Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2010 om 10:35 #17541854
ja schijven zijn binnen, mooi spul en lekker dik:thumbup
nu nog even klauwen halen op de sloop.
tja als die ombouw nou zo makkelijk was, en niet zo tijdrovend was..
gister niks aan de kadett kunnen doen, maar wel de mercedes helemaal af gemaakt, deze gaat morgen weg.
mijn kameraad heeft een nieuwe chassisbalk laten zetten op zn werk, hier kunnen we deze week mee beginnen om erin te lassen.
10 januari 2010 om 19:20 #17541855hey ik zie net dat je bergentheim zit joh, waar precies? ik kom uit westerhaar en das een klein stukkie van je af ja :P
11 januari 2010 om 07:09 #17541856in oud bergentheim.
als je in westerhaar de grote weg opdraait richting de witte paal, ga je er bij marienberg af.
dan kom je op de hardenbergerweg (weg na hardenberg) en daar woon ik aan.
na 2km aan de rechterkant bij een pluimveebedrijf.11 januari 2010 om 07:54 #17541857@ Christian… is dat in de flauwe bocht?
waar toen die auto met die 4 jongens tegen de boom is geklapt?woon zelf in Venebrugge (Tussen Hardenberg en Duitse grens in)
11 januari 2010 om 08:49 #17541858ja klopt dat was bij ons in de tuin.
is niet de eerste keer dat hier wat gebeurd, en kende die jongen die later overleden is ook best goed.venebrugge is vlak bij ja, gister nog even opt industrieterrein geweest daar bij Hutten.
altijd mooi daar met een pak sneeuw:D11 januari 2010 om 08:50 #17541859Ja inderdaad… ik woon zelf aan de Hoogenweg. 300 meter van de grens…
en ja kende zelf ook alle 4 de jongens in die auto. en ook de jongens in die auto daarachter.11 januari 2010 om 08:51 #17541860wie ben je dan?
11 januari 2010 om 09:00 #17541861Rick Veurink…
woon vlak bij Fokko Rademaker.
11 januari 2010 om 09:33 #17541862je naam komt me wel bekend voor.
denk als ik je zie, dak je wel herken.fokko spreek ik zo af en toe wel eens. daar hebben ze echt gigantisch veel opels staan:o
11 januari 2010 om 10:03 #17541863Ja de Hoogenweg bestaat gewoon uit opels(A)
13 januari 2010 om 09:17 #17541864ja de buurman van fokko heeft er ook mooi wat staan.
even weer een update zonder foto’s. zal vanavond even wat foto’s maken.
gister de eerste chassisbalk eruit gehaald, en het eerste deel gemaakt en ingehecht.
vanavond zijn we weer met 2 man en proberen we de rest van de balk erin te maken. deze week gaat het wel lukken om de eerste helemaal af te maken.
het brandschot moet 5 cm naar achteren geplaatst worden omdat het blok aardig ver naar achteren komt te zitten. dan heb ik wel genoeg ruimte voor de radiateur. iemand suggesties welke ik goed kan gebruiken?ik heb ondertussen ook bekeken hoe ik de voorschermen wil maken, dit wordt gewoon van staal 0.9mm dik.
dus geen polyester uitbouw vooraan.
ik maak em zoals de kadett 400 nr. 1. de planning was eerst om hier niks aan te doen. pas als de kadett rijdend is zou ik de buitenkant doen.maar omdat ik graag wil weten of een zelfbouw voorscherm kan, wil ik er even 1 uitproberen.
13 januari 2010 om 09:58 #17541865oja en nog wat, ik ben er nog niet uit welke velgen eronder komen.
uiteraard witte velgen, en 8j of 9j breed.
ik zit aan verbreed staal te denken, wat vinden jullie hiervan?
bijvoorbeeld de originele velgen te laten verbreden (eerst 1 om te proberen)
zie de beginpost voor foto’s.
1 velg kost volgens mij € 17,-. dat is het proberen waard.ik was niet van plan om gigantisch veel geld voor velgen uit te geven.
13 januari 2010 om 20:50 #17541866AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik zou in geval van verbreed
staal minimaal 15″ nemen anders
is het helemaal lastig met bredere banden;)mooi setje revolutions 5 spaaks zou anders ook niet verkeerd staan
maar wielen kunnen altijd nog
anderen onder;)13 januari 2010 om 21:43 #17541867origineel gepost door Oeteldonkie
Ja de Hoogenweg bestaat gewoon uit opels(A):o??..
Heb dr nog nooit een zien staan..:hmmz
:angel13 januari 2010 om 22:46 #17541868grappenmaker:jerry
vanavond even weer mooi bezig geweest.
de chassisbalk zit er helemaal in en is afgelast.
morgen beginnen met de andere zodat we zaterdag de vooras kunnen passen.
als het allemaal goed lijkt beginnen we met het afwerken, dus kieren tussen binnenscherm en de nieuwe chassisbalk opvullen.
dit omdat de nieuwe balken een paar centimeter verder naar binnen komen te zitten.
foto’s:
da kan mien moat goed:P
hier de andere die er morgen uit gaat.
deze week meer foto’s als ie weer op 4 wielen staat, met de nieuwe vooras:thumbup
13 januari 2010 om 22:50 #17541869origineel gepost door louwe 16 klepper
ik zou in geval van verbreed
staal minimaal 15″ nemen anders
is het helemaal lastig met bredere banden;)mooi setje revolutions 5 spaaks zou anders ook niet verkeerd staan
maar wielen kunnen altijd nog
anderen onder;)wordt 13” zo moeilijk kwa banden?
en heb je een voorbeeld van die revolutions?
ze moeten wel aardig breed zijn, aangezien de uitbouwset een centimeter of 10 á 15 breed wordt. een paar spoorverbreders kan ook altijd nog.13 januari 2010 om 22:59 #17541870Je chassisbalken zien er netjes uit:thumbup
gr’s Rico
13 januari 2010 om 23:05 #17541871hey dan weet ik jou ook wel te wonen, paar jaar geleden racede ik elke morgen bij je langs het huis met mijn verlaagde corsa A, als ik tijd heb kom ik wel een keer buurten:thumbup
14 januari 2010 om 07:07 #17541872je komt ma langs. wil ook nog wel een keer bij jou kadett kijken. vooral die rolkooi ben ik wel benieuwd na.
en alles wat verder bij dhz staat, ik had begrepen dat daar jou kadett staat.14 januari 2010 om 08:14 #17541873origineel gepost door Christian-tsx
origineel gepost door louwe 16 klepper
ik zou in geval van verbreed
staal minimaal 15″ nemen anders
is het helemaal lastig met bredere banden;)mooi setje revolutions 5 spaaks zou anders ook niet verkeerd staan
maar wielen kunnen altijd nog
anderen onder;)wordt 13” zo moeilijk kwa banden?
en heb je een voorbeeld van die revolutions?
ze moeten wel aardig breed zijn, aangezien de uitbouwset een centimeter of 10 á 15 breed wordt. een paar spoorverbreders kan ook altijd nog.Revolutions: :wub
14 januari 2010 om 08:17 #17541874had ze al even opgezocht, staat inderdaad erg mooi, heeft wel iets van de originele 400 velgen weg.
staat wel mooier dan verbreed staal.nog tijd genoeg om er over te denken, ik zoek in ieder geval een setje opknappers, aangezien ze toch wit gespoten worden. zonde om een mooi (duur) setje te kopen met gepolijste randen etc.
14 januari 2010 om 12:07 #17541875AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik bedoelde deze eigenlijk
zijn net ff anders als op t vorige plaatje
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.revolutionwheels.com/assets/large/G0044.jpg&imgrefurl=http://www.revolutionwheels.com/5-spoke/&usg=__Iybv1Hx1TE4rJXI_3dA4tZfNZ0o=&h=429&w=450&sz=56&hl=nl&start=36&tbnid=yD4mW-IJHCgRRM:&tbnh=121&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Drevolution%2Bwheels%26gbv%3D2%26ndsp%3D20%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D2013″ is inderdaad moeilijker met banden
voor t vullen van de wielkastten eigenlijk te kleinen voor grote remmerij vaak te weinig ruimte;)
hiero nog wat plaatjes met revolutions
zijn inderdaad redelijk gelijkend aan de originele 400 wielen
en in 5 gaats zijn ze in de rally ook wel gebruikt onder originele 400,s;)
14 januari 2010 om 12:13 #17541876ja dat zijn mooie velgen hoor.
welke prijzen moet ik ongeveer aan denken?
denk dat ik voor 8j moet hebben en achter 9j.14 januari 2010 om 21:16 #17541877AnoniemLid sinds:
1 January 1970ebay.de in de gaten houden
wil nog wel eens een setje voorbij komen voor niet al te gek geld;)chasis balken zien er wel mooi uit maar of de rdw dit allemaal gaat goedkeuren???
chsis balken zijn vaak geen stomp aan elkaar gelaste
delen
dus weet t niet????ik blijf erbij dat het waarschijnlijk beter was om
een bodem plaat van een manta er pas in te maken
incl de schermen en ophanging voor voortrein en achterasdan ziet het er ook veel origineler uit dan zelf geconstrueerde kokers;)
maar mischien zit ik er wel helemaal naast en doet rdw hier niet moeilijk over:hmmz
verder blijf ik het een mooi project vinden:wors:thumbup
14 januari 2010 om 22:09 #17541878ja ik weet ook niet wat de rdw ervan vind.
nu ziet het er nog heel hoekeriger uit, maar aan de bovenkant is de koker nog los.
hier zit bij een ascona een bredere strip overheen, dat doe ik ook bij deze kokers.
deze kan ik wel wat vloeiender laten lopen, zodat het lijkt als een originele asconabalk, hier is over nagedacht. ik neem ruim de tijd om alles netjes af te werken, wacht maar af:Dhet was onmogelijk werk om de hele voorkant van een manta te gebruiken.
manta’s en kadetten zijn gewoon té verschillend. een stuk bodemplaat gaat nog maar de voorkant niet. heb ze beide naast elkaar gehad.ga ebay in de gaten houden.
vanavond de andere balk eruit gehaald, en heb kuipstoelen gekocht.
het eerste deel van de andere balk zit er alweer in, en morgen het andere deel, hier moet eerst even weer wat voor gezet worden.de nieuwe schijven, groter en dikker dan rekord schijven:
deze komt uit de manta, en wordt in de kadett gelast:
de stoelen, ze lijken erg smerig en versleten, maar dat komt door de camera, ze zijn als nieuw en mooi zwart.
tijdelijke versteviging weer verwijderd en aan de andere kant geplaatst:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.