Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2010 om 11:16 #17541829
origineel gepost door dsgmotorsport
origineel gepost door Christian-tsx
jij had een bericht op manta400.nl staan toch? bij gezocht, dat je meer info over deze set wou hebben?
of ben je nog weer iemand anders?:Pmaargoed ik zoek dus zon set, en jij hebt em gewoon liggen? ik dacht dat deze delen echt niet meer te krijgen waren.
wil je ze kwijt? dan ben ik in 1x klaar, zou echt geweldig zijn.Neen, dat bericht op manta400.nl komt niet van mij.
En, sorry, deze kit ga ik niet van de hand doen, ik vermoed dat ze zeer zeldzaam is, en later gebruik ik ze misschien nog wel eens, daar ik toch een aantal kadettjes d bezit….is het dan misschien niet een optie om er kopieën van te laten maken ?
3 januari 2010 om 11:22 #17541830dit is volgens mij geen originele uitbouwset zoals op de 2 kadettjes 400 op manta 400.nl.
deze is meer zoals op de foto bij de gezocht advertentie op manta400.nl
ik vind dit wel een erg mooie set, die ik maar al te graag op mijn kadett wil hebben:D
als je nog meer over deze set weet eventuele aanduiding of fabrikant ofzo, hoor ik dat graag, eventueel via u2u.voor de achterkant heb ik ze van een manta 400, deze zullen denk ik ook wel mooi staan.
voorkant heb ik nog niks voor, maar het duurt nog wel even voordat ik daar aan toe ben, dus dat heeft geen haast.
eerst de ombouw en RDW-keuring, daarna de buitenkant.heb je meer foto’s van jouw set?
3 januari 2010 om 11:24 #17541831origineel gepost door city77
origineel gepost door dsgmotorsport
origineel gepost door Christian-tsx
jij had een bericht op manta400.nl staan toch? bij gezocht, dat je meer info over deze set wou hebben?
of ben je nog weer iemand anders?:Pmaargoed ik zoek dus zon set, en jij hebt em gewoon liggen? ik dacht dat deze delen echt niet meer te krijgen waren.
wil je ze kwijt? dan ben ik in 1x klaar, zou echt geweldig zijn.Neen, dat bericht op manta400.nl komt niet van mij.
En, sorry, deze kit ga ik niet van de hand doen, ik vermoed dat ze zeer zeldzaam is, en later gebruik ik ze misschien nog wel eens, daar ik toch een aantal kadettjes d bezit….is het dan misschien niet een optie om er kopieën van te laten maken ?
ik zat hetzelfde te denken, alleen ben ik zelf niet handig met polyester.:o
3 januari 2010 om 11:52 #17541832AnoniemLid sinds:
1 January 1970ben zelf ooit bezig geweest om een 400set van de manta
te laten copieerenmij werd het veel te duur om t te laten doen
was dacht ik in guldens al 2500 kwijt voor enkel
de mallen
dan was er nog geen product uit
ook was er n kans dat het origineel
wat gebruikt werd om n mal te maken
dat dat beschadigd werdik ben er niet verder mee gegaan
denk dat uitbesteden dus niet haalbaar is
mischien iemand die veel ervaring heeft met polyehster
en t zelf kan/wil doen dat t uitkan?????????3 januari 2010 om 12:43 #17541833origineel gepost door Christian-tsx
dit is volgens mij geen originele uitbouwset zoals op de 2 kadettjes 400 op manta 400.nl.deze is meer zoals op de foto bij de gezocht advertentie op manta400.nl
De kit is diegene die op de advertentie gezocht staat. Die foto is hier bij mij op de oprit genomen. Over de 2 kadettjes,
diegene van Murray Grierson ( die nu in Nederland staat ) en diegene waar het laatst McSherry mee reed in Ierland hebben niet dezelfde kit. Diegene die ik bezit is praktisch dezelfde als van McSherry. Op de stukken van de kit staan de letters SC+nummer op. De SC zou kunnen zijn van Safety Devices, de firma die later de Astra Mk1 Rwd’s heeft gebouwd, en tevens de firma waar Tim Ashton heeft gewerkt. Het is wel zo dat ik de kit reeds bezat voor dat de Astra Rwd’s zijn gebouwd…..3 januari 2010 om 13:01 #17541834SD =Saftey Devices, niet SC
Daarbij, is die set geen originele kadett 400 set die op de 2e zit.
3 januari 2010 om 13:22 #17541835Inderdaad, Henk, SD i.p.v SC….;)
Wat heet origineel, ik ben al een hele tijd achter de mythe van de Kadett op zoek, maar het wordt moeilijker bij de dag.
Tony Fall, zou er meer moeten over weten, maar ja, die man is er niet meer. Tony Pond heeft er mee gereden, is er ook niet meer…. Volgens mij zijn er ook maar twee exemplaren gemaakt, de ene die in Nederland staat (Q625…), de nummer 1, en de andere is van de wisselstukken die Malcolm Wilson toen in de tijd heeft gekocht, in één gestoken….(MSM…) Volgens de info die ik heb is het indertijd een eendagsvlieg project geweest onder een paar invloedrijke mensen binnen Opel, en is het daarbij ook gebleven.
Het feit dat er nu nog twee auto’s van bestaan, is al uniek…3 januari 2010 om 14:23 #17541836ja klopt, er zijn 2 verschillende sets op de 2 originele kadetten 400.
in dit topic is dat op foto goed te zien.
nu weet ik dus ook welke van jouw is. vind ik wel wat van een ascona 400 set weg hebben.ik denk dat ik achter gewoon de manta 400 set probeer pas te maken.
en voor probeer ik een set te vinden van een corsa sprint van irmscher.op dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=te78eAxP7nMwelke van de 2 (of 3) kadetten is dit? ik dacht zelf die MSM….
ben dan wel benieuwd welke uitbouwset die 3e heeft/had die verdwenen is.
hoe ver ben je toen met je kadett400 project gekomen dsgmotorsport?
3 januari 2010 om 14:30 #17541837‘t zou best kunnen, d’r was hier eentje die kende de huidige eigenaar van de 2e kadett 400 persoonlijk en ik heb gevraagd welk nummer er dan op de koets zat (RK-02 of-03)
Blijkbaar kende hij de man niet zo goed, ik wacht nog steeds op antwoord. Naar verluid zou de Afrika kadett ook daar achtergebleven zijn, ‘t verhaal is nooit echt bevestigd of ontkent.Indertijd dat Fall nog leefde is er contact geweest, hij wou er niet veel over kwijt, maar het gehele verhaal indertijd is wel een aanleiding geweest om van Motorsportchef bij Opel over te stappen naar Directeur van Saftey Devices (al dan niet onder lichte aandrang).
Ach, 2 is mooi, als er nu ook nog een repersentatieve replica komt, dan zou dat erg mooi zijn, al zal dat geen gemakkelijke opgave zijn.
Velen hebben een poging gedaan, ik heb nog nooit van iemand gezien dat er werklijk 1 afgemaakt is.3 januari 2010 om 15:11 #17541838AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door dsgmotorsport
Inderdaad, Henk, SD i.p.v SC….;)Wat heet origineel, ik ben al een hele tijd achter de mythe van de Kadett op zoek, maar het wordt moeilijker bij de dag.
Tony Fall, zou er meer moeten over weten, maar ja, die man is er niet meer. Tony Pond heeft er mee gereden, is er ook niet meer…. Volgens mij zijn er ook maar twee exemplaren gemaakt, de ene die in Nederland staat (Q625…), de nummer 1, en de andere is van de wisselstukken die Malcolm Wilson toen in de tijd heeft gekocht, in één gestoken….(MSM…) Volgens de info die ik heb is het indertijd een eendagsvlieg project geweest onder een paar invloedrijke mensen binnen Opel, en is het daarbij ook gebleven.
Het feit dat er nu nog twee auto’s van bestaan, is al uniek…dit zou veel gemakelijker lezen
als je het op meerdere regels plaatst
dan hoef je in de breedte niet te scrollen;):thumbup3 januari 2010 om 20:31 #17541839@ Christian
Het You-tube filmpje is inderdaad
de 2° Kadett uit Ierland met MSM…3 januari 2010 om 20:54 #17541840weet SD er dan zelf ook niets meer van?
nu mag ik aannemen dat je die al eens gebeld/gemaild hebt?
3 januari 2010 om 23:30 #17541841ok even het volgende, ik wil hier snel over beslissen.
wat kan ik beter kopen, dit setje:
http://link.marktplaats.nl/307465595of dit setje + een paar calibra GSI klauwen ophalen en reviseren
http://link.marktplaats.nl/306431926bij het eerste setje ben ik iets goedkoper uit, maar dit zijn 2e hands schijven.
of de 2e schijven die nieuw zijn, en groter en dikker.zit er veel verschil in rekord klauwen en GSI klauwen?
en zijn deze op een manta/ascona as allebei zo te monteren?
3 januari 2010 om 23:37 #17541842Ik zou voor de laatste gaan.:thumbup
3 januari 2010 om 23:47 #17541843ik ging ook naar haaksbergen ja.
5 januari 2010 om 19:13 #17541844@mayhem: In tijde dat Tony Fall nog leefde was er dus contact met Saftey Device, hij was daar toen nog directeur/eigenaar.
@Christian-tsx: je kan rustig die set van Calibra kopen, je zal echter wel het centrale gat even moeten uitdraaien van de schijf en tussen de bevestiging van de remklauw op de as moet je even een ringetje (M12 was het geloof ik) er tussen zetten of een vulplaatje maken van 2mm. Verder is de remleiding aansluiting bij die klauwen op een andere plek (binnenzijde) en het beste is de gevlochten stalen flexible remleiding te gebruiken of nieuws slangen, die zijn vaak wat flexibeler dan dat je de oude van de manta-as gebruikt.Het meeste wijst zich wel wat het gemakelijkste is, als je dit project aandurft, stelt dat niet zoveel voor.
5 januari 2010 om 20:52 #17541845Heb nog een artikel uit 1985:
5 januari 2010 om 21:19 #17541846origineel gepost door henk 400rr
@mayhem: In tijde dat Tony Fall nog leefde was er dus contact met Saftey Device, hij was daar toen nog directeur/eigenaar.ok, wist ik niet, ken enkel t bedrijf ;)
zou de technische man uit het artikel hierboven nog te achterhalen zijn?
*edit*
ik herrinder me opeens, op het D kadett forum zit een gozer die behoorlijk op de hoogte is van D 400. jacob is zijn naam daar.
6 januari 2010 om 07:23 #17541847origineel gepost door henk 400rr
@mayhem: In tijde dat Tony Fall nog leefde was er dus contact met Saftey Device, hij was daar toen nog directeur/eigenaar.
@Christian-tsx: je kan rustig die set van Calibra kopen, je zal echter wel het centrale gat even moeten uitdraaien van de schijf en tussen de bevestiging van de remklauw op de as moet je even een ringetje (M12 was het geloof ik) er tussen zetten of een vulplaatje maken van 2mm. Verder is de remleiding aansluiting bij die klauwen op een andere plek (binnenzijde) en het beste is de gevlochten stalen flexible remleiding te gebruiken of nieuws slangen, die zijn vaak wat flexibeler dan dat je de oude van de manta-as gebruikt.Het meeste wijst zich wel wat het gemakelijkste is, als je dit project aandurft, stelt dat niet zoveel voor.
ik denk dat dat centrale gat al uitgedraaid is, die 2e is namelijk een aangepaste schijf die direct gemonteerd kan worden.
deze heb ik gekocht en komt denk ik vandaag binnen.
dan even een keer na de sloop in westerhaar, daar staan zat calibra’s.verder heb ik gister de laatste dingen gedemonteerd, zoals de kabelboom en het dashboard.
ik begin aan de voorkant, met de vooras.
ik kan dan de originele achteras gebruiken om de positie van de vooras te bepalen.
deze week weer een paar foto’s.het wordt straks eerst een paar avonden tektyl verwijderen aan de voorkant. gelukkig wil het er wel goed af met een verfkrabber.
het valt me echt op hoe weinig rottigheid deze kadett heeft.
de bodem is op een plekje van 3x2cm na, echt helemaal hard en zonder roest, ook bijna geen vliegroest.1 dorpel zit achteraan een sleuf in van 6x2cm. voorderest ook geen roest.
Stijlen zijn wat roestig maar zeker niet doorgerot, hier heb ik al een stukje kaal gemaakt.
een goede basis scheelt al een hoop:thumbup7 januari 2010 om 09:07 #17541848gisteravond weer even mooi aan de gang geweest.
geen foto’s helaas, batterijen leeg.
eerst de achteras weer gemonteerd om vaste meetpunten vanaf de achterkant te hebben.
toen in de motorruimte de originele draagarm steunen verwijderd.
de vooras hebben we mooi recht in de voorlader van de trekker gehangen en voor het eerst gepast.
kheb mijn ascona ernaast staan, das echt ideaal om dingen na te meten en te vergelijken.
de chassisbalken gaan we van een manta/ascona namaken alleen dan van een iets simpelere vorm.
mijn kameraad kan op zn werk zo ongeveer alles maken, dus dat is ideaal.
zal morgen wat foto’s plaatsen.het voorste tunneldeel ook nog even in de kadett geplaatst, deze komt kwa vorm van de bodemplaat en schudbord aardig overeen. het is dus gewoon een kwestie van aftekenen, uitzagen en inlassen. (mits de afstand van de vooras tot de baksteunen goed zijn).
7 januari 2010 om 21:57 #17541849Leuk project, blijf ik volgen :)
vraagje: heb je van de 1300 nog het in- en uitlaatspruitstuk liggen en zo ja wil je die kwijt?
8 januari 2010 om 08:09 #17541850ik zal even kijken of deze er nog aanzitten. het blok ligt al een tijdje buiten achter de schuur. ik wil de automaten bak namelijk nog demonteren en bewaren omdat ik nog een 1300 aut. heb.
gister nog even weer bezig geweest, de chassisbalken vervang ik aan de voorkant helemaal. vanaf de dorpel tot aan de keienvanger.
anders past de vooras niet.
mn kameraad gaat deze balken op zn werk maken, gewoon in 1 lange lengte, en dan maken we em hier op maat.
we hebben gister een frame gemaakt die tijdelijk de chassisbalk vervangt. omdat daar het kantelbok op bevestigd is.
ik hoop gauw even wat foto’s te plaatsen.ook ben ik tussendoor elke keer een stukje van de bodem kaal aan het maken, zodat ik niet straks in 1x alles moet doen. schiet mooi op, 1 kant is al bijna kaal.
tot nutoe 2 hele kleine gaatjes gevonden, en 1 gat in de dorpel. A-stijl aan de bestuurderskant is niet zo heel best.8 januari 2010 om 14:29 #17541851origineel gepost door Christian-tsx
ik zal even kijken of deze er nog aanzitten. het blok ligt al een tijdje buiten achter de schuur. ik wil de automaten bak namelijk nog demonteren en bewaren omdat ik nog een 1300 aut. heb.OK dank je
De spruitstukken zitten normaal aan de kop, volgens mij zag ik een uitlaatspruitstuk op één van de eerste foto’s in een doos in de auto.gister nog even weer bezig geweest, de chassisbalken vervang ik aan de voorkant helemaal. vanaf de dorpel tot aan de keienvanger.
anders past de vooras niet.
mn kameraad gaat deze balken op zn werk maken, gewoon in 1 lange lengte, en dan maken we em hier op maat.
we hebben gister een frame gemaakt die tijdelijk de chassisbalk vervangt. omdat daar het kantelbok op bevestigd is.
ik hoop gauw even wat foto’s te plaatsen.Hoe zorg je ervoor dat je de boel recht houdt?
8 januari 2010 om 14:46 #17541852nu je het zegt, klopt ja daar lag er ook nog 1 tussen. lagen veel onderdelen bij aankoop in de auto, aantal dubbel.
de vorige eigenaar heeft de kadett gesloopt omdat hij de kop nodig had voor zijn originele SR.
het interieur is toen nog verkocht en een paar andere dingen. de rest heb ik overgekocht voor een paar euro.ik ga vanavond even kijken wat er nog van ligt, en dan hoor je dat.
ik doe de chassisbalken per kant, dat scheelt al een stuk.
verder heb ik een hoeklijn vanaf de chassisbalk waar ik em doorhaal, na de voorkant, waar ik chassisbalk ook doorhaal bij de keienvanger.
zodra de oude eruit is komt de nieuwe er ook direct weer in, dus het is niet zo dat ik ondertusen nog weer de auto ga draaien enzo.ben er wel zeker van dat dat goed blijft zitten.
alleen de hoogte van de chassisbalk is helemaal bepalend hoe hoog de as er straks onder komt te zitten.
dit is aardig moeilijk bekijken, ondanks dat ik de ascona ernaast heb staan.10 januari 2010 om 10:11 #17541853En de schijven al binnen gekregen?
mooi project trouwens, zou iedereen moeten doen die voorwielaandrijvers ombouwen naar RWD!:)
Groeten Barry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.