Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › D kadett naar C20xe vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2009 om 12:21 #17215432
Welke voorpoten kan ik hier het beste voor gebruiken op het oog voor goed onderstel/verlaging?
en welken kan ik allemaal gebruiken?
aandrijfassen van calibra pasten ook toch? de gedeelden.
ik moet nog weer even neuzen op gteschmiede.de :P
25 december 2009 om 15:42 #17574815Poten van een Kadett of Astra GSi pakken… Aandrijfassen weet ik niet.. Zijn die niet langer ?
Poten van een Kadett D gte kan natuurlijk ook.
25 december 2009 om 19:36 #17574816cali/vectra 2000 kan ook als ik het goed begrepen heb?
iig zou mooi zijn, kan aan een complete vectra komen
25 december 2009 om 19:41 #17574817origineel gepost door sw16v
cali/vectra 2000 kan ook als ik het goed begrepen heb?iig zou mooi zijn, kan aan een complete vectra komen
Inprincipe kun je daar ook wel de veerpoten van pakken idd. Let wel op de veerpoot lagers die moet je ff omwisselen. Maargoed dat zie je vanzelf wel :jerry aandrijfassen durf ik niet te zeggen.
25 december 2009 om 20:17 #17574818pas op met de verlaging voor!
ik heb nu -4cm voor een kadett E gsi
en hij ligt erg laag
(ik vind te laag)succes met de ombouw
grtz
25 december 2009 om 20:28 #17574819origineel gepost door mrp-tech2
pas op met de verlaging voor!
ik heb nu -4cm voor een kadett E gsi
en hij ligt erg laag
(ik vind te laag)succes met de ombouw
grtz
Ik had er -60 veren opzitten bij men grijze D kadett en mocht van mij nog wel lager :jerry
26 december 2009 om 06:40 #17574820Aandrijfassen die passen en zijn zelfs sterker als die van een kadett of astra…
Voorpoten van een kadett gsi zijn perfect alleen de lagers van een d gebruiken…
En idd een verlaging van een kadett e zou bij een d wat lager zijn …26 december 2009 om 09:05 #175748213cm ofzo zou dat moeten schelen.
dus SW, E kadett -80 erop:angel:D
26 december 2009 om 11:32 #17574822origineel gepost door mayhem
3cm ofzo zou dat moeten schelen.dus SW, E kadett -80 erop:angel:D
Idd en dan nog een abs lip aan de keienvanger !
26 december 2009 om 14:38 #17574823Ik heb -60 op E kadett poten.. En daar is met 15 inch haast al niet mee te rijden! Kijk dus uit wat je koopt sjoerd ;)
En als je wat moet weten bel je maar..
26 december 2009 om 15:41 #17574824Heb op mijn kadett D 16v ook e kadett gsi veerpoten met -60 vering en op 15”
carterpan/spruitstuk heeft een bodemvrijheid van zo’n 4 cm..
Staat erg dik maar echt ideaal is het niet..
grt, Erik
26 december 2009 om 16:24 #17574825origineel gepost door Knoxville1
Ik heb -60 op E kadett poten.. En daar is met 15 inch haast al niet mee te rijden! Kijk dus uit wat je koopt sjoerd ;)En als je wat moet weten bel je maar..
Dat had ik eerst ook.. ATS Cup wielen eronder.. ging perfect.. was wel met een 20SEH..
26 december 2009 om 18:21 #17574826foto’s!!
ik heb -80 op 15 inch, en dat gaat perfect. kan zonder schrapen over drempels, bulten en weet ik t wat. en nee, ik ben geen sjonnie die schuin drempels pakt ivm tupperware.
ik wil lager!! dus laat maar zien wat E kadett -80 doet mensen :angel
26 december 2009 om 19:37 #17574827calibra / vectra A / astra F / kadett E kan je de aandrijfassen zo van overzetten, en de veerpoten ook. Alleen moet je het bovenste bevestigingsdeel van de D kadett gebruiken.
Te laag kan niet toch?? :P Alleen de achtervering he :thumbdown26 december 2009 om 20:27 #17574828dat lossen we wel op :) nog korter ingekorte schokkers, of rode koni corsa A ofzo..:)
wat had jouw oranje D eronder toen je m kocht folkert?
26 december 2009 om 22:00 #17574829Mooie D , Mayhem !!
27 december 2009 om 11:14 #17574830origineel gepost door mayhem
dat lossen we wel op :) nog korter ingekorte schokkers, of rode koni corsa A ofzo..:)wat had jouw oranje D eronder toen je m kocht folkert?
Corsa schokkers achter, been there done that -> GEEN aanrader. De veerweg was zo kort dat de veerschotels elkaar raken, erg gevaarlijk!
Toen ik de mandarijn kocht zat er afgeflexte rommel onder, dat zat er bij de verkoop in september 2009 weer onder.
27 december 2009 om 11:58 #17574831origineel gepost door mayhem
dat lossen we wel op :) nog korter ingekorte schokkers, of rode koni corsa A ofzo..:)wat had jouw oranje D eronder toen je m kocht folkert?
Pipo is als het goed is nog bezig met Corsa schokkers in te korten voor me.. zodat men – 80 veren achter er niet onderuit vallen :) Voor -80 op E kadett poten moet zeker wel lukken, zelf met 14 inch 8J nog wel gezien wat ik nog over had aan de voorkant met men grijze D. Men uitlaat was wel aardig gehavend.
27 december 2009 om 13:32 #17574832ja, had ook al contact gehad met pipo hierover. ff kijken wat er uitkomt. rij nu -80 voor en -40 achter voor de apk :jerry
standaard corsa A schokkers doe ik niet, dat lijkt me geen pest, maar rode koni’s zou moeten werken lijkt me?
27 december 2009 om 14:05 #17574833ik lees hier verschillende dingen waar ik het niet mee eens ben!!!!!!!!!!!!!
ja aandrijfassen van vectra astra/ calibra passen wel maar zijn wel 1 cm langer als die van een kadett e gsi
en dit icm een verlaging kan er voor zorgen dat de homokineet in de naaf gedrukt word waardoor je de ene homokineet na de andere kapot rijdt. (net als met je 5 deurs corsa met 13 cm verlaging toen.
ook merk ik het met sturen (heb zelf met vectra assen in mijn kadett gereden)
ik raad aan alleen of d kadett gte assen kadett gsi assen, ascona 2.0 assen of dewoe nexia 1.5 16v assen !
ook zou ik veerpoten pakken van een nexia. die zijn tenminste niet zo oud en verrot als die opel spullen.
groetjes ;)edit
als je de nexia 1.5 8v assen neemt kan je je zelfe veerpoten behouden als dat er standaard onder zitten!
27 december 2009 om 14:09 #17574834vectra/calibra zijn toch gelijk en astra/kadett is toch gelijk?
en juist by extreme verlaging wil je langere assen! je assen komen onder een langere hoek te staan, en daarmee trek je juist de kineten uit elkaar, een langere as houd m dan juist heel.
by mijn zwarte corsa c20xe trok ik nieuwe kineten met 1 week tijd uit elkaar.
27 december 2009 om 15:17 #17574835nope vectra calibra astra zijn 1 cm langer.
nexia kadett ascona zijn 1 cm korter.
assen uit elkaar? volgens mij duwde je ze in elkaar omdat ze normaal gesproken onder een hoek staan en met extreme verlaging niet meer… ? of pis ik er nou echt naast?
27 december 2009 om 15:36 #17574836Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970weet niet wat er anders aan is(ben zelf niet zo van de voorwielaandijving)
maar mocht je een versnellings bak van een d kadett gte kunnen kopenschijnt het helemaal woest te gaan met een c20xe
had een kennis van me ook in een d kadettmischien dat er hiero wel iemand precies weet welke bak code dat moet zijn en wat er anders aan is??????
27 december 2009 om 17:23 #17574837heb jij geen wiskunde op school sebas?? De stelling van Pythagoras. Of ook wel de stelling van PietApeGras??
27 december 2009 om 17:38 #17574838:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.