Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › d kadett c20ne turbo in hele diepe winter slaap
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2009 om 17:24 #17213760
hallo ik ben nick en kom uit belgie
na lang rond kijken heb ik me voor de zomer een kadett aangeschaft en in de zomer beetje met een keer beginnen restaureren en een c20ne turbo in te legen
met als volgt :
garett t 25 turbo
zelf uitgedraaide zuigers
c20let in jectoren
c20let koppaking
versterkte lager schalen en krukas schalen
versterkte kop- krukasbouten
…met nadere ontdekingen dat er veel meer werk aan was dan gedacht
en dan herstelen
de lgardebou vcan pasagiers kant was ng te doen
maar de chaufeurs kant moest vervangen worden door een blauwen :p
3 november 2009 om 17:33 #17544829Blijft dit volgen :)
Zeer benieuwd
En succes!!!!!3 november 2009 om 17:35 #17544830passagier achterkant
de binnen gardebous
de vloer plaat onder de pedalen
chauffeurs achterkant
ondertussen ook de zuigers uitgedraaid maar de fotos van voor de bewerking staan op men gsm en kan dat kl:fy1 kalbeltje niet vinden
het kompleet gedemonteerde motorblok
efen voorlopige in geghangen dankzij de uitleg van glenn gsi
maar vind tg dat hij iets te veel naar voor gekanteld is weet iemand daar mee raad ?3 november 2009 om 17:39 #17544831Steunen van Kadett d GTE???
Weet het niet zeker hoor3 november 2009 om 17:41 #17544832ondertussen donor wagen met voorlopige motor aangekomen en beginnen demonteren een astra gsi f met 264dkm op de teller maar draait als een naaimachine
en efkes iets geprobeerd met de monturen van de voorlichten
3 november 2009 om 17:43 #17544833origineel gepost door Rens_Corsa
Steunen van Kadett d GTE???
Weet het niet zeker hoorhet schijnt dat je best motor steun gebruikt van gsi en baksteunen van kadett d heb ik ook maar gehoord
3 november 2009 om 19:47 #17544834ik zie wel dat ge een vectra 4×4 turbo hebt :wub
Als ge nog iets van een 5deurs d nodig hebt daar heb ik veel van liggen zelfs een lege kas.
3 november 2009 om 19:57 #17544835links trommel, rechts schijf? of zie ik dat verkeerd?:P
3 november 2009 om 20:43 #17544836leuk project:D blijf k ff volgen
4 november 2009 om 06:30 #17544837:wub:wors:wub
4 november 2009 om 08:00 #17544838interessant :)
4 november 2009 om 17:31 #17544839origineel gepost door yves475
ik zie wel dat ge een vectra 4×4 turbo hebt :wubAls ge nog iets van een 5deurs d nodig hebt daar heb ik veel van liggen zelfs een lege kas.
is een leuk maschientje ze kga beginnen met hem een beetje te kietelen want kbegin die pktjes al gewoon te komen
4 november 2009 om 17:32 #17544840@ sw16v:idd je ziet het verkeerd de fotos zijn op een andere periode gemaakt maar nu zit er inderdaad schijven op later fotos dervan
5 november 2009 om 20:19 #17544841hey nick, ik ben ook van het belgenlandje.
Ik ben ook aan een Kadett D bezig er komt zoals bij jou een c20ne in met dubbele webers.
Ik zal dit project blijven volgen en hopelijk wat leren.
Dus ideetjes wisselen kan altijd.
Grts kenny6 november 2009 om 06:36 #17544842met hoeveel druk wil je gaan rijden dan?
en welk motor management systeem?6 november 2009 om 15:09 #175448437 november 2009 om 08:22 #17544844Ik ben van Beveren-Waas.
dat is de kanten van antwerpen.
Ik ben lid van Opel Drivers Belgium, waarschijnlijk wel bekend onder sommigen van het forum.
Ik zal binnenkort ook een topic open met mijn D project
grts kenny7 november 2009 om 14:59 #17544845vandaag terug bezig geweest
custom inlaat =>originele flens met injectoren koppen afgescheven van originele inlaad monteren op culasse om gelijk te laten vrezen
en deze bussen worden erop gelast
in en uitlaat kleppen gepolierd
oude vs gepolierd
dat was het weer voor vandaag
grtz nick7 november 2009 om 15:52 #17544846men….
zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen zak van wat je hier nu neerzet…:hmmz
:jerry:jerry
7 november 2009 om 15:55 #17544847origineel gepost door sjoerdie
men….zal wel aan mij liggen, maar ik snap geen zak van wat je hier nu neerzet…:hmmz
:jerry:jerry
wa begrijpte nie :p? kzal het u uit leggen :p
7 november 2009 om 16:00 #17544848Het zal denk ik met name aan je taal/spelling liggen denk ik:P
zet eens in het nederlands neer wat je nu precies gedaan hebt in het verhaal hierboven met die kop.
een of andere ring moet ergens opgelast worden….dat is het enige dat ik eruit begrepen heb:jerry
7 november 2009 om 16:06 #17544849dus speciaal voor sjoerdie niet in het vlaams maar in het nederlands:p
ik heb van de originele inlaat de flens afgescheven (weet niet wat het corecte nederlands er van is )
om der na te worden gelijk gefrees om die zelf gedraaide bussen er op te lassen
duidelijk7 november 2009 om 16:13 #17544850ik denk dat je bedoelt
je hebt de inlaat collector afgeslepen en de poorten tov de inlaat gelijk gefreesd7 november 2009 om 16:16 #17544851origineel gepost door nvt_opel
@corsaboy : keben al kontent met 0.6 0.7 bar
juist remappen en voor de rest ga ik niets aan verandern
ik mik op 160 170pk =>om te bewijzen dat dat perfect mogelijk is zonder grote kosten
@D-dett:tuurlijk zeker doen .en van waar ben je kan mss even kom zien :pvoor 0.6 bar hoef je de compressie toch niet te verlagen?
meen dat dit genoeg verlaagd om te gaan rijden met 1 bar, is op andere internet fora al bewezen dat dat houd, maar zal altijd een verhaal blijven van hoe lang sinds een standaard mm niet voldoet.
7 november 2009 om 16:21 #17544852origineel gepost door bjornno
ik denk dat je bedoelt
je hebt de inlaat collector afgeslepen en de poorten tov de inlaat gelijk gefreesdneen :pom de flens geliujk te laten frezen tov de culasse
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.