DAB module

Forumindex Forums Modellen Astra DAB module

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254800
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Mijn Astra J ST is uitgerust met DVD800 en Infinity Soundsystem. Soms heb ik last van slechte ontvangst in de wagen bij het luisteren naar de radio (Sharkfin antenne op het dak). Daarom heb ik nu een beetje spijt dat ik der tijd geen DAB als optie bij op de wagen heb genomen. Weet iemand of dit voorbereid is in een Astra J? Anders ga ik op zoek naar een DAB module en DAB antenne.

      #18099828
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        niemand die dit weet?

        #18099829
        gameboer
          Lid sinds:
          11 December 2012

          Ik heb ook last van slechte ontvangst Bjorn.. heb je hem hiervoor al binnen gestoken bij uw dealer? Ik namelijk wel, maar dit heeft niks geholpen, zij vinden het probleem niet, beter nog, volgens hen klinkt alles ‘normaal’ ?! Ik ben van plan hem deze week terug binnen te steken, anno 2013 vind ik het niet kunnen slechte radio ontvangst te hebben in een auto, wetende dat mijn vorige opel van 2001 perfecte ontvangst had..overal en altijd.

          DAB moet trouwens wel mogelijk zijn, maar dit gaat een hoop geld kosten. Reken maar op +- 750 euro

          #18099830
          Jefkere
            Lid sinds:
            6 August 2011

            Het probleem is dat Opel bij de generatie van J op alles zo’n speciale code heeft gezet, waarvan de naam mij nu even ontglipt. Dus het is niet mogelijk om zoals bij de eerdere modellen 2e hands onderdelen over te plaatsen op je eigen J zonder die code, vnl. bij elektronica. Het is eigenlijk een systeem dat er een beetje voor zorgt dat het stelen van deze elektronica (DVD900 systemen etc.) niet meer interessant wordt. De dealer kan die codes wel opvragen over een auto, maar ik heb hier op het forum ook al eerder vernomen dat die code niet zomaar gegeven wordt. Dat maakt dus dat je niet zelf een DAB-module uit een wrak kan gaan slopen en dat je dus altijd redelijk afhankelijk bent van een dealer. Dealer = €

            Jefkere

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.