D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!

Forumindex Forums Modellen Kadett D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 128)
  • Auteur
    Berichten
  • #17541829
    city77
      Lid sinds:
      4 July 2004

      origineel gepost door dsgmotorsport

      origineel gepost door Christian-tsx
      jij had een bericht op manta400.nl staan toch? bij gezocht, dat je meer info over deze set wou hebben?
      of ben je nog weer iemand anders?:P

      maargoed ik zoek dus zon set, en jij hebt em gewoon liggen? ik dacht dat deze delen echt niet meer te krijgen waren.
      wil je ze kwijt? dan ben ik in 1x klaar, zou echt geweldig zijn.

      Neen, dat bericht op manta400.nl komt niet van mij.
      En, sorry, deze kit ga ik niet van de hand doen, ik vermoed dat ze zeer zeldzaam is, en later gebruik ik ze misschien nog wel eens, daar ik toch een aantal kadettjes d bezit….

      is het dan misschien niet een optie om er kopieën van te laten maken ?

      #17541830
      Christian-tsx
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 May 2008

        dit is volgens mij geen originele uitbouwset zoals op de 2 kadettjes 400 op manta 400.nl.

        deze is meer zoals op de foto bij de gezocht advertentie op manta400.nl

        ik vind dit wel een erg mooie set, die ik maar al te graag op mijn kadett wil hebben:D
        als je nog meer over deze set weet eventuele aanduiding of fabrikant ofzo, hoor ik dat graag, eventueel via u2u.

        voor de achterkant heb ik ze van een manta 400, deze zullen denk ik ook wel mooi staan.
        voorkant heb ik nog niks voor, maar het duurt nog wel even voordat ik daar aan toe ben, dus dat heeft geen haast.
        eerst de ombouw en RDW-keuring, daarna de buitenkant.

        heb je meer foto’s van jouw set?

        #17541831
        Christian-tsx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 May 2008

          origineel gepost door city77

          origineel gepost door dsgmotorsport

          origineel gepost door Christian-tsx
          jij had een bericht op manta400.nl staan toch? bij gezocht, dat je meer info over deze set wou hebben?
          of ben je nog weer iemand anders?:P

          maargoed ik zoek dus zon set, en jij hebt em gewoon liggen? ik dacht dat deze delen echt niet meer te krijgen waren.
          wil je ze kwijt? dan ben ik in 1x klaar, zou echt geweldig zijn.

          Neen, dat bericht op manta400.nl komt niet van mij.
          En, sorry, deze kit ga ik niet van de hand doen, ik vermoed dat ze zeer zeldzaam is, en later gebruik ik ze misschien nog wel eens, daar ik toch een aantal kadettjes d bezit….

          is het dan misschien niet een optie om er kopieën van te laten maken ?

          ik zat hetzelfde te denken, alleen ben ik zelf niet handig met polyester.:o

          #17541832
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            ben zelf ooit bezig geweest om een 400set van de manta
            te laten copieeren

            mij werd het veel te duur om t te laten doen
            was dacht ik in guldens al 2500 kwijt voor enkel
            de mallen
            dan was er nog geen product uit
            ook was er n kans dat het origineel
            wat gebruikt werd om n mal te maken
            dat dat beschadigd werd

            ik ben er niet verder mee gegaan

            denk dat uitbesteden dus niet haalbaar is
            mischien iemand die veel ervaring heeft met polyehster
            en t zelf kan/wil doen dat t uitkan?????????

            #17541833
            dsgmotorsport
              Lid sinds:
              17 December 2005

              origineel gepost door Christian-tsx
              dit is volgens mij geen originele uitbouwset zoals op de 2 kadettjes 400 op manta 400.nl.

              deze is meer zoals op de foto bij de gezocht advertentie op manta400.nl

              De kit is diegene die op de advertentie gezocht staat. Die foto is hier bij mij op de oprit genomen. Over de 2 kadettjes,
              diegene van Murray Grierson ( die nu in Nederland staat ) en diegene waar het laatst McSherry mee reed in Ierland hebben niet dezelfde kit. Diegene die ik bezit is praktisch dezelfde als van McSherry. Op de stukken van de kit staan de letters SC+nummer op. De SC zou kunnen zijn van Safety Devices, de firma die later de Astra Mk1 Rwd’s heeft gebouwd, en tevens de firma waar Tim Ashton heeft gewerkt. Het is wel zo dat ik de kit reeds bezat voor dat de Astra Rwd’s zijn gebouwd…..

              #17541834
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                SD =Saftey Devices, niet SC

                Daarbij, is die set geen originele kadett 400 set die op de 2e zit.

                #17541835
                dsgmotorsport
                  Lid sinds:
                  17 December 2005

                  Inderdaad, Henk, SD i.p.v SC….;)

                  Wat heet origineel, ik ben al een hele tijd achter de mythe van de Kadett op zoek, maar het wordt moeilijker bij de dag.
                  Tony Fall, zou er meer moeten over weten, maar ja, die man is er niet meer. Tony Pond heeft er mee gereden, is er ook niet meer…. Volgens mij zijn er ook maar twee exemplaren gemaakt, de ene die in Nederland staat (Q625…), de nummer 1, en de andere is van de wisselstukken die Malcolm Wilson toen in de tijd heeft gekocht, in één gestoken….(MSM…) Volgens de info die ik heb is het indertijd een eendagsvlieg project geweest onder een paar invloedrijke mensen binnen Opel, en is het daarbij ook gebleven.
                  Het feit dat er nu nog twee auto’s van bestaan, is al uniek…

                  #17541836
                  Christian-tsx
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 May 2008

                    ja klopt, er zijn 2 verschillende sets op de 2 originele kadetten 400.
                    in dit topic is dat op foto goed te zien.
                    nu weet ik dus ook welke van jouw is. vind ik wel wat van een ascona 400 set weg hebben.

                    ik denk dat ik achter gewoon de manta 400 set probeer pas te maken.
                    en voor probeer ik een set te vinden van een corsa sprint van irmscher.

                    op dit filmpje:
                    http://www.youtube.com/watch?v=te78eAxP7nM

                    welke van de 2 (of 3) kadetten is dit? ik dacht zelf die MSM….

                    ben dan wel benieuwd welke uitbouwset die 3e heeft/had die verdwenen is.

                    hoe ver ben je toen met je kadett400 project gekomen dsgmotorsport?

                    #17541837
                    henk 400rr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      ‘t zou best kunnen, d’r was hier eentje die kende de huidige eigenaar van de 2e kadett 400 persoonlijk en ik heb gevraagd welk nummer er dan op de koets zat (RK-02 of-03)
                      Blijkbaar kende hij de man niet zo goed, ik wacht nog steeds op antwoord. Naar verluid zou de Afrika kadett ook daar achtergebleven zijn, ‘t verhaal is nooit echt bevestigd of ontkent.

                      Indertijd dat Fall nog leefde is er contact geweest, hij wou er niet veel over kwijt, maar het gehele verhaal indertijd is wel een aanleiding geweest om van Motorsportchef bij Opel over te stappen naar Directeur van Saftey Devices (al dan niet onder lichte aandrang).

                      Ach, 2 is mooi, als er nu ook nog een repersentatieve replica komt, dan zou dat erg mooi zijn, al zal dat geen gemakkelijke opgave zijn.
                      Velen hebben een poging gedaan, ik heb nog nooit van iemand gezien dat er werklijk 1 afgemaakt is.

                      #17541838
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        origineel gepost door dsgmotorsport
                        Inderdaad, Henk, SD i.p.v SC….;)

                        Wat heet origineel, ik ben al een hele tijd achter de mythe van de Kadett op zoek, maar het wordt moeilijker bij de dag.
                        Tony Fall, zou er meer moeten over weten, maar ja, die man is er niet meer. Tony Pond heeft er mee gereden, is er ook niet meer…. Volgens mij zijn er ook maar twee exemplaren gemaakt, de ene die in Nederland staat (Q625…), de nummer 1, en de andere is van de wisselstukken die Malcolm Wilson toen in de tijd heeft gekocht, in één gestoken….(MSM…) Volgens de info die ik heb is het indertijd een eendagsvlieg project geweest onder een paar invloedrijke mensen binnen Opel, en is het daarbij ook gebleven.
                        Het feit dat er nu nog twee auto’s van bestaan, is al uniek…

                        dit zou veel gemakelijker lezen
                        als je het op meerdere regels plaatst
                        dan hoef je in de breedte niet te scrollen;):thumbup

                        #17541839
                        dsgmotorsport
                          Lid sinds:
                          17 December 2005

                          @ Christian

                          Het You-tube filmpje is inderdaad
                          de 2° Kadett uit Ierland met MSM…

                          #17541840
                          mayhem
                            Lid sinds:
                            13 June 2006

                            weet SD er dan zelf ook niets meer van?

                            nu mag ik aannemen dat je die al eens gebeld/gemaild hebt?

                            #17541841
                            Christian-tsx
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 May 2008

                              ok even het volgende, ik wil hier snel over beslissen.
                              wat kan ik beter kopen, dit setje:
                              http://link.marktplaats.nl/307465595

                              of dit setje + een paar calibra GSI klauwen ophalen en reviseren
                              http://link.marktplaats.nl/306431926

                              bij het eerste setje ben ik iets goedkoper uit, maar dit zijn 2e hands schijven.
                              of de 2e schijven die nieuw zijn, en groter en dikker.

                              zit er veel verschil in rekord klauwen en GSI klauwen?

                              en zijn deze op een manta/ascona as allebei zo te monteren?

                              #17541842
                              Brammmm
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                11 October 2006

                                Ik zou voor de laatste gaan.:thumbup

                                #17541843
                                Ghanz
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 July 2005

                                  ik ging ook naar haaksbergen ja.

                                  #17541844
                                  henk 400rr
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    @mayhem: In tijde dat Tony Fall nog leefde was er dus contact met Saftey Device, hij was daar toen nog directeur/eigenaar.


                                    @Christian-tsx
                                    : je kan rustig die set van Calibra kopen, je zal echter wel het centrale gat even moeten uitdraaien van de schijf en tussen de bevestiging van de remklauw op de as moet je even een ringetje (M12 was het geloof ik) er tussen zetten of een vulplaatje maken van 2mm. Verder is de remleiding aansluiting bij die klauwen op een andere plek (binnenzijde) en het beste is de gevlochten stalen flexible remleiding te gebruiken of nieuws slangen, die zijn vaak wat flexibeler dan dat je de oude van de manta-as gebruikt.

                                    Het meeste wijst zich wel wat het gemakelijkste is, als je dit project aandurft, stelt dat niet zoveel voor.

                                    #17541845
                                    belgian.opel
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 November 2006

                                      Heb nog een artikel uit 1985:

                                      #17541846
                                      mayhem
                                        Lid sinds:
                                        13 June 2006

                                        origineel gepost door henk 400rr

                                        @mayhem
                                        : In tijde dat Tony Fall nog leefde was er dus contact met Saftey Device, hij was daar toen nog directeur/eigenaar.

                                        ok, wist ik niet, ken enkel t bedrijf ;)

                                        zou de technische man uit het artikel hierboven nog te achterhalen zijn?

                                        *edit*

                                        ik herrinder me opeens, op het D kadett forum zit een gozer die behoorlijk op de hoogte is van D 400. jacob is zijn naam daar.

                                        #17541847
                                        Christian-tsx
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 May 2008

                                          origineel gepost door henk 400rr

                                          @mayhem
                                          : In tijde dat Tony Fall nog leefde was er dus contact met Saftey Device, hij was daar toen nog directeur/eigenaar.


                                          @Christian-tsx
                                          : je kan rustig die set van Calibra kopen, je zal echter wel het centrale gat even moeten uitdraaien van de schijf en tussen de bevestiging van de remklauw op de as moet je even een ringetje (M12 was het geloof ik) er tussen zetten of een vulplaatje maken van 2mm. Verder is de remleiding aansluiting bij die klauwen op een andere plek (binnenzijde) en het beste is de gevlochten stalen flexible remleiding te gebruiken of nieuws slangen, die zijn vaak wat flexibeler dan dat je de oude van de manta-as gebruikt.

                                          Het meeste wijst zich wel wat het gemakelijkste is, als je dit project aandurft, stelt dat niet zoveel voor.

                                          ik denk dat dat centrale gat al uitgedraaid is, die 2e is namelijk een aangepaste schijf die direct gemonteerd kan worden.
                                          deze heb ik gekocht en komt denk ik vandaag binnen.
                                          dan even een keer na de sloop in westerhaar, daar staan zat calibra’s.

                                          verder heb ik gister de laatste dingen gedemonteerd, zoals de kabelboom en het dashboard.
                                          ik begin aan de voorkant, met de vooras.
                                          ik kan dan de originele achteras gebruiken om de positie van de vooras te bepalen.
                                          deze week weer een paar foto’s.

                                          het wordt straks eerst een paar avonden tektyl verwijderen aan de voorkant. gelukkig wil het er wel goed af met een verfkrabber.
                                          het valt me echt op hoe weinig rottigheid deze kadett heeft.
                                          de bodem is op een plekje van 3x2cm na, echt helemaal hard en zonder roest, ook bijna geen vliegroest.

                                          1 dorpel zit achteraan een sleuf in van 6x2cm. voorderest ook geen roest.
                                          Stijlen zijn wat roestig maar zeker niet doorgerot, hier heb ik al een stukje kaal gemaakt.
                                          een goede basis scheelt al een hoop:thumbup

                                          #17541848
                                          Christian-tsx
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 May 2008

                                            gisteravond weer even mooi aan de gang geweest.

                                            geen foto’s helaas, batterijen leeg.

                                            eerst de achteras weer gemonteerd om vaste meetpunten vanaf de achterkant te hebben.
                                            toen in de motorruimte de originele draagarm steunen verwijderd.
                                            de vooras hebben we mooi recht in de voorlader van de trekker gehangen en voor het eerst gepast.
                                            kheb mijn ascona ernaast staan, das echt ideaal om dingen na te meten en te vergelijken.
                                            de chassisbalken gaan we van een manta/ascona namaken alleen dan van een iets simpelere vorm.
                                            mijn kameraad kan op zn werk zo ongeveer alles maken, dus dat is ideaal.
                                            zal morgen wat foto’s plaatsen.

                                            het voorste tunneldeel ook nog even in de kadett geplaatst, deze komt kwa vorm van de bodemplaat en schudbord aardig overeen. het is dus gewoon een kwestie van aftekenen, uitzagen en inlassen. (mits de afstand van de vooras tot de baksteunen goed zijn).

                                            #17541849
                                            Oly
                                              Lid sinds:
                                              30 August 2006

                                              Leuk project, blijf ik volgen :)

                                              vraagje: heb je van de 1300 nog het in- en uitlaatspruitstuk liggen en zo ja wil je die kwijt?

                                              #17541850
                                              Christian-tsx
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                25 May 2008

                                                ik zal even kijken of deze er nog aanzitten. het blok ligt al een tijdje buiten achter de schuur. ik wil de automaten bak namelijk nog demonteren en bewaren omdat ik nog een 1300 aut. heb.

                                                gister nog even weer bezig geweest, de chassisbalken vervang ik aan de voorkant helemaal. vanaf de dorpel tot aan de keienvanger.
                                                anders past de vooras niet.
                                                mn kameraad gaat deze balken op zn werk maken, gewoon in 1 lange lengte, en dan maken we em hier op maat.
                                                we hebben gister een frame gemaakt die tijdelijk de chassisbalk vervangt. omdat daar het kantelbok op bevestigd is.
                                                ik hoop gauw even wat foto’s te plaatsen.

                                                ook ben ik tussendoor elke keer een stukje van de bodem kaal aan het maken, zodat ik niet straks in 1x alles moet doen. schiet mooi op, 1 kant is al bijna kaal.
                                                tot nutoe 2 hele kleine gaatjes gevonden, en 1 gat in de dorpel. A-stijl aan de bestuurderskant is niet zo heel best.

                                                #17541851
                                                Oly
                                                  Lid sinds:
                                                  30 August 2006

                                                  origineel gepost door Christian-tsx
                                                  ik zal even kijken of deze er nog aanzitten. het blok ligt al een tijdje buiten achter de schuur. ik wil de automaten bak namelijk nog demonteren en bewaren omdat ik nog een 1300 aut. heb.

                                                  OK dank je
                                                  De spruitstukken zitten normaal aan de kop, volgens mij zag ik een uitlaatspruitstuk op één van de eerste foto’s in een doos in de auto.

                                                  gister nog even weer bezig geweest, de chassisbalken vervang ik aan de voorkant helemaal. vanaf de dorpel tot aan de keienvanger.
                                                  anders past de vooras niet.
                                                  mn kameraad gaat deze balken op zn werk maken, gewoon in 1 lange lengte, en dan maken we em hier op maat.
                                                  we hebben gister een frame gemaakt die tijdelijk de chassisbalk vervangt. omdat daar het kantelbok op bevestigd is.
                                                  ik hoop gauw even wat foto’s te plaatsen.

                                                  Hoe zorg je ervoor dat je de boel recht houdt?

                                                  #17541852
                                                  Christian-tsx
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    25 May 2008

                                                    nu je het zegt, klopt ja daar lag er ook nog 1 tussen. lagen veel onderdelen bij aankoop in de auto, aantal dubbel.
                                                    de vorige eigenaar heeft de kadett gesloopt omdat hij de kop nodig had voor zijn originele SR.
                                                    het interieur is toen nog verkocht en een paar andere dingen. de rest heb ik overgekocht voor een paar euro.

                                                    ik ga vanavond even kijken wat er nog van ligt, en dan hoor je dat.

                                                    ik doe de chassisbalken per kant, dat scheelt al een stuk.
                                                    verder heb ik een hoeklijn vanaf de chassisbalk waar ik em doorhaal, na de voorkant, waar ik chassisbalk ook doorhaal bij de keienvanger.
                                                    zodra de oude eruit is komt de nieuwe er ook direct weer in, dus het is niet zo dat ik ondertusen nog weer de auto ga draaien enzo.

                                                    ben er wel zeker van dat dat goed blijft zitten.
                                                    alleen de hoogte van de chassisbalk is helemaal bepalend hoe hoog de as er straks onder komt te zitten.
                                                    dit is aardig moeilijk bekijken, ondanks dat ik de ascona ernaast heb staan.

                                                    #17541853
                                                    sniksnak
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      16 May 2006

                                                      En de schijven al binnen gekregen?

                                                      mooi project trouwens, zou iedereen moeten doen die voorwielaandrijvers ombouwen naar RWD!:)

                                                      Groeten Barry

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 128)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.