Daar sta je dan….Lekke waterpomp

Forumindex Forums Modellen Ascona Daar sta je dan….Lekke waterpomp

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225821
    Makko
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 July 2007

      Verjaardag van neefje gehad en terug temp. iets te hoog…..toch maar stoppen op de vluchtstrook. Waterpomp lek….:thumbdown

      Geen lid van de ANWB, toch gekomen en lid geworden…233 euro!!! :o

      Heeft iemand nog een waterpomp nieuw liggen?

      Gegroet :thumbup

      #17727620
      McLambo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        Sja, dat kun je maar beter gelijk afsluiten als je een Opel rijdt! Heeft mij al een aantal keren geholpen, en niet eens met de Ascona maar met ‘moderne’ opels. :wors

        #17727621
        rekordcar
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 March 2009

          waterpomp kun je gewoon nog bestellen bij de automaterialenhandel

          #17727622
          Tiedo
            Lid sinds:
            7 December 2008

            idd daar heb ik em de laatste keer ook weggehaald:thumbup

            #17727623
            commodore 2.6
              Lid sinds:
              12 September 2010

              Ik heb nog een liggen van een 6 cilinder, met 1 pijpje, dus voor handgeschakeld.

              Interesse, is af te halen of op te sturen, is wel nieuw, maar is gebruikt om een auto een keer te transporteren!

              80 euro.

              #17727624
              McLambo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 September 2004

                Bij de brezan zo’n 60 euro. Anders ff op ebay.de kijken voor minder

                #17727625
                Makko
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 July 2007

                  M&M Dronten heeft ze voor 35 euro….van de week even daar heen.

                  #17727626
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    bij de plaatselijke autogrossier kost ie ook ongeveer 3 tientjes hoor.

                    #17727627
                    mantadevil
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      ja zo stond ik laatst ook stil in zwolle aan de vecht :fy1
                      kon niet meer schakelen
                      maar was de auto van me zus en die was wel lid van de anwb ,maar inderdaad je moet effe 233 euro betalen om lid te worden hahaha
                      mafkezen
                      heb me zus gebeld en die is gekomen en zo is alles weer opgelost en kon ik mooi door rijden zonder dat het me een cent heeft gekost
                      maarja wel 1,5 uur vetraging:(

                      #17727628
                      McLambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004

                        Wat een geld zeg!

                        Ik heb een keer een gebroken klepveer gehad met de Vectra (hiernaast op het plaatje)
                        ANWB man dacht het wel op te lossen. Ik was toen nog geen lid, maar toen kostte het nog niet zooo achterlijk veel om lid te worden ( ik dacht 130 euro).

                        Hij is toen een half uur aan het kloten geweest, en heeft er 2 bussen startpiloot doorgeen gespoten, maar uiteraard wilde die niet meer lopen met een lamme inlaatklep. Toen zij die; ik wil je naar de dichstbijzijnde afrit slepen, dan laat ik je daar staan, en dan hoef je geen lid te worden…

                        Ik dus snel OK gezegd, en daarna mijn pa gebeld, (die moest vrij nemen van zijn werk). Van amersfoort naar Garderen gesleept (uurtje), lid geworden van de anwb (toen nog iets van 35 euro voor NL), en van het verschil samen naar een steakhouse gegaan voor de moeite :jerry

                        #17727629
                        Makko
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 July 2007

                          Hij staat dan op naam en niet op kenteken, maakt niet uit welke auto je bestuurd, buurman of een gejatte wagen haha.
                          Mijn broer en ik delen de kosten en abonnement. (ik wil het blad!!) :P
                          Meestal met grote afstanden rijden we samen in één van onze Ascona’s en neem ik de pas mee.
                          Mocht mijn broer eens stil komen te staan in de buurt dan kom ik ff, en heb ik gereden. :thumbup
                          Maar we gaan er van uit dat we niet te veel pech krijgen…..:agent

                          Zaterdag even pompje erop zetten, laatste keer was iets van een half uurtje.

                          #17727630
                          Robbie1974
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 July 2007

                            Plaatje bij het praatje.

                            #17727631
                            Makko
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 July 2007

                              Auto rijdt weer.
                              Neefjes mochten gereedschap aangeven, die vonden dat mooi.
                              Waterpomp in een klein uurtje netjes weer vervangen.

                              Deze kwam van Marktplaats 30 euro. origineel Opel zei hij.
                              Enigste verschil dat we zagen is het schoepenwiel in de waterpomp die kleiner was dan die erop zat.
                              :agent

                              #17727632
                              anoniem
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Als je in het buitenland bent en de plaatselijke ANWB krijgt hem daar niet weer rijdend, word hij niet weer naar huis gebracht, oudere auto’s doen ze geen moeite voor:thumbdown

                                En wat mijn pomp betreft, heb laatst mijn voorste krukaskering vervangen en aangezien de radiateur er toch voor weg moest heb ik ook gelijk de waterpomp vervangen.

                                Ben vroeger eens van luxemburg teruggekomen met een lekke radiateur, het is dan zaak om de vuldop van de radiateur los te draaien zodat hij geen druk op bouwt, en rustig te rijden, onderweg maar 1 keer bij hoeven vullen.
                                Hetzelfde is mij ook overkomen met een lekke waterpomp, 1 groot water ballet, even bijgevuld, dop los laten zitten en zo weer naar huis gereden.

                                Heb er wel weer wat van geleerd, bij druppeltjes koelwater gelijk de pomp vervangen en niet doorrijden tot de boel barst

                                #17727633
                                McLambo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 September 2004

                                  origineel gepost door Duurt
                                  Als je in het buitenland bent en de plaatselijke ANWB krijgt hem daar niet weer rijdend, word hij niet weer naar huis gebracht, oudere auto’s doen ze geen moeite voor:thumbdown

                                  Is dat echt waar? en hoe verwachten ze dan dat je je auto terug thuis krijgt? of wordt ie meteen per opbod verkocht lokaal? :o

                                  #17727634
                                  teungts
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 July 2004

                                    net hou je lid bent bij de anwb

                                    #17727635
                                    Makko
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 July 2007

                                      Mijn broer had pech in Frankrijk en de sleepkosten waren meer dan de auto waard was (Ford Mondeo).
                                      Familie bellen voor advies, toch maar de auto daar laten.
                                      Alles eruit in de vervangende auto en rijden maar weer, vakantie kan wel afgemaakt worden.

                                      Toch laat je iets achter wat van je zelf was…ook al is het maar een auto. :cry

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.