Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › d kadett c20ne turbo in hele diepe winter slaap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2009 om 16:23 #17544853
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
origineel gepost door nvt_opel
@corsaboy : keben al kontent met 0.6 0.7 bar
juist remappen en voor de rest ga ik niets aan verandern
ik mik op 160 170pk =>om te bewijzen dat dat perfect mogelijk is zonder grote kosten
@D-dett:tuurlijk zeker doen .en van waar ben je kan mss even kom zien :pvoor 0.6 bar hoef je de compressie toch niet te verlagen?
meen dat dit genoeg verlaagd om te gaan rijden met 1 bar, is op andere internet fora al bewezen dat dat houd, maar zal altijd een verhaal blijven van hoe lang sinds een standaard mm niet voldoet.
tuurlijk maar als ik dan met een overboost ga werken kan dat dan gee kwaad .
het zekere voor het onzekere7 november 2009 om 16:27 #17544854ik snap het nu:P
maar ik heb met 0.7 bar gereden op een standaard NE, en is gewoon heel gebleven allemaal.
compressie verlagen is idd wel makkelijk, want dan kun je de druk nog eens wat opvoeren natuurlijk
7 november 2009 om 16:29 #17544855@sjourdie :wors
7 november 2009 om 21:39 #17544856– Emissions Classification
20 – Displacement (2000CC)
N – Compression Threshold (9.0:1 – 9.5:1)
E – Fuel System (Electronic – Multipoint, Sequential)
C
Exhaust Emissions Level: ECE R 83 A (like R 15.04)
20
Engine Capacity – 2.0L
L
Compression Ratio – 8.5 to 9.0
E
Mixture System – Multi-point fuel-injection
T
Induction – TurbochargerZoals je ziet zit is de compressie verhouding van de NE niet zo hoog, de LET zit ook in die richting zelfs.
7 november 2009 om 21:46 #17544857nou…ik vind het nogal een verschil… 9.5 tegenover 8.5
8 november 2009 om 10:43 #17544858Sjoerdie ik dacht dat ik meende dat jij met 0,7 bar meerdere malen je koppakking eruit hebt geblazen. Dat lijkt me toch niet de manier, dan blijft het blok wel heel maar je kan wel elke keer je koppakking vervangen.
En over overboost, ik weet niet wat voor motormangement je wilt gaan rijden. Als je alles op het de bestaande motor bouwt en met een ECU van een NE gaat rijden. Gaat overboost niet werken, je moet een constante druk rijden die altijd hetzelfde is. Je hebt geen mapsensor in die computer zitten, hij zal hem zelf niet bijregelen. Maar met afstellen op de bank komt dit wel goed.
8 november 2009 om 10:53 #17544859meerdere malen koppakking eruit????????????????
weet niet hoe je daarbij komt, maar dat is niet waar.king:
het enige wat stuk is gegaan was de turbo, ik DACHT dat het de koppakking was, kwalmde flink uit de uitlaat. turbo was gewoon gaar. (kwam van de sloop)
En als ik zeg dat alles heel bleef, dan is dat ook, een kapotte koppakking zie ik niet als heel blijven..
8 november 2009 om 16:25 #17544860@sjoerd, beste stuurlui staan aan wal en weten het altijd beter over de motor die je hebt gebouwd…
8 november 2009 om 16:31 #17544861dat is in veel gevallen inderdaad waar marcel. :wors
8 november 2009 om 17:41 #17544862origineel gepost door corsaboy
@sjoerd, beste stuurlui staan aan wal en weten het altijd beter over de motor die je hebt gebouwd…Tja de mens zit raar in elkaar.
ieder onder zijn eigen motorkap, dat zou beter zijn.;)Je kan wel leren van elkaar maar als er niks verkeerd gaat kunnen we ook niet leren.
Wie niks doet, doet niks verkeerd snappie9 november 2009 om 11:12 #17544863heyla howla beetje overeen kommen he we gaan wel zien hoe het uitloopt :p
9 november 2009 om 11:36 #17544864@sjoerd, daarom zet ik ook erbij IK MEEEEEENDE:vertag. Van dingen uitproberen weet ik alles van. En corsaboy heeft al z’n mening klaar van eerdere meningsverschillen dus daar zal ik al helemaal niet op ingaan.
Ohja dat had ik trouwens van rabbit met die kadett sedan toen ik bij hem thuis was. Dus dan moet je ff bij hem aankloppen. Ik lul nooit zomaar. Want als ik zeg dat dat zo is dan is het zeker zo.
9 november 2009 om 13:31 #17544865zal wel een misverstand zijn:thumbup
no worries
9 november 2009 om 19:10 #17544866nvt_opel maak je maar geen zorgen.
Testen die handel,… moest je weten wat ik al van motoren heb opgerookt, indertijd 2 blokken van mijn corsa en een reeks blokken van mijn racemotto.En misverstanden en problemen zijn er om opgelost te worden snappie.
dit zijn gebeurlijke dingen die gevolg zijn van het feit heel veel mensen te kennen.9 november 2009 om 20:23 #17544867origineel gepost door D-dett
nvt_opel maak je maar geen zorgen.
Testen die handel,… moest je weten wat ik al van motoren heb opgerookt, indertijd 2 blokken van mijn corsa en een reeks blokken van mijn racemotto.En misverstanden en problemen zijn er om opgelost te worden snappie.
dit zijn gebeurlijke dingen die gevolg zijn van het feit heel veel mensen te kennen.ik weet het kheb zelf al hgeel wat uitgepookt ook me turbodiesel motorern zonder computer van 90pk naar 120pk enzo… dus heb al heel dingen tegen gekom ze :pkdenk wel dat ik mag zegn dat ik tg eenige ervaring heb opgedaan en in combinatie met al wat ik gelezen heb op forum denk ik wel dat ik goed bezig ben :p
9 november 2009 om 20:26 #17544868trouwen je mag gerust nick zeggen hoor :afro
10 november 2009 om 14:01 #17544869origineel gepost door Corsa16V
@sjoerd, daarom zet ik ook erbij IK MEEEEEENDE:vertag. Van dingen uitproberen weet ik alles van. En corsaboy heeft al z’n mening klaar van eerdere meningsverschillen dus daar zal ik al helemaal niet op ingaan.Ohja dat had ik trouwens van rabbit met die kadett sedan toen ik bij hem thuis was. Dus dan moet je ff bij hem aankloppen. Ik lul nooit zomaar. Want als ik zeg dat dat zo is dan is het zeker zo.
dat dachten we toen ja omdat hij zo walmde maar was idd later de turbo :thumbup
10 november 2009 om 15:23 #17544870origineel gepost door sjoerdie
Het zal denk ik met name aan je taal/spelling liggen denk ik:Pzet eens in het nederlands neer wat je nu precies gedaan hebt in het verhaal hierboven met die kop.
een of andere ring moet ergens opgelast worden….dat is het enige dat ik eruit begrepen heb:jerry
De tering Sjpoerd :jerry, komt uit Limburg wss moet jij toch kunnen verstoan :P
10 november 2009 om 15:34 #17544871origineel gepost door sjoerdie
nou…ik vind het nogal een verschil… 9.5 tegenover 8.5NE: 9.0 tot 9.5.. Ga er vanuit dat als je compressie meet met een blokje waar al dik 1,5 ton of 2 of meer opzit, de compressie niet meer die waardes hebben :)
10 november 2009 om 15:49 #17544872Beste Bart Hoedemaker alias BGG-gendt….
Een statische compressie verhouding van 9,0:1 of 9,5:1 zal ook na een miljoen km niet veranderen. Dit is namelijk een berekende waarde :D
Wat jij bedoelt is de druk die je af kan lezen na een compressie test en ja die kan wel minder worden met een motor waar wat kilometers op staan….
Beter is het echter om een lektest te doen, dan weet je werkelijk waar een motor compressie verliest.Statische compressie en de druk die je bij een compressie test kunt aflezen zijn 2 compleet verschillende dingen :sleeping
10 november 2009 om 18:56 #17544873origineel gepost door max
Beste Bart Hoedemaker alias BGG-gendt….Een statische compressie verhouding van 9,0:1 of 9,5:1 zal ook na een miljoen km niet veranderen. Dit is namelijk een berekende waarde :D
Wat jij bedoelt is de druk die je af kan lezen na een compressie test en ja die kan wel minder worden met een motor waar wat kilometers op staan….
Beter is het echter om een lektest te doen, dan weet je werkelijk waar een motor compressie verliest.Statische compressie en de druk die je bij een compressie test kunt aflezen zijn 2 compleet verschillende dingen :sleeping
Hard Max, erg Hard :P
11 november 2009 om 21:14 #17544874nee duidelijke praat!
12 november 2009 om 10:21 #17544875lol,
@nvt_opel, wat wil je gaan doen met de inlaat???
Ik denk dat je je heel veel problemen op de hals haalt voor niets.
De standaard inlaat is namelijk erg goed voor een vuldruk motor.Is ook al meerdere keren bewezen….
12 november 2009 om 16:33 #17544876origineel gepost door corsaboy
lol,
@nvt_opel, wat wil je gaan doen met de inlaat???
Ik denk dat je je heel veel problemen op de hals haalt voor niets.
De standaard inlaat is namelijk erg goed voor een vuldruk motor.Is ook al meerdere keren bewezen….
gewoon iets epirementeren je gaat wel zien heb namelijk ng een rezerve liggen
12 november 2009 om 22:29 #17544877origineel gepost door max
Beste Bart Hoedemaker alias BGG-gendt….Een statische compressie verhouding van 9,0:1 of 9,5:1 zal ook na een miljoen km niet veranderen. Dit is namelijk een berekende waarde :D
Wat jij bedoelt is de druk die je af kan lezen na een compressie test en ja die kan wel minder worden met een motor waar wat kilometers op staan….
Beter is het echter om een lektest te doen, dan weet je werkelijk waar een motor compressie verliest.Statische compressie en de druk die je bij een compressie test kunt aflezen zijn 2 compleet verschillende dingen :sleeping
Ik gooide ze idd door elkaar, je hebt gelijk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.