Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › D-Kadett + gsi rembekrachtiger
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2010 om 20:53 #17228537
Wegens remmen upgrade, me detje is nu voorzien van gsi 8v remmen rondom, alleen remt hij nog niet zoals het moet zijn. Nu heb ik van mijn donor kadett gsi al de rembekrachtiger en hoofdremcilinder getrokken, alleen is mijn vraag, past dit zo, zonder veel aanpassingen.
Aangezien de kadett mijn daily driver is, moet het in een middag/avond gebeuren.
Ik zie jullie reacties wel.
15 november 2010 om 21:09 #17760567jah past zo… op 2 dingen na :’) het asje naar het pedaal is te lang.. maar als je deze op de kortste stand zet is er mee te leven. en wssnlijk is de nippel op de remleiding anders. maar deze kun je een stukje afzagen en een nieuwe nippel aanmaken.
Is zeker wel in een middag te doen.
Ohjah, het steuntje van de E kadett weggooien/in de kast leggen of wat dan ook en de D kadett steunen erop zetten.
15 november 2010 om 21:30 #17760568oke, ik zal de rembekrachtiger nog even van een kleurtje voorzien, en dan ga ik hem er maar opzetten denk ik. Heb met de achteras, en voorremmen geen problemen gehad met andere nippels, dus dat gaat zo wel passen denk ik.
En dat asje valt niet aan te passen dan?
Wat gebeurt er anders met je pedaalstand?
15 november 2010 om 21:34 #17760569origineel gepost door jeangt
oke, ik zal de rembekrachtiger nog even van een kleurtje voorzien, en dan ga ik hem er maar opzetten denk ik. Heb met de achteras, en voorremmen geen problemen gehad met andere nippels, dus dat gaat zo wel passen denk ik.En dat asje valt niet aan te passen dan?
Wat gebeurt er anders met je pedaalstand?
Je kunt hem wel aanpassen, met een beetje knutselwerk met een half uurtje ook wel gefixt. Pedaalstand veranderd heel iets maar niet hinderlijk of heel veel oid.. de lengte van het asje scheelt een cm dacht ik ( dat ie dus langer is ) dit zie je eigenlijk niet terug in het pedaal.
tjek deze link ff
http://www.gteschmiede.de/tipps/Bremse.html
staat een stuk over. Daar heb ik het ook vandaan toen ik het bij men eigen D heb gefixt
16 november 2010 om 16:33 #17760570Werkt idd zoals glenn dat zegt zo heb ik had ik het ook gedaan bij mijn D kadett 2.0 16v remde echt goed gewoon asje helemaal indraaien werkt het goed.
20 november 2010 om 21:11 #17760571Heb het zaakje dus vadaag omgebouwd. De rempedaal staat bij mijn weten veels te hoog. Is bijna niet te doen.
Verder krijg helemaal geen remvloeistof uit de laatste 2 aansluitingen van de remkrachtverdeler. Een kameraad van me zei dat het asje die de remcilinder aan moet drukken te lang is, en dus niet ver genoeg terug gaat om vloeistof in de laatste 2 aansluitingen te krijgen.
Ik ga dit morgen sowieso even proberen, draai hem eerst gewoon een stukje los om te kijken of er dan wel vloeistof heen stroomt.
Kan het zijn dat ik ander materiaal dan jullie heb gebruikt? Ik heb gewoon 1 van een e-kadett gsi gepakt, een 8 klepper.
20 november 2010 om 21:15 #17760572Dat asje wat te lang is kun je afstellen.. Zit schroefdraad op. Als je die helemaal indraait dan gaat het goed.
20 november 2010 om 21:46 #17760573Ik heb dat asje al helemaal ingedraaid, maar zoals ik normaliter in de auto zit is het nog een hele klus om je voet op de rempedaal te krijgen. Maar ik ga morgen even creatief bezig, het is en blijft dood spul, en dat wint nooit.
En dan blijf ik bij het vage probleem dat de laatste 2 aansluitingen van de remkrachtverdeler geen vloeistof krijgen.
20 november 2010 om 21:53 #17760574origineel gepost door jeangt
Ik heb dat asje al helemaal ingedraaid, maar zoals ik normaliter in de auto zit is het nog een hele klus om je voet op de rempedaal te krijgen. Maar ik ga morgen even creatief bezig, het is en blijft dood spul, en dat wint nooit.En dan blijf ik bij het vage probleem dat de laatste 2 aansluitingen van de remkrachtverdeler geen vloeistof krijgen.
Hmz.. dan zit er iets anders niet goed.. als het asje helemaal ingedraait is dan moet het geen probleem geven.
21 november 2010 om 17:13 #17760575vandaag weer druk bezig geweest, maar weer tevergeefs. Ik heb nu wel 4 remmen, maar je moet constant pompen om ze op druk te houden. Al meerdere keren goed ontlucht, komt geen lucht meer uit. Als je de remmen op druk pompt, vervolgens stopt met pompen, en het naar een seconde of 5 weer probeert, heb je geen druk meer.
Heb de remkrachtverdeler al uitgewisseld, beide hetzelfde probleem. Ga morgen de rembekrachtiger nog eens vervangen, misschien dat dat helpt. Omdat ik ook een sissend geluid heb bij het remmen met de motor aan.
Ik hou jullie op de hoogte, en als er nog iemand met ideeen is, die zijn ook altijd welkom.
22 november 2010 om 16:12 #17760576De vacuum goed op de rembekrachtiger ?
22 november 2010 om 21:14 #17760577Het had idd wel wat met het laatste te maken. De rembekrachtiger deed niets meer. Heb hem vervangen door een ander exemplaar, en het remt nu als een bezetene. Alleen het stangetje aan de pedaal nog even wat inkorten en dan vindt ik het prima zo.
In ieder geval bedankt, en ik zeg slotje erop.
22 november 2010 om 21:35 #17760578origineel gepost door jeangt
Het had idd wel wat met het laatste te maken. De rembekrachtiger deed niets meer. Heb hem vervangen door een ander exemplaar, en het remt nu als een bezetene. Alleen het stangetje aan de pedaal nog even wat inkorten en dan vindt ik het prima zo.In ieder geval bedankt, en ik zeg slotje erop.
Super dat ie goed remt nu. Maare maak anders ff wat foto’s van hoe je het stangetje aanpast enzo. Altijd makkelijk voor andere die ook hun D kadett gaan ombouwen naar grotere remmen.
23 november 2010 om 21:31 #17760579glenn, nu zie ik jou dett zeg maar vrij laag op de foto staan. Ik heb zelf dus de achterste veerschotels van een e-kadett in mij d-kadet schotels gelast, met 45mm verlagingsveren (ook e-kadett). Alleen heb ik het idee dat mijn std. schokbrekers dit niet echt trekken. Hoe heb jij dit?
Heb voor e-kadett poten, ook met toplagers van een e-kadett. Daarvan gaat die ook al een behoorlijk stuk omlaag. Zeg maar dat hij voor precies goed staat. Achter nu ook, alleen hij moet wat stugger. Ik zal eerst mijn hulpveren er eens in plaatsen en kijken wat dat scheelt.
En zal binnekort wel eens een project-pagina maken, want jullie hebben nog lang niet al het werk gezien. En er staat ook nog heel wat te wachten.
23 november 2010 om 21:47 #17760580origineel gepost door jeangt
glenn, nu zie ik jou dett zeg maar vrij laag op de foto staan. Ik heb zelf dus de achterste veerschotels van een e-kadett in mij d-kadet schotels gelast, met 45mm verlagingsveren (ook e-kadett). Alleen heb ik het idee dat mijn std. schokbrekers dit niet echt trekken. Hoe heb jij dit?Heb voor e-kadett poten, ook met toplagers van een e-kadett. Daarvan gaat die ook al een behoorlijk stuk omlaag. Zeg maar dat hij voor precies goed staat. Achter nu ook, alleen hij moet wat stugger. Ik zal eerst mijn hulpveren er eens in plaatsen en kijken wat dat scheelt.
En zal binnekort wel eens een project-pagina maken, want jullie hebben nog lang niet al het werk gezien. En er staat ook nog heel wat te wachten.
Achter heb ik KW dempers die in hardheid verstelbaar zijn. icm -80 veren achter. En voor heb ik een schroefset van KW ook in hardheid te verstellen. Mijn veerspiralen liggen bijna tegen mekaar aan. Dus achter veert hij sowieso eigenlijk niet.
Ik ben benieuwd naar je projectpage ! :P altijd leuk om de kadettjes van andere te zien :)
Ik heb btw nog stugge V-maxx achterdempers voor D kadett liggen. Dus mocht je interesse hebben :)
24 november 2010 om 15:11 #17760581zijn de achterdempers die je nog hebt ook korter dan de normale? Ik heb wel interesse, afhankelijk van de prijs natuurlijk. Stuur anders maar even een u2u.
Als ik tijd heb zal ik de projectpagina proberen aan te maken. Maar zit ook nog met een ander project (fiat punto gt) vandaar dat het bij mij soms wat langer kan duren.
Btw. ik hoorde ook dat er hier wel interesse was voor d-kadett toplagers. Ik heb heir nog 4 stuks van thuis liggen, in goede staat. Dus als er iemand interesse heeft.
Ik las deze dingen altijd door. Mag gewoon voor de apk, en het scheelt je ook weer in stugheid van het onderstel.
24 november 2010 om 17:33 #17760582origineel gepost door jeangt
zijn de achterdempers die je nog hebt ook korter dan de normale? Ik heb wel interesse, afhankelijk van de prijs natuurlijk. Stuur anders maar even een u2u.Als ik tijd heb zal ik de projectpagina proberen aan te maken. Maar zit ook nog met een ander project (fiat punto gt) vandaar dat het bij mij soms wat langer kan duren.
Btw. ik hoorde ook dat er hier wel interesse was voor d-kadett toplagers. Ik heb heir nog 4 stuks van thuis liggen, in goede staat. Dus als er iemand interesse heeft.
Ik las deze dingen altijd door. Mag gewoon voor de apk, en het scheelt je ook weer in stugheid van het onderstel.
Ik ga je ff u2uen :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.