18:24 #17693917[rquote=1848761&tid=128868&author=stiggel]Dat portieren automatisch op slot gaan is tegenwoordig erg gebruikelijk. Hiermee voorkom je dat brutale dieven spullen van je achterbank of bijrijdersstoel kunnen grissen als je in de stad rijdt of in de file.
Het schijnt voor te komen…[/rquote]Snap ik maar voel mij daar zelf niet erg happy dan meer in,
Buurman heeft dat ook maar als ik dan met hem mee ga dan voel ik mij zo opgesloten dit is dan een franse auto,22 januari 2011 om 18:29 #17693918Dan schakel je deze functie toch lekker uit. Deze functie zit overigens ook origineel op mijn Vec. (zonder module). Ben even kwijt hoe je dit ook alweer activeert, maar da’s wel te vinden in de handleiding.
Grtn!
STiGGEL[rquote=1848763&tid=128868&author=Edwin1104][rquote=1848761&tid=128868&author=stiggel]Dat portieren automatisch op slot gaan is tegenwoordig erg gebruikelijk. Hiermee voorkom je dat brutale dieven spullen van je achterbank of bijrijdersstoel kunnen grissen als je in de stad rijdt of in de file.
Het schijnt voor te komen…[/rquote]Snap ik maar voel mij daar zelf niet erg happy dan meer in,
Buurman heeft dat ook maar als ik dan met hem mee ga dan voel ik mij zo opgesloten dit is dan een franse auto,[/rquote]23 januari 2011 om 00:15 #17693919[rquote=1848751&tid=128868&author=stiggel]Heren, heren,
Het ziet er mooi uit allemaal. Daar kan ik niets van zeggen, maar ook ik ben meer van origineel.
Daarom heb ik gekozen voor een HappyLightshow module. Hiermee heb je voor ongeveer EUR 100,- niet alleen dagrijverlichting, maar ook zgn. “walking home, lead me to the car” verlichting en “cornering lights”. En allemaal m.b.v. de originele (mist)lampen. Voor meer info verwijs ik jullie graag door naar
http://www.happylightshow.de/Ik maak er al 2 jaar zonder problemen gebruik van! Bevalt me erg goed en kan het iedereen aanraden.
Succes,
[/rquote]
Dat wil ik ook!!!! :o:o:wors
EDIT: besteld… :afro
23 januari 2011 om 01:51 #17693920Als je DRL’s wil installeren (heb het bij mijn omega ook gedaan) moet je in je circuitbox in de motorkap een zekering of een draad vinden die ‘achter contact’ stroom geeft.
Daarvan moet je je een stroomdief plaatsen en de andere draad gaat dan naar je DRL’s. Je massa kan je gewoon op de batterij afkoppelen.
Dat van dat ze uit moeten staan wanneer je standlichten aangaan is volgens mij niet waar. Ik heb daarvoor naar de GOCA gebeld (Belgische APK) en die zeiden dat die mochten blijven branden zolang ze maar ‘achter contact’ permanent brandden. Mooiste bewijs is elke wagen zoals Audi. Hun DRL’s branden nog terwijl hun lichten aangaan en de DRL’s verzwakken niet.
Ben er ook zo in januari mee naar de technische keuring geweest en daar hebben ze niets van gezegd. Ook ome agent zegt er niets op.
Grtz Seth
23 januari 2011 om 07:21 #17693921In Nederland mogen DRL’s níet branden wanneer andere verlichting brandt.
Bij sommige merken doen DRL’s, maar dan gedimd tot 30% (dacht ik), ook dienst als stadslicht, en dat is wel toegestaan.
Hoe het in België zit weet ik niet.23 januari 2011 om 08:46 #17693922[rquote=1849090&tid=128868&author=Seth] Mooiste bewijs is elke wagen zoals Audi. Hun DRL’s branden nog terwijl hun lichten aangaan en de DRL’s verzwakken niet.
[/rquote]Dan kijk nog maar eens heel goed naar de DRL’s als de een audi, insignia of eender welke nieuwe auto hun dimlicht aanzet.
De DRL’s dimmen.
Sterker nog, bij de Audi dimmen ze ook als de knipperlichten aan gaan.
DRL’s zijn veel te fel om ‘s nacht mee te rijden, in Nederland krijg je een boete als ze ‘s nachts aan zijn.
23 januari 2011 om 13:06 #17693923[rquote=1849124&tid=128868&author=yzf1kr][rquote=1849090&tid=128868&author=Seth] Mooiste bewijs is elke wagen zoals Audi. Hun DRL’s branden nog terwijl hun lichten aangaan en de DRL’s verzwakken niet.
[/rquote]Dan kijk nog maar eens heel goed naar de DRL’s als de een audi, insignia of eender welke nieuwe auto hun dimlicht aanzet.
De DRL’s dimmen.
Sterker nog, bij de Audi dimmen ze ook als de knipperlichten aan gaan.
DRL’s zijn veel te fel om ‘s nacht mee te rijden, in Nederland krijg je een boete als ze ‘s nachts aan zijn.
[/rquote]Wanneer ze pinken weet ik dat de DRL’s verzwakken maar wanneer de lichten aangaan heb ik ze nog niet weten verzwakken. Maar uiteindelijk moet je nog altijd doen wat de wet zegt natuurlijk. :angel
Ik dacht dat je normaal bij autostyle zo’n kastje kon kopen dat je DRL’s liet branden en liet uitgaan wnn je je lichten opzet. Mss een idee? :hmmz
Anders zou ik het ook niet weten. :hmmz
Grtz Seth
23 januari 2011 om 14:46 #17693924[rquote=1848751&tid=128868&author=stiggel]Heren, heren,
Succes,
[/rquote]
Op zich een hele goede oplossing!
Maar… zijn mistlampen toegestaan als dagrijlicht? Ze hebben niet de code RL immers… :hmmz
[rquote=1701967&tid=128868&author=Navy]
origineel gepost door yzf1kr
Ik laat ter zijner tijd liever mijn mistlampen met een Tech2 omprogrammeren tot dagrijlichten.Van die LED strips vind ik nogal nep staan.
Mag niet! Dagrijlampen hebben een eigen lettercode, namelijk RL en die is anders dan die van mistlampen, B of F.
Krijg je een bekeuring voor wegens het onnodig voeren van mistlampen. :vertag[/rquote]24 januari 2011 om 20:39 #17693925RL, B en F codes??? Zegt mij niets. Ik ben i.i.g. de afgelopen 2 jaar nog niet aangehouden (afkloppen:angel).
Misschien komt dit wel omdat het gewoon lijkt of het zo hoort, aagezien er gebruik gemaakt wordt van de originele lampen. Of ben ik nu naïef???
Ik neem i.i.g. graag het risico aangezien ik het erg mooi vind staan:agent.Mzzl!
STiGGEL[rquote=1849505&tid=128868&author=Xedrah][rquote=1848751&tid=128868&author=stiggel]Heren, heren,
Succes,
[/rquote]
Op zich een hele goede oplossing!
Maar… zijn mistlampen toegestaan als dagrijlicht? Ze hebben niet de code RL immers… :hmmz
[rquote=1701967&tid=128868&author=Navy]
origineel gepost door yzf1kr
Ik laat ter zijner tijd liever mijn mistlampen met een Tech2 omprogrammeren tot dagrijlichten.Van die LED strips vind ik nogal nep staan.
Mag niet! Dagrijlampen hebben een eigen lettercode, namelijk RL en die is anders dan die van mistlampen, B of F.
Krijg je een bekeuring voor wegens het onnodig voeren van mistlampen. :vertag[/rquote][/rquote]25 januari 2011 om 19:23 #17693926vind het echt wel gaaf staan zeker houden
25 januari 2011 om 19:36 #17693927Mistlamp is te fel als drl.
Als de drl brand mag er geen andere verlichting branden.
Met een relais heb je het zo voor elkaar.
Als je je gewone verlichting aanzet word het relais bekrachtigd,het verbreekkontact zorgt er dan voor dat de drl uitgaat.
Ik heb het ook zo
26 januari 2011 om 08:44 #17693928Het is inderdaad erg mooi.
Maar navraag leert dat het niet mag en je er een boete voor krijgt en terplekke afsluiten.26 januari 2011 om 09:04 #17693929Dat verwacht ik ook.
26 januari 2011 om 13:28 #17693930Nou ik heb er nog geen last van gehad en ik ben er nu toch al 1.5 jaar mee aan het rondrijden. Politie Kapellen kan nog geen verkoudheid vatten dus waarom zouden ze mij vatten :P
Hoop wel dat er eens Devil eyes voor Opel Omega uitkomen, dan koop ik die direct.
Grtz Seth
26 januari 2011 om 19:01 #17693931[rquote=1851623&tid=128868&author=RonaldH]Mistlamp is te fel als drl.
Als de drl brand mag er geen andere verlichting branden.
Met een relais heb je het zo voor elkaar.
Als je je gewone verlichting aanzet word het relais bekrachtigd,het verbreekkontact zorgt er dan voor dat de drl uitgaat.
Ik heb het ook zo [/rquote]
Als een mist lamp te fel is als drl dan mogen alle audi’s niet.
Daar moet je G.V.D bijna een laskap voor je ogen hebben als je er 1 tegen komt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.