D-Kadett slaat niet lekker meer aan

Forumindex Forums Modellen Kadett D-Kadett slaat niet lekker meer aan

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Baskloris

Mijn D-Kadett 1.2N OHV op LPG deed het tot gisteren perfect,maar vandaag heeft hij niet zo’n zin meer
      Als ik hem start slaat hij aan,maar zodra ik het kontakt vd startmotor los laat slaat hij af.
      Dus opnieuw starten en met kontakt vd startmotor erbij blijft hij lopen kan zelfs gas geven en dan reageerd de auto goed.
      Kadett loopt dan net zo netjes als dat hij normaal doet
      Alleen is dit niet al te best voor mijn startmotor lijkt me.

Heel spontaan blijft hij lopen zonder kontakt vd startmotor erbij,alleen moet ik dan flink gas geven en lijkt het of hij op 3 cilinders loopt.
      Laat ik het gas los dan slaat ie gelijk af.
      Het rare is dan ook dat er een rookpluim uit mijn luchtfilter komt,net of ie stikt ofzoiets

Er zit wel een elek. ontsteking in Ik weet alleen niet uit voor voor type deze komt.
      Ik heb de bobine/onsteking vergeleken met deze van het B-Kadett forum: http://www.kadett-b.nl/techniek/artikel003.php
      maar hij lijkt er niet op,en bij mijn kadett hangt de module van de carb. nog wel aangesloten

Dit is zoals mij bobine eruit ziet,en is alleen dit stekkertje bij de rode pijl aangesloten

Bougies verdeelkap rotor heb ik 2 weken geleden nog vervangen,dus dit kan het niet zijn. :hmmz

Nu is mijn vraag heeft iemand enig idee wat er met mijn Kadett aan de hand is,en wat voor type bobine ik in mijn auto heb hangen.

Gr Ed

GlennGSI
      Deelnemer

ga anders eens met een plantenspuit over de bougiekabels heen.. misschein slaan die over.

Baskloris

[rquote=1878592&tid=143511&author=GlennGSI]ga anders eens met een plantenspuit over de bougiekabels heen.. misschein slaan die over.[/rquote]

Ja.oke maar waarom doet ie het wel goed als ik de startmotor blijf bekrachtigen??
          Dat begrijp ik niet :hmmz

Aapje

Omdat er wss 1 rotte bougiekabel tussen zit. Trek effe 1 voor 1 je bougiekabels los, check ze effe na op groene aanslag/corrosie.

Kan ook best zijn dat je bij het vervangen van je verdelerkap/bougies een kabel kapot getrokken hebt, en dat hij door vocht nu pas problemen vertoont.

Baskloris

Na een paar maanden weer probleemloos te hebben gereden deed de Kadett het vanochtend weer niet.
              Weer hetzelfde probleem als voorheen.
              Ik heb nu ook een multimeter aan de bobine gehangen om te kijken of ik wel spanning blijf houden,en dat is het geval.

Na een keer of 100 proberen bleef de Kadett wel lopen :shock:
              Ik snap er geen hol meer van en weet ook niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik weet wel dat de startmotor het niet fijn vind om hem constant bekrachtigd te houden als de auto aanslaat.

Iemand hier met de gouden tip??

076 wokkel

Wat heeft dit met de startmotor te maken?

Ik denk dat je het eerder bij je ontsteking moet zoeken zoals hier boven is gezegd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.