Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › DAB+ frequentie voor infotainment CD400 Opel Meriva
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2015 om 10:56 #17273608
Hallo,
Voor mij de eerste keer dat ik ‘n forum uitprobeer, dus mijn excuses als ik het niet helemaal goed doe of begrijp.
Ik kan nergens het onderwerp vinden over de DAB+functie in het infotainment.
Ik bezit ‘n Opel Meriva, bouwjaar 2013.
Volgens het bijgeleverde boekje zou mijn systeem de CD400 wel die DAB+ frequentie moeten hebben.
Maar nu blijkt dat dát pas mogelijk is vanaf Januari 2015.
Ik heb daar mijn beklag over gedaan bij Opel Nederland en die zijn mij tegemoet gekomen met ‘n voucher.
Dat vind ik netjes maar heb nog steeds geen DAB+ frequentie in mijn auto.Mijn vraag is nu, is het mogelijk om zo’n autoradio om te wisselen met ‘n radio die wel die frequentie heeft, maar wel dat het interieur intact blijft?
Ik wil geen module o.i.d. met zo’n plakantenne op mijn voorruit of ‘n magneet antenne vanwege de snoertjes en de USb-aansluiting die ik dan niet meer kan gebruiken.
Ik ben erg zuinig op mijn auto en zou dan ook het liefst de bestaande radio vervangen maar dat schijnt dusdanig veel te kosten dat het eigenlijk niet loont om dit te laten doen.De Opel garage zei me dat het niet mogelijk was om mijn infotainment te voorzien van zo’n DAB+ frequentie en mijn eigen garage (‘n BOVAG-bedrijf) wil het wel doen maar dan met zo’n module via de USB-aansluiting
Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties.
mvg. Simon
23 september 2015 om 11:31 #18297054NIET doen!! Ik heb DAB+ als optie genomen in mijn Astra Sports Tourer! Ik heb niks dan problemen hiermee. Ik heb nergens ontvangst. Ik ga zodadelijk mijn wagen terug halen van de dealer nadat hij er 3 weken is geweest om het probleem op te lossen. ik ben benieuwd wat ze er deze keer aan gedaan hebben. Kijk en geniet van DAB in mijn Astra!!
23 september 2015 om 11:35 #18297055 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.