Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › D Kadett – Opbouwen – 14/09/13
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2012 om 11:27 #17244600
De raket is nu ongeveer 3 maanden in mijn bezit en in die tijd is er genoeg gebeurd!
Hij is al een keer in het voorstel-topic voorbij gekomen, maar voor wie hem niet kent:Dit is hoe ik hem opgehaald heb. Geen hemel, vloerkleed..
Aardig wat gaten
Toen zijn we de roest aan gaan pakken. En dat was er genoeg, roest..
Nieuwe plaatjes in de bodemNieuw binnenscherm
Er is al meer gedaan, maar heb er zo snel geen foto’s van.
Volgende keer meer!15 oktober 2012 om 16:38 #17964626hangt daar nou een g60 bumper van een golf voor???????
lijkt wel leuk, maar opel met een golf bumper? :jerry :jerry
15 oktober 2012 om 16:53 #17964625volgens mij gti bumper
15 oktober 2012 om 17:09 #17964623@schnitzel wrote:
volgens mij gti bumper
heb niet zoveel verstand van golf, dus dacht een g60 :P
maar kan ook heel goed gti zijn hoor15 oktober 2012 om 20:49 #17964619GTI en G60 bumper zijn hetzelfde maar dat terzijde..
Mooi dat er een Dtje van de sloop word gered op deze manier. Ik had alleen niet dat hele stuk uit het achterscherm geslepen, hier krijg je zo ongelovelijk veel werk mee om dat weer strak te zetten na het lassen. Het beste kun je de buitenkan zo klein mogelijk houden, dus op het ronde gedeelte daar waar dat deukje inzit. Dan heb je veel minder kans op vervormen van het achterscherm en heeeeeel veel minder strakmaak werk na het lassen..
16 oktober 2012 om 05:48 #17964618Je had beter die super gave carrosserie van mij kunnen kopen had je een boel geld en tijd bespaard alles overbouwen nieuw voorvront erbij strak maken en spuiten,maar dat even terzijde.
Heb je als nog intresse stuur me dan een mail en ik laat je meer foto’s zien.
Grtz.Billy the handymen :wors
17 oktober 2012 om 11:16 #17964624@soepkiepe, haha is inderdaad een g60 bumper! :jerry
@GTS2.2DTI, Die deuk was niet het enige het complete binnenscherm was verrot met de wielrand erbij.
@billathome, ik was maar 200,- voor al het plaatwerk kwijt dus lijkt me stug dat ik
goedkoper uit ben door een nieuwe body te kopen..17 oktober 2012 om 15:27 #17964620Leuk zo’n rooie D kadett ! Ons allereerste autootje was een rode D kadett… en die was toen al …erg rot :( Ik wou dat ik het kon , zo’n project.
18 oktober 2012 om 05:57 #17964615@emiel5 wrote:
@soepkiepe, haha is inderdaad een g60 bumper! :jerry
@GTS2.2DTI, Die deuk was niet het enige het complete binnenscherm was verrot met de wielrand erbij.
@billathome, ik was maar 200,- voor al het plaatwerk kwijt dus lijkt me stug dat ik
goedkoper uit ben door een nieuwe body te kopen..Oké jij zult er wel :hmmz verstand van hebben,dan wens ik je verder succes met je restauratie :thumbup
18 oktober 2012 om 16:45 #17964600@billathome wrote:
@emiel5 wrote:
@soepkiepe, haha is inderdaad een g60 bumper! :jerry
@GTS2.2DTI, Die deuk was niet het enige het complete binnenscherm was verrot met de wielrand erbij.
@billathome, ik was maar 200,- voor al het plaatwerk kwijt dus lijkt me stug dat ik
goedkoper uit ben door een nieuwe body te kopen..Oké jij zult er wel :hmmz verstand van hebben,dan wens ik je verder succes met je restauratie :thumbup
dat hangt er maar van af,wat moet de body kosten?
Als dat bij wijze van 500 is en je hoeft alleen maar te spuiten…….
Ga je uren eens tellen als je jouw dett gaat fixen,niet lullig bedoeld maar tis best een rotte frikandel.
maar het is natuurlijk wel een uitdaging,en het geeft een hoop voldoening,maar of het het goedkoopste/verstandigste is……18 oktober 2012 om 17:14 #17964595Emiel..ik zou t wel weten.
Wil je werk absoluut niet afkraken, maar als je alles gaat tellen wat je er aan doet.
Je last t niet in en door maar overlap dmv proplassen dus over een tijdje gaat ie weer..
Achterscherm krijg je echt serieus werk mee om strak te krijgen.
Je had t wat kleiner moeten houden ipv t complete inlasstuk aan te houden.
Als je t doorlast gaat ie trekkenHeb betere koetsen naar de eeuwige jachtvelden gestuurd…
Die body van Bill..hoevaak kom je dat tegen?
Was dacht ik nog een gte op kenteken ook?
Ik zie t zo als je een nette wil maken (laten spuiten etc)., zou ik s serieus met Bill gaan praten.
Dan kun je je huidige gebruiken als donor..is ie toch niet verloren?
Maar ieder zijn ding natuurlijk18 oktober 2012 om 19:36 #17964634daar sluit ik me volledig bij aan asconiakkefietje :thumbup
kon het zelf niet beter zeggen over het lassen18 oktober 2012 om 20:11 #17964608Ach laat die jonge het nou zo doen zoals ie het zelf wilt en als het niet lukt dan ziet ie het vanzelf wel weer door de ervaring …..
18 oktober 2012 om 20:24 #17964633Dat lijkt misschien zo, maar al de roest is wel degelijk verwijderd.
En let wel, hij hoeft niet in concoursstaat te zijn als hij af is.19 oktober 2012 om 05:36 #17964629Bedankt jongens voor jullie steun,maar zo als de topic luid ” TOTALE RESTAURATIE D ” versta ik toch echt iets anders onder maar dat even terzijde.
Zo’n body vindt je geen tweede waar je bijna nul coma nul aan hoeft te lassen en vooral een D Kadett plus er zit nog een nieuw voorfront bij ook nog.
Maar misschien zijn er wel andere forum leden die zo’n body wel kunnen warderen voor ” TOTALE RESTAURATIE D ” :hmmz
19 oktober 2012 om 07:02 #17964628Volgens mij heeft jouw laatste opmerking helemaal niets meer met waardering te maken @billathome . Zullen we dit topic verder even gezellig houden??
19 oktober 2012 om 09:11 #17964622@billathome wrote:
Bedankt jongens voor jullie steun,maar zo als de topic luid ” TOTALE RESTAURATIE D ” versta ik toch echt iets anders onder maar dat even terzijde.
Zo’n body vindt je geen tweede waar je bijna nul coma nul aan hoeft te lassen en vooral een D Kadett plus er zit nog een nieuw voorfront bij ook nog.
Maar misschien zijn er wel andere forum leden die zo’n body wel kunnen warderen voor ” TOTALE RESTAURATIE D ” :hmmz
Het is maar waar je je druk om kunt maken, gelukkig is het mijn kadett en niet de jouwe.
19 oktober 2012 om 09:16 #17964621Emiel,
Je hebt je wel een veel werk op de hals gehaald.
Als je het ook ter lering en vermaak doet snap ik dat best.Misschien heb je een band met de auto.
in ieder geval succes met de herbouw.
Theun
19 oktober 2012 om 14:56 #17964617word idd veel werk maar het is te doen hoor, ja kan ook een verzet maken in je plaatwerk en dan erin lassen. Of wat ze ook veel doen tegenwoordig, ook bij de nieuwe auto’s, je wielrand erin lijmen met 3m lijm , moet beresterk zijn daar kan je eventueel ook voor gaan. En als hij toch niet in concours staat moet zijn kan je hem ook gewoon met hechtjes vastzetten , dus niet helemaal aflassen en dan van binnen uit goed afkitten en buitenkant strakzetten, het randje zal je later wel wat terug zien omdat het niet volledig is afgelast, je kan tussen de hechtjes ook vertinnen blijft het wat langer weg. Tis maar wat voor eisen je er zelf aan stelt maar er zijn meerdere wegen die naar rome lijden. Ik zeg leef je uit :thumbup
19 oktober 2012 om 15:57 #17964616Je hebt gelijk Emiel waar bemoei ik me mee,Het is de jouwe en niet de mijne,maar ik wou je alleen een suggestie doen verder niks.
sentinel69 jij kent me niet eens dus laten ophouden over speken van waardering :swear iedereen die mij kent weet waar ik over praat en net zoals je al zegt “LATEN WE HET LEUK HOUDEN ” :wors
19 oktober 2012 om 16:11 #17964614@billathome Het is overduidelijk dat jij mij ook niet kent :lol: Prima toch?
@emiel5 Wat voor motor hangt er in ?? En volgens mij heb ik me in de kleur geloof ik ….oogt toch wat bruin…toch??19 oktober 2012 om 16:15 #17964613Er ligt (voorlopig) een 12s in. Zit te denken over een c20ne, maar eerst even een tijdje zo rond rijden.
Op papier staat dat hij bruin is inderdaad, maar hij oogt wat meer rood/bruin.
Een soort ijzermenie kleur, kijk maar naar de motorkap en de zijkant. Dat is allemaal ijzermenie haha
Maar hij wordt donkergrijs/blauw.19 oktober 2012 om 16:31 #17964612Oh , dus je gaat hem helemaal veranderen ? En voor de rest hou je de looks een beetje origineel?? Ik vind juist die oude motoren zo’n leuk geluid hebben ,maar ja dat is heel persoonlijk .
En rood… wat zal ik zeggen ,vervelende kleur om een beetje mooi te houden :thumbdown . Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken :thumb
19 oktober 2012 om 18:10 #17964611emiel nogmaals niemand is er op uit je werk af te zeiken…
je toont je project op t forum en dat is te waarderenmaar dan krijg je ook reacties van mensen die echt weten wat ze maken
en niet alleen van horen zeggen..t wiel is al meerder malen uitgevonden…
hechtjes en proppen is leuk voor een plaatje voor apk…maar dat is allemaal tijdelijk2 delen op elkaar hechten met plamuur = 100% scheuren
steek je vinger maar s tussen de sponning van je deur onder t rijden (niet te ver auw)….dan voel je wat plaatwerk doet onder t rijdenje kan aan het vertinnen gaan..maar waarom zoveel nabewerking doen als je basis niet solide is?
als je zon body als die van bill neemt heb je die basis
waardoor al je latere werkzaamheden aan de auto ook nut hebben.en t geen verloren project gaat worden
en ik snap bill zijn verontwaardiging enigzins wel.
hij bied zijn zeldzame! (die vind je geen 2e) body met goede bedoeling aanik denk dat als je wat meer ervaring hebt opgedaan (en tijd en geld hebt verbrast) je nog best eens koppijn kan krijgen als je weet waarvoor bill m wegdoet…
19 oktober 2012 om 19:43 #17964610Ik neem aan dat je op mijn reactie reageert , waren suggesties om het met zo min mogelijk strakmaak werk te doen omdat het toch geen showcar moest worden, het beste is aflassen natuurlijk . Dat weet ik omdat ik ook 7 jaar autospuiter ben geweest . Weet dat hechten en plamuren niet alles is , maar heb schermen gezien waar het gewoon een paar jaar weg bleef. Voor de rest ben ik het met je eens over je reactie over die harde body , zou ook mijn keus zijn. Sorry voor het off topic king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.