Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › d-kadett "tunen"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2013 om 14:29 #17254152
hallo mensen,
een kameraad van me heeft een d-kadett 1.2n.
nu willen we dat ding gaan opknappen en iets sneller bemotoren. :Dde vraag:
wat hebben we nodig als we bijv. de volgende motors erin willen leggen.en dan heb ik het over motorsteunen,aandrijfassen,versnellingsbak,remmerij,homokineten enz.
dus de volledige aandrijflijn zeg maar.2.0 8v. (manta,rekord,e-kadett,enz.)
2.2 8v
2.0 16vwe zijn niet bang om dingen aan te passen,en kunnen wel met een lasapparaat en gereedschap overweg. ;)
maar we willen het het zo makkelijk mogelijk hebben,dus wat is wijsheid?
ik hoor graag van jullie.4 januari 2013 om 14:38 #18091334je moet wel een motor van een voorwiel aandrijver hebben.
als je het jezelf makkelijk wilt maken zoek je een sloop Ekadett
dat is letterlijk overbouten zonder lasappTheun
4 januari 2013 om 16:22 #18091335AnoniemLid sinds:
1 January 1970Inderdaad die 2.0 8v. Uit n manta rekord
Valt al afNet wat teun post pak n rotte e kadett met de motor die je wild
/kunt bekostigen en zo de hele zooi over schroevenLijkt omslachtig maar is cker de goedkoopste manier
Omdat je alles meteen hebtEn je kan van te voren de motor horen/voelen ruiken enz ;) :thumb
4 januari 2013 om 16:29 #18091336+1 voor het overbouten :D
4 januari 2013 om 17:23 #18091337alleen ff wat op de brandstoftank verzinnen voor de retour..
4 januari 2013 om 18:46 #18091338dus alles van een e-kadett is zo over te schroeven.ook de assen en remmerij e.d?
brandstoftank is wel iets op te verzinnen.4 januari 2013 om 18:51 #18091339zelfs de tank overzetten lukt
maar daar hoort dan de uitlaat weer bijheb verschillende tanks liggen en de bovenkant is gelijk
alleen de onderkant is anders .Theun
4 januari 2013 om 19:20 #18091340ok,bedankt heren.
maar als ik het goed begrijp geld dit dus ook voor de c20xe.kijk,dan word het leuk he
4 januari 2013 om 19:34 #18091341Ja, hoor, een 16V is eigenlijk qua werk niet anders als een 8V.
Denk er ook even aan, dat bij een D-Kadett een ander schakelmechanisme is gebruikt als bij een E-Kadett.
Bij een D loopt er een buis onder de tunnel, bij een E ligt het mechanisme op de tunnel, binnen in de auto.Als je het mechanisme van de D laat zitten, moet je een extra slinger in de uitlaat maken, ter hoogte van waar de pook op het schakelmechanisme aansluit.
Met een dikke 16V uitlaat is er daarvoor vrij weinig ruimte.5 januari 2013 om 08:18 #18091342uhhh, bij de eerste kadett e liep de schakelstang ook onder de tunnel door.
en ook dat kun je gewoon aanpassen als hij onder de tunnel loopt.groeten.
5 januari 2013 om 08:36 #18091343astra f ook ;)
5 januari 2013 om 17:19 #18091344ok,bedankt mannen.
ik heb het hem verteld.de rest is voor hem.eerst eens zien of hij de wagen houd. :jerry6 januari 2013 om 08:49 #18091345
Zo kan het ook,een 2l. opboren naar 2,1l met flatkleps motorfiets carburateurs en ik kan je zeggen dat gaat als de brandweer.6 januari 2013 om 09:05 #18091346:thumb mooi spulleke baas :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.