Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Dagje EDS Marl
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2010 om 18:43 #17765949
Nondeju mannen, dat zijn nog eens mooie waardes alleen door chippen :thumbup:thumbup:thumbup
27 november 2010 om 18:53 #17765950Idd hele mooie waardes zeg!!!
27 november 2010 om 18:59 #17765951origineel gepost door jorisor
origineel gepost door wsly
in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.
Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).
Het gaat wel, want mijn oude 2.8 v6 GTS heeft de zelfde automaat en dat ging wel oke. (300+ pk)
Alleen gister voelde ik een paar keer dat de bak niet goed schakelde bij volle acceleratie, echter hadden ze geen kennis/tijd meer omdat het al 18 uur was.
Ik moet nog een afspraak maken om een keer terug te gaan om te kijken hoe nu verder.
Ohja het gaat trouwens om een z19dth automaat!
king:27 november 2010 om 19:07 #17765952Hallo Heren.. enig idee wat ze bij EDS kunnen doen met een 3.0 v6 cdti diesel automaat? ( 184 pk verzie ) ?
Vraag mij alleen af of de automaat dan wel heel blijft. V6 trekt nu al als een beest.
Groetjes
Marcel
27 november 2010 om 19:10 #17765953Ja dan ga je naar ongeveer 220pk. Automaat zou goed moeten gaan, echter ging het gister niet goed met de mijne.
27 november 2010 om 19:12 #17765954Zal es mailen naar EDS.. 230pk moet toch wel lukken?
27 november 2010 om 19:21 #17765955origineel gepost door jorisor
origineel gepost door wsly
in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.
Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).
Ik heb er op het moment een enkele demper opzitten. maar ik heb onlangs div dingen vervangen , waaronder het inlaatspruitstuk. Omdat de auto’s in goede conditie waren behaalden ze deze waardes, aldus de EDS-ers!
27 november 2010 om 19:38 #17765956Mooi verhaal en inderdaad super waardes!
Wat kost dat nu (actieprijs) om een 120 Pk te chippen? Lijkt mij namelijk ook wel interessant voor mijn 120 Pk.STiGGEL
origineel gepost door Edvries
Vandaag met zn drieen naar Marl gereden om de Vectra’s te laten chippen. Leuke, bijzondere, leerzaem en vooral lange ervaring..
Chippen liep niet geheel vlekkeloos ivm “corrupt files”in de software, ECU’s die niet wilden meewerken en door wat onverstaanbare duitse excuses…. Dus het zal wel.
De GTS is uiteindelijk weer terug gezet naar origineel vermogen. De automaatbak veroorzaakte toch wat problemen. De andere twee zijn wel goed gelukt.
Peter is van 150 naar 212 gegaan ( de Patser) en mijne is van 120 Pk naar 188 gegaan, ook niet onaardig.
Hier wat vage plaatjes bij mijn praatjes:Kan het iedereen aanraden…. het rijd echt super! En nu is het voor de aanbiedingsprijs!!
27 november 2010 om 20:36 #17765957origineel gepost door sfr
origineel gepost door jorisor
origineel gepost door wsly
in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.
Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).
Het gaat wel, want mijn oude 2.8 v6 GTS heeft de zelfde automaat en dat ging wel oke. (300+ pk)
Alleen gister voelde ik een paar keer dat de bak niet goed schakelde bij volle acceleratie, echter hadden ze geen kennis/tijd meer omdat het al 18 uur was.
Ik moet nog een afspraak maken om een keer terug te gaan om te kijken hoe nu verder.
Ohja het gaat trouwens om een z19dth automaat!
king:Ik heb toen in de auto net had ook problemen met de bak gehad. Bij 220 km per uur, schakelde deze hard tussen de 5 en 6. Door de olie te verversen is dit probleem bij mij opgelost.
27 november 2010 om 20:40 #17765958origineel gepost door speaker
origineel gepost door jorisor
origineel gepost door wsly
in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.
Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).
Ik heb er op het moment een enkele demper opzitten. maar ik heb onlangs div dingen vervangen , waaronder het inlaatspruitstuk. Omdat de auto’s in goede conditie waren behaalden ze deze waardes, aldus de EDS-ers!
Ik heb ook mijn inlaatspruitstuk laten vervangen. Alleen de oude accurator gebruikt. Als ik wegrijd dan lijkt het erg dood tot de 1900 toeren. Als de auto warm is is dit probleem niet meer en trekt deze goed vanuit stilstand en lage toeren. Ikzelf denk dat het aan de accurator lig dat deze de kleppen maar tot circa 12 uur stelt en niet tot 10 uur.
Ik zal vanavond eens naar Duitsland rijden en blazen (20 minuten voor mij)
27 november 2010 om 21:00 #17765959goed bezig heren!!!
27 november 2010 om 21:30 #17765960origineel gepost door jorisor
origineel gepost door speaker
origineel gepost door jorisor
origineel gepost door wsly
in je eerste post zeg je dat de gts weer terug naar origineel is gezet i.v.m. de automaat bak. Is het verhaaltje dus helemaal over met het chippen of kan het alsnog gebeuren na uitpluizen wat ermee aan de hand is.Of gaat het gewoon niet i.v.m. de automaat.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een 150pk cdti met automaat heb.
Of was de GTS een benzine, ivm dubbele uitlaat. (zal daarom peter ook ca 220 pk hebben tegen 200 normaal).
Ik heb er op het moment een enkele demper opzitten. maar ik heb onlangs div dingen vervangen , waaronder het inlaatspruitstuk. Omdat de auto’s in goede conditie waren behaalden ze deze waardes, aldus de EDS-ers!
Ik heb ook mijn inlaatspruitstuk laten vervangen. Alleen de oude accurator gebruikt. Als ik wegrijd dan lijkt het erg dood tot de 1900 toeren. Als de auto warm is is dit probleem niet meer en trekt deze goed vanuit stilstand en lage toeren. Ikzelf denk dat het aan de accurator lig dat deze de kleppen maar tot circa 12 uur stelt en niet tot 10 uur.
Ik zal vanavond eens naar Duitsland rijden en blazen (20 minuten voor mij)
Ik heb ook de oude gebruikt. Had ook steeds een dood punt bij 2000t. Maar sinds gister helemaal niet meer en de vec reageerd heel goed
27 november 2010 om 22:33 #17765961En ik ben ook erg benieuwd naar het automaat probleem :)
Heb zelf ook een automaat maar zit nog wel te twijfelen (zoals eerder gezegd)28 november 2010 om 13:16 #17765962Is het nou een wereld van verschil van 120/150pk naar 180/220pk?
De 150pk doet 0-100 in 9,1 seconden, wat doet hij nu ongeveer denk je?
Dat is wel het enige nadeel, onze auto’s wegen zwaar.
Ben ook wel benieuwd of het nou echt zuiniger rijdt bij precies de zelfde rijstijl.28 november 2010 om 14:06 #17765963Hallo.Mag ik een vraag stellen?Ik las dat je van 120 pk naar 188 pk bent gegaan. Echter als ik op de site kijk van EDS zie ik al1 maar ca 160 pk staan.Wordt je EGR ook uitgeschakeld?Heb al diverse sites bezocht, maar niemand kan tippen aan jullie waardes.
MvG Fastrogeke28 november 2010 om 14:52 #17765964origineel gepost door fastrogeke
Hallo.Mag ik een vraag stellen?Ik las dat je van 120 pk naar 188 pk bent gegaan. Echter als ik op de site kijk van EDS zie ik al1 maar ca 160 pk staan.Wordt je EGR ook uitgeschakeld?Heb al diverse sites bezocht, maar niemand kan tippen aan jullie waardes.MvG Fastrogeke
Hoi,
Klopt dat dat op de site staat. Maar ze vertellen je erbij dat het nogal motor afhankelijk is hoeveel eruit komt. Als je turbo en intercooler in goede conditie zijn komt er meer uit dan als dat niet het geval is. Verder zijn de waardes op de site volgens mij de standaard opgaves.
Als je nagaat dat die van Opel Limbo eerst ook van 120 naar 192 ging en daarna is terug gezet naar 172, bevestigd dus het verhaal dat de conditie van de motor goed moet zijn voor hogere waardes.
Peter heeft een nieuw inlaatspruitstuk, ook dat helpt mee (volgens EDS) aan de hogere getallen.
De EGR wordt ook uitgeschakeld ja.
Mvgr,
Eric.
28 november 2010 om 14:58 #1776596528 november 2010 om 18:00 #17765966origineel gepost door speaker
Er zijn er 2 die wel redelijk engels praten. De dikke mompelt Duits , denk ik ?!!?!?!?!?!?!?!? :hmmzNee, ik sprak best goed Engels en Duits hoor Peet. Ik mompel zelden…
28 november 2010 om 18:04 #17765967origineel gepost door Edvries
origineel gepost door speaker
Er zijn er 2 die wel redelijk engels praten. De dikke mompelt Duits , denk ik ?!!?!?!?!?!?!?!? :hmmzNee, ik sprak best goed Engels en Duits hoor Peet. Ik mompel zelden…
:jerry:jerry
28 november 2010 om 18:08 #17765968Mooi verhaal mannen en welcome bij de happy EDS club:wors. @peter; Wat is het nu geworden?? 212 of 220 pk, gezien je onderschrift.:D
Safe driving Jurgen28 november 2010 om 18:16 #17765969origineel gepost door jraaf
Mooi verhaal mannen en welcome bij de happy EDS club:wors. @peter; Wat is het nu geworden?? 212 of 220 pk, gezien je onderschrift.:D
Safe driving JurgenHej Jurgen, Op de dynorun was het de eerste keer 222 , maar uiteindelijk staat ie nu op 212PK !( 460Nm )
28 november 2010 om 18:35 #17765970mooie getallen hoor veel plezier ermee!
jammer alleen dat die diesels eerst gechipt moeten worden wil het een beetje meekomen in het verkeer:D
origineel gepost door D3nnis_
Is het nou een wereld van verschil van 120/150pk naar 180/220pk?De 150pk doet 0-100 in 9,1 seconden, wat doet hij nu ongeveer denk je?
Dat is wel het enige nadeel, onze auto’s wegen zwaar.
Ben ook wel benieuwd of het nou echt zuiniger rijdt bij precies de zelfde rijstijl.ben ik ook wel een beetje benieuwd naar
28 november 2010 om 19:30 #17765971origineel gepost door rooiepeet
mooie getallen hoor veel plezier ermee!jammer alleen dat die diesels eerst gechipt moeten worden wil het een beetje meekomen in het verkeer:D
origineel gepost door D3nnis_
Is het nou een wereld van verschil van 120/150pk naar 180/220pk?De 150pk doet 0-100 in 9,1 seconden, wat doet hij nu ongeveer denk je?
Dat is wel het enige nadeel, onze auto’s wegen zwaar.
Ben ook wel benieuwd of het nou echt zuiniger rijdt bij precies de zelfde rijstijl.ben ik ook wel een beetje benieuwd naar
Met 150pk en 320Nm koppel kom je goed mee met het verkeer hoor !! :P
29 november 2010 om 12:08 #17765972Menig dieseltje is nu sneller dan een benzine verzie! en dan te bedenken dat ze ook nog eens makkelijker te tunen zijn dan benzine motoren ( tegen lager kosten )
30 november 2010 om 11:45 #17765973Vet! Wat kost zoiets nou?
@ Peter, Hoe snel zit jij nou wel niet op de 100?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.