Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett – Opbouwen – 14/09/13
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2012 om 18:04 #17964636
@KadAstra-EF wrote:
@Vinci wrote:
Mooi topic, erg leuk ook om de overeenkomsten en verschillen te zien tussen een D en een E Kadett (zoals ik die zelf heb) Zijn nog best veel dingen exact het zelfde! Zeker als je het vergelijkt met een E van voor 1989! Die vloer, en de balk onder de voorstoelen, reservewielbak etc. zijn volgens mij 100% gelijk aan elkaar….
Ga je nog wat speciaals doen qua interieur of lakwerk eigenlijk?
Even -offtopic hoor maar:
Verschilt het onderstel/bodem van een Kadett E1 en een Kadett E2 ???
Ik weet niet beter dat het NIET zo is maar als je een andere mening heb dan hoor ik het graag.
Want als jij zegt dat de bodem van een E kadett op een D Kadett lijkt dan heeft zelfs een Astra F nog contouren van een D Kadett en daar gaat het mij even om.
Rik :D
Bodems zijn echt verschillend. Zit hem in subtiele dingen. In de basis zit hem het verschil in het feit dat de schakelstang bij oudere (á la D Kadett) onderlangs liep en dus een gat in de bodem hadden onder de schakelstang. Bij latere zat deze er niet. Tunnel is COMPLEET anders omdat latere rekening hielden met een katalysator (behoorlijk veel groter!) en dan de tussenbalk die onder de stoelen door loopt is bij oudere E Kadetts identiek aan de D Kadett. Latere E Kadetts kregen eentje met een hele rij ovale gaten in de achterkant en een sterk gewijzigde profielvorm. Dan de onderplaat waar de wielophanging aan zit, hier zijn gerust drie versies van (in elk geval twee!) omdat de eerdere nog een gat kregen voor de schakelstang die door de steun heen liep waar de achterste motorsteun aan hangt. Latere hadden die niet. Verder kreeg de GSI een grotere gatafstand tussen de bouten van de stabilisatiestang voor de dikkere 22mm stang. En volgens mij had de D Kadett de zelfde onderplaat als de eerste E Kadetts…
Als je er mee aan de gang gaat en dingen gaat vervangen en nieuw gaat bestellen zul je er tegen aan gaan lopen en sommige dingen kun je nog omheen werken, maar als je even niet oplet en de boel er al op gelast zit kun je voor vervelende verrassingen komen te staan!
Dit deel bedoel ik:
Hier zie je tussen de gaten van de kachel nét er onder het gat voor de schakelstang van een latere Kadett E:
Die tussenbalk van de latere E Kadett:
En bodem:
Van dit soort topics word je ook wijzer:
http://www.kadett-forum.de/archive/71401/6/thread.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.kadett-forum.de/archive/62803/4/thread.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.kadett-forum.de/archive/69048/7/thread.html” onclick=”window.open(this.href);return false;En zie hier overduidelijk de kleinere tunnel van de oudere E Kadett:
En binnenkant:
Deze is van mijn auto en heb er wel een en ander aan aangepast voor de schakelstang binnenlangs. Vandaar dat ik de verschillen precies ken ook…..
Topic:
viewtopic.php?f=27&t=168838&start=10028 oktober 2012 om 19:19 #17964637@midnight black wrote:
@emiel5 wrote:
Klok een uur vooruit, weer een uur minder licht om te knutselen..
Probeer nu uit te zoeken hoe het kan dat m’n kadett blijft lopen als ik de sleutel er uit heb :???:Bij ons is ie een uur terug gegaan hoor!
Dat bedoel ik :sleeping
28 oktober 2012 om 21:43 #17964638:shock: :shock: :shock:
Nooit geweten dat de E1 en de E2 zoveel van mekaar verschilden.
Vinci: hartelijk bedankt voor je uitleg :thumb
Rik :D
2 november 2012 om 15:38 #17964639De rakett staat lekker droog en warm in de garage :thumbup
Ben nog steeds aan het wachten op een nieuwe achterveerschotel.
In de tussentijd even de kabelboom netjes gemaakt en alles een beetje weggewerkt in de motorruimte.
Het probleem dat hij niet meer uit ging is ook opgelost,
ik bleek (per ongeluk) een draad met constant 12v op de bobine te hebben aangesloten :sleeping27 november 2012 om 17:58 #17964640Wordt weer eens tijd voor een update!
De voor -en achter schermen zijn nu behandeld.
En de nieuwe veren en schokbrekers zitten er nu voor en achter ook onder.
Nieuwe remleiding en rempomp links achter er op gezet, en alles ontlucht.
Dus kuipstoeltje er in gezet om de remmen even te testen op het parkeerterrein hiervoor.
Jammer genoeg is de kachelradiator lek.. denk dat het een nieuwe wordt.
Maar er schijnt spul te zijn om hem weer af te dichten, maar of dat te vertrouwen is..
Radio voorbereiding zit er in. Spanning krijgt ie in ieder geval,
de kabels voor de speakers moet ik nog leggen maar dat komt allemaal later pas.
Verders ben ik begonnen met het schuren van de schermen, en ben ik nu ook bezig met alles strak te maken.
Ben de eerste 2 weken van December vrij, en dan wil ik toch wel in de lak hebben staan :agentTja en zo staat er hij nu bij;
27 november 2012 om 20:44 #17964641succes met je project
28 november 2012 om 21:17 #17964642KEURIG :thumb
Rik :ass (gebruik ik deze kont-smiley ook eens :jerry )
28 november 2012 om 22:30 #17964643@Vinci wrote:
Verder kreeg de GSI een grotere gatafstand tussen de bouten van de stabilisatiestang voor de dikkere 22mm stang.
En volgens mij had de D Kadett de zelfde onderplaat als de eerste E Kadetts…Klopt, t/m bouwjaar 1986, juli of augustus geloof ik.
Daarom passen de eerste GSi tanks zo onder een D-Kadett. Maar ja, die zijn nu ook zeldzaam geworden.Dat van die grotere gatafstand wist ik ook niet.
Ik heb onder één van mijn ex-D’s wel eens een GSI 16V stabi gehad, deze gewoon gemonteerd met de orginele D-beugeltjes om de GSI rubbers.
Ging toen niet makkelijk, kan ik me nog herinneren……
@Emiel : Ga zo door, naamgenoot !
Lekker hobby’en, knutselen en leren op een klein budget. En het belangrijkste is dat je voldoening haalt uit de dingen die je HELEMAAL ZELF gefixt hebt. :thumbup :thumbup :thumbup29 november 2012 om 22:54 #17964644@Commocruiser, naam genoot! haha
Komt goed, ik leer er een hoop van :thumb30 november 2012 om 21:58 #17964645@Opeltje17 wrote:
Jammer genoeg is de kachelradiator lek.. denk dat het een nieuwe wordt.
Maar er schijnt spul te zijn om hem weer af te dichten, maar of dat te vertrouwen is..
Die bende om hem weer af te dichten moet je niet gebruiken, dat is troep dat is de zelfde pil als voor de gewone radiateur gewoon lekker nieuw monteren je kan er toch mooi bij :thumb
12 september 2013 om 17:12 #17964646hoe is het inmiddels met deze kadett gesteld? :hmmz
12 september 2013 om 19:09 #17964647Nou..
12 september 2013 om 19:50 #17964648Kleine metamorfose zo te zien. :thumb
12 september 2013 om 19:55 #17964649ZO DAN!!!
toen als ik dit topic wat door neusde had ik aan de hand van de berichten een beetje verwacht dat ie gesloopt was hahamaar dit ziet er top uit..
leuk he, dan terug te lezen hoeveel commentaar ze hadden op de “verotte” kadett haha:Pmaar meer foto’s zijn welkom ;)
13 september 2013 om 05:16 #17964650Ik zal vandaag nog een paar fotos erop zetten. Staan op m’n pc
14 september 2013 om 10:44 #17964651Dat strak maken, waar ik zo veel werk mee zou hebben, viel wel mee :hmmz
In de grondverf, op de oprijplaten
Kruisje lassen
Wie zei dat rollen niet strak kon worden??
14 september 2013 om 10:52 #17964652echt wel netjes geworden :thumb
zet je die golf bumper er ook nog weer op dan? haha14 september 2013 om 11:16 #17964653Nein mann! gewoon origineel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.