Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › D kadett van oldie naar goldie?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2010 om 20:10 #17217302
Na 3 lange jaren wachten is men D kadett eindelijk 25 geworden.
Ik kocht de kadett 3 jaar geleden van een klant van de garage waar ik in werk en de kadett al een paar jaar over de vloer kwam.
‘Als je deze ooit wegdoet ;denk aan mij !’ zei ik ik elke keer tegen die goede man;en tegen alle verwachtingen in was ik op n mooie dag eigenaar van n knetterharde D met de volle 64.000 km.
Ok het was maar n 1.2 s en dr had ooit n knuppel speakers in de deurpanelen gezet en n mariabeeldje op het dashboard gelijmd.
Maar voor mij was t liefde op t eerste gezicht.
Men eerste auto was n kadett d en men eerste oldie zou dat ook worden.Helaas pindakaas gaat de dayly calibra tegen n paaltje en wil de vriendin niet alleen een herstelde cali ;maar ook n riegerkitje nieuwe schemen achter ; revisie blokkie enz.
Dus de vriendin maar op de hort met de dett die volledig standaard blijft op n -60 mm verlaging rondom want zo’n originele d stuurt als een zeilboot.
Eens de cali af ,de kadett veilig in de schuur gezet en voor alle zekerheid de vloerbekleding eruit ;zodat ik niet voor verrassingen kom te staan heheking:Binnenkort wordt de Kadett oldtimer gekeurd en dan kunnen de ombouwwerken pas echt beginnen.
Neen er komt geen c20let in met 400 pk ;want n engine swap daar houden ze hier in belgie niet zo zeer van:(
Maar wat zijn dan wel de plannen?
Oldskool plat en clean!king:
-Velgjes zijn al in de maak .
Vooraan monza 6jx 13 ; achter alleycat in 7jx13.
Ik vind achter breder dan voor wel vet en op de alleycats vooraan raken men GSI klauwen.
Optisch zien de velgen er trouwens identiek uit;en de randjes zijn ondertussen al mooi gepolierd.– Verlagen !
Das een ander paar mouwen hehe.
Met verlagen bedoel ik zo plat als maar menselijk mogelijk is.
Rij-comfort hoeft niet wegligging is al ok wanneer dr 54 brute
paarden op de baan mee gehouden kunnen worden hehe.
-10 cm veren en korte schokdemers? kom je er niet mee jongeuh
Dr moet een schroefkit op komen maar hierover later meer.-Motor
Moet niet hard gaan (kan ook niet als ie plat ligt) maar origineel 1.2s is ook maar saai.Dus andere carburator is n must ;nokkenstok en vliegwiel afdraaien moet in 1 moeite ook wel lukken.
-Exterieur
Ook al is de lak nog overal vrij proper mag deze ook niet achterwege blijven.
Steenslag ;gaatjes in het voorfront vd mistlampen, antennegat en die lelijke zwarte steenslag onder de drempels moeten dr af.
De bekleding binnenin is proper maar door die stomme speakers in het voordeurpaneel ben ik geneigd om ook binnenin gewoon alles dr uit te gooien ;kuipzetel dr in en alles in verf te zetten.Zoals je hoort plannen genoeg ;maar ik heb tijd en wil voor ik begin zo veel mogelijk plannen;vandaar deze post.
Ik heb namelijk nog een paar dingen waar ik nog niet helemaal uit ben en waar ik op een beetje hulp van het forum hier had gehoopt.-PROBLEEM 1
Verlaging! Een kw schroefset kost 1200 euries ;een bom geld maar dan heb je ook wat;niet?
Nee dus ;de Kw schroefset gaat niet ECHT laag en kost (te) veel.
Nu zie ik dat op de Champagner -D er achter gewoon een schroefset van een VW polo steekt (aangepast ofc).
Nu van alle fotos die ik gezien heb lijkt het of de gewone veren achteraan zijn weggelaten en dr een schroefset-veer in de plaats staat. Dus gewoon schokdemper met daarop de veer ipv apart.Mijn vraag is nu ;klopt dit en zou dit verstevigingen noodzakelijk maken aan de achterste wielkast?
Want een polo schroefset kost 2x nix en lijkt me zelfs pas te maken voor vooraan.
Wederom baseer ik me hiervoor op de schroefset van champagner-d die mee ook voor n groot deel custom made lijkt en dus echt wel plat gaat.-PROBLEEM 2
Ik kan wel aan n dubbel carburator raken maar het is geen weber.
Het is een 40 mm dubbele solex wat in principe ook kan dienen maar nu weet ik 2 dingen niet:
-Past een solex op n weber inlaatstuk?
-Moet ik een andere benzinemomp steken of voldoet men mechanisch geval? Eventueel benzinedrukregelaar nodig?-PROBLEEM 3
Buiten http://www.krause-rennsporttechnik.de geen leverancier gevonden voor het inlaat stuk voor men dubbele carbu en Duitsland is wel n stukkie rijden.
Ook witte pinkers zijn hier in Belgie vooralsnog onvindbaar
Iemand iets liggen/een goed adresje?Alvast bedankt en sorry voor ‘the wall of text’
eenmaal ik er definitief aan begin volgen dr absoluut n boel pics;)
groetjes; Georges
11 februari 2010 om 11:34 #17613620Leuk verhaal..
Heb het idee dat er steeds weer meer D kadett liefhebbers zich melden op het forum en natuurlijk het d kadett forum
De D kadett staat weer op uit het graf :wors
11 februari 2010 om 12:27 #17613621doe in ieder geval even 1 foto, :)
11 februari 2010 om 16:02 #17613622meer is ook goed :kewlpics
11 februari 2010 om 16:08 #17613623is inderdaad een leuk verhaal..
ben zeker benieuwd hoe het allemaal gaat worden en naar de :kewlpics11 februari 2010 om 19:28 #17613624o
11 februari 2010 om 19:30 #17613625origineel gepost door jrt
oo oh ??
11 februari 2010 om 19:30 #17613626Ok zal wat spy-pics posten ;als het tenminste ooit ophoud met te sneeuwen :D
11 februari 2010 om 19:31 #17613627sorry foutje; kat op je keyboard laten lopen = no good :jerry
11 februari 2010 om 19:48 #17613628heb je je muis nog??
sorry,laten we maar weer ontopic gaan
we wachten met smart op je foto’s :thumbup
11 februari 2010 om 20:34 #17613629:D :D
12 februari 2010 om 19:21 #17613630achter word een schroefset poot van een polo genomen heeft trabi ook onder de e kadett maar je moet wel je schokbreker kom doorlassen anders scheurt hij uit weet ook nie of er echt zo veel plek voor is om de poot te plaatsen.
en achter kun je niet lager krijgen dan -80[laag zat met 13 inc:o] aan de voorkant kun je standaart al niet lagger dan -80 anders komen je stuurarmen tegen de binneschermen.
ik heb zelf al eens een schroefset gemaakt voor de voorkant en volgenmij ging die tot -100 en misschien zonder de bumpstop nog lager.is wel wat werk maar is te doen:thumbup
dan ben je klaar voor 550 schroef voor vast naar keus achter12 februari 2010 om 22:09 #17613631Normaal heb k maandag men polo schroefset en kan ik beginnen te experimenteren:D
Heb al goed gekeken hoe champagne-d het heeft opgelost en goed gejat is beter dan slecht verzonnen ^^En anders wel wie ik n pm moet sturen(wink @ pipo)
Zondag men bandjes 165/60/13 ophalen;dan zakt ie ook al weer een beetje ipv die ballon banden.
Heeft trouwens iemand ervaring met http://www.westuning.de ?
Enige plaats waar ik witte knippers kan vinden.12 februari 2010 om 22:30 #17613632origineel gepost door jrt
Normaal heb k maandag men polo schroefset en kan ik beginnen te experimenteren:D
Heb al goed gekeken hoe champagne-d het heeft opgelost en goed gejat is beter dan slecht verzonnen ^^En anders wel wie ik n pm moet sturen(wink @ pipo)
Zondag men bandjes 165/60/13 ophalen;dan zakt ie ook al weer een beetje ipv die ballon banden.
Heeft trouwens iemand ervaring met http://www.westuning.de ?
Enige plaats waar ik witte knippers kan vinden.mm waarom geen 50 serie banden is hij nog lager
weet je wel of je toplagers van de opel op de polo passen;)
en een polo is denk ik net wat lichter dan een d kadett of bedoel je een nieuw model polo.en ik ga niet zeggen hoe ik het had gemaakt haaha tis beroeps geheim hahhaah maar je moet wel op sommige dingen goed letten is niet zomaar effe zagen en lassen:vertag
13 februari 2010 om 18:29 #17613633Met de 50 serie banden is ie nog lager maar ik wil vooral de wielkasten een beetje gevuld krijgen met 13 inch; zonder op balonbandjes te moeten rijden en deze staan ook ‘iets’ meer getrokken op 7.5 j.
Of het allemaal gaat passen ? geen idee maar als mozes niet naar de berg gaat ;moet de berg maar naar mozes komen:D
@ pipo :zeker te begrijpen maar ik bedoelde als t mij niet lukt spendeer ik wel n paar euries bij jou ; ik zie in je avatar dat je toch tijd hebt voor een verlagingsprojectje;).Aangezien de kw schroefset gewoon potjes onder de achterveren heeft en zeker niet laag genoeg gaat moet het zowiezo n custom job worden .
morgen ook ff een tripje naar nederland voor n setje solex 40 mm.:vertag
Nu alleen nog beter weer;kan m zelfs niet poetsen want men water bevriest zowat in men emmer bah!
13 februari 2010 om 19:25 #17613634origineel gepost door pipo
achter word een schroefset poot van een polo genomen heeft trabi ook onder de e kadett maar je moet wel je schokbreker kom doorlassen anders scheurt hij uit weet ook nie of er echt zo veel plek voor is om de poot te plaatsen.
en achter kun je niet lager krijgen dan -80[laag zat met 13 inc:o] aan de voorkant kun je standaart al niet lagger dan -80 anders komen je stuurarmen tegen de binneschermen.
ik heb zelf al eens een schroefset gemaakt voor de voorkant en volgenmij ging die tot -100 en misschien zonder de bumpstop nog lager.is wel wat werk maar is te doen:thumbup
dan ben je klaar voor 550 schroef voor vast naar keus achtervalt toch wel mee?
ik heb 80-80 en zo laag vind ik m eigelijk niet:Pop 15 inch met 175-50-15 banden voor, 195-45-15 achter
met 14 inch, rondom op 185-50-14
op 13 inch heb ik ook nog wel een foto, maar dat is met 155-80-13, dus dat is iets meer als 195-50-15 in hoogte:P
13 februari 2010 om 22:26 #17613635Hehe ik heb knal dezelfde dett maar dan wel met maar 1 sleepoog ;best wel symetrisch zo:thumbup
Ik vind de wielkastjes mooi gevuld maar hoop nog lager te kunnen :o
16 februari 2010 om 19:00 #17613636Hey JRT,
Heb ook nog een D-tje. echt een super karretje.
Van mij is een 13 s en is idd niet snel, maar hoeft van mij ook niet.
Heb wel eens een b-kadett gehad een 1200 met dubbele webber, maar vond het geen succes.Die van mij is ook verlaagd, weet niet precies hoeveel ( hij lijkt op de foto’s niet zo laag, maar op de bovenste foto zitten er 195-45-13 banden onder op de foto eronder zitten er andere banden onder 165-55-13 op 7j velgen ) en toen ik hem kocht kwamen de veren los als hem opkrikte. Toen schokdempers van een a corsa (zijn korter) erop gezet en probleem opgelost
Ga ook proberen een paar foto’s te posten.
Veel succes met je D-kadett
16 februari 2010 om 19:08 #17613637origineel gepost door 14XE
origineel gepost door jrt
oo oh ??
O oh… Noemde hij die koker zo?? :D
D-kadetten rulen!!! 1.2’s niet echt… 2liter erin!!!
16 februari 2010 om 19:12 #17613638Heb , zie ik net ook twee sleepogen en volgen mij zijn ze even oud Mayhem ( zie kenteken) :cool:
16 februari 2010 om 21:00 #17613639wow mooi D’tje hoor edwin.
:wors:wors:wors
Onderdelen komen langzaam maar zeker binnen2x dubbele solex 40 mm gescored .
Morge is een kw schroefset van n polo vakkundig slachten muhahaaah.ook nog minder nieuws:
In de D stak links een carello koplamp en rechts een bosch.
In de buurt een nieuwe linkse bosh gevonden zonder kader en wat blijkt ofc? Das een ander systeem van bevestigen bah .
Morgen is binnenspringen bij opel om te zien of dr nog bosh kaders leverbaar zijn.16 februari 2010 om 21:08 #17613640Oi dat is idd een mooi D tje ! zelfde kleur als die van mij :P
16 februari 2010 om 21:09 #17613641origineel gepost door jrt
wow mooi D’tje hoor edwin.:wors:wors:wors
Onderdelen komen langzaam maar zeker binnen2x dubbele solex 40 mm gescored .
Morge is een kw schroefset van n polo vakkundig slachten muhahaaah.ook nog minder nieuws:
In de D stak links een carello koplamp en rechts een bosch.
In de buurt een nieuwe linkse bosh gevonden zonder kader en wat blijkt ofc? Das een ander systeem van bevestigen bah .
Morgen is binnenspringen bij opel om te zien of dr nog bosh kaders leverbaar zijn.ik heb daar eventueel nog wel een setje van liggen..
17 februari 2010 om 12:03 #17613642origineel gepost door edwin bar
Heb , zie ik net ook twee sleepogen en volgen mij zijn ze even oud Mayhem ( zie kenteken) :cool:mijne is van 1981, 1.2S met 4bak:P
het hele 2 sleepogen verhaal snap ik niet echt, volgens mij hebben enkel de 1ste serie 2 sleepogen?
17 februari 2010 om 12:12 #17613643wel vet die blauwe en ook die beige :thumbup.weet nie hoe laag hij is maar bij v-maxx gaan ze nu voor de voorpoten van de oudere opels schroefsets maken net zoals bij de bmw e30 en de peugeot 106.:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.