Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2009 om 13:09 #17541804
rekord as, kan net ze veel hebben als manta, maar is anders opgehangen, en manta assen zijn er ook nog meer dan D rekord, en zijn beide 4 gaats
6 november 2009 om 15:36 #17541805AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad
en aangezien je van plan bent de hele bodum plaat van
een manta of ascona te gebruikenzou ik ook gewoon
zo,n as nemenpas vanaf commodore is het 5 gaats
dat de d rekord as ongeveer net zo sterk is als n manta as
dat zou best eens kunnen kloppen
veel verschil zal daar niet inzittenwel zou n rekord as meer hebben te lijden
dat komt door de 4 link ophanging
waardoor er meer druk op je achterwielen komt
dus dan zou n manta as het wat langer volhouden;);)hangt er vanaf hoever je wilt gaan met het aantal pk,s en nm,s
wat er opkomt;)6 november 2009 om 16:37 #17541806vermogen is origineel volgens mij 125pk,
ik heb er 40er webers op zitten.
en misschien dat er een ander vliegwiel in zit, maar hier ben ik niet zeker van.denk dat een manta as het wel kan hebben. ik dacht dat b commodore en d rekord zetzelfde waren met assen etc?
niet helemaal dus6 november 2009 om 18:07 #17541807qua vorm ophanging wel redelijk en per type (A,B of C) zijn ze weer verschillend en dan heb je nog de verschillende tussenassen.
4 december 2009 om 10:27 #17541808kleine update:
ik ben nog niet begonnen met de kadett, omdat ik veel auto’s tussendoor heb gehad. aantal dorpels vervangen, en een transporter waar een complete motorsteun was afgebroken aan het blok:jerry
maar nu alleen nog de benz van mn schoonva schuren en plamuren en dan kan het beginnen.
wel heb ik gister een carrosorie van een b manta opgehaald, inclusief een complete voor en achteras.
inclusief remmen, stuurstangen etc etc.
carrosorie ligt al in 3 stukken, de tunnel, en de bodemplaat achter ga ik gebruiken.tot mijn grote vreugde zit er nog een 400 uitbouwset aan de achterspatborden.
kans is groot dat deze er op komt. is dan niet hetzelfde als de kadett 400 maar gaat wel heel mooi staan denk ik.nu is het hopen dat ik de benz volgende week naar de spuiter kan brengen, maar ik ben bang dat er nog weer wat tussendoor komt.
4 december 2009 om 19:25 #17541809OK, die manta stond in Almelo te koop niet? zo’n paarse?
6 december 2009 om 13:39 #17541810ja blauw-paars.
heb gister alles uit elkaar geslepen.
heb bijna de hele bodemplaat inclusief achterste wielkasten nog liggen. de rest is weg.
tunnel en het gedeelte waar de versnellingspook in komt heb ik ook nog.de breedte van de wielkasten is nagenoeg gelijk van de kadett en manta.
dus dat scheeld heel veel werk.zal even een paar foto’s plaatsen van de week.
27 december 2009 om 19:02 #17541811hierbij een paar foto’s van de kadett, het oude blok is eruit, en de overgebleven mantadelen:
bij gebrek aan een motortakel:
en de complete assen, vooras wordt helemaal verstevigd, en alle bussen worden vervangen door PU-bussen.
de achteras wordt voorzien van een sper-div. hier ben ik nog naar op zoek.de mercedes is spuitklaar. ben nu de motorruimte aan het strak maken, en de auto gaat 8 januari naar de spuiter, en is dan de volgende dag klaar.
dan een weekje opbouwen en de puntjes op de I zetten, en dan is deze klaar.
erg tegengevallen hoeveel tijd en werk het was, dus het kadett 400 projectje moet nog eventjes wachten.27 december 2009 om 21:08 #17541812Ik zie ze zo niet liggen, maar ik mag hopen dat je ook de voorste binnenschermen/schudbord bewaard hebt, dat zat namelijk ook in de kadett 400 gelast.
27 december 2009 om 23:32 #17541813waarom zou ik er een andere binnenscherm in moeten lassen?
de manta vooras gaat er zo wel onder passen, als ik mn ascona met de kadett vergelijk.
schutbord blijft ook zitten, ik haal eerst net zoveel weg dat het blok past.
ik heb het hele gedeelte rond de versnellingspook totaan het schudbord bewaard van de manta, deze komt er weer in. evenals de complete tunnel.ik wil de originele stuurkolom bewaren, en een aansluiting maken naar de manta-vooras. het complete stuurmechanisme zit nog op de vooras.
ik heb hier goede foto’s van de kadett 400 waar het schudbord goed te zien is.
als ik dat bekijk met een originele kadett 400, gaat het aanpassen van de originele wel lukken.
het wordt eerst wel aardig hakken en zagen, om alles pas te maken, daarna de delen om de bak heen weer dichtbouwen.
beetje het idee van dit:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=84216&page=12
(onderaan de pagina)zullen nog wel een aantal platen autostaal door gaan:angel
ach, het hoeft van mij geen 100% goede immitatie te zijn van een originele 400.
het principe moet er zijn, en alles moet gewoon goed functioneren.
kwa uitbouw wordt ie niet helemaal gelijk, maar het moet gewoon een mooi geheel worden.het uiterlijk maak ik mij eerst nog helemaal niet druk over, dit komt pas na de RDW-keuring aan bod.
29 december 2009 om 12:06 #17541814origineel gepost door Christian-tsx
waarom zou ik er een andere binnenscherm in moeten lassen?Misschien omdat daar de bevestigingspunten zitten van de vooras aan de balken en de punten zitten voor de schokbrekers. Niet alleen het achterste gedeelte was van de bodemplaat manta/ascona-B (400) maar ook tot aan de neus van de auto en het grootste gedeelte van het schudbord was verwerkt in die auto.
Een deel van de voorste binnenschermen was wel weer anders.Nu “zijn er vele wegen die naar Rome leiden”, maar ik heb de gelegenheid gehad om het origineel goed te bekijken.
Maar goed, laat het je niet ervan weerhouden om de auto af te bouwen.
29 december 2009 om 12:17 #17541815dan zou ik de complete balken van een manta moeten gebruiken, maar dit was ik niet van plan.
ik heb alle steunen etc gehouden, dus deze kan ik weer gebruiken.ik maak nieuwe steunen op de originele balken, de bovenste punten waar de schokbrekers aan zitten, heb ik ook eruit gehaald, maar volgens mij kan ik beter een overgang maken van het originele na een manta/ascona schokbreker.
maar hier kom ik wel uit.
het schudbord zag ik niet zitten om over te zetten, deze verschillen veel. ik maak de oude gewoon pas voor de motor die erin komt.
ik ga ook eens beginnen met onderdelen verzamelen voor de kadett, zodat ik niet straks alles in 1x moet kopen.
hierbij gaat het om velgen/banden/remmen/veren etc.
maar ook het interieur. (kuipstoelen/gordels/stuur/dashboardmeters etc etc.29 december 2009 om 15:34 #17541816Wat je ook kunt doen:
Vanaf het schutbord naar voren de complete ophanging laten zoals nu is, waarom iets veranderen dat origineel al zo is en werkt….. Je kunt dan bijv. gebruik maken van afgedraaide homokineten aan de voorzijde om de naven/wiellagers weer netjes vast te zetten.
Dan gebruik je de tunnel en het achterste stuk van de manta bodem om de as onder de auto te zetten.
De motor plaats je dan in lengte richting in de auto en je maakt steunen naar de originele balken die nu in de auto aanwezig zijn.
Er is 1 probleem, het stuurhuis zit mogelijk in de weg, best kans dat je dat verder naar boven moet verhuizen (als je de auto verlaagd is dat zelfs gunstig ivm sporing verandering door ongelijke armen)
29 december 2009 om 17:01 #17541817ja dat was eerst ook de bedoeling.
de complete voorkant origineel laten met GSI veerpoten.
de originele draagarmen verstevigen etc.maar het grote probleem is inderdaad het stuurhuis.
de helft van het originele schudbord moet eruit, en naar achter geplaatst worden. plaats voor het stuurmechanisme is er niet.ik wil het blok op dezelfde plaats hebben als een manta/ascona (hoever het blok naar achteren zit ten opzichte van de vooras).
misschien nog iets verder naar achteren.het lijkt me niet wat om het stuurhuis compleet aan te passen, dus heb ik besloten om een manta vooras eronder te bouwen.
het complete stuurmechanisme zit aan de voorkant van de as, en hier heb ik dus geen last van. en dit is nog helemaal compleet op mijn vooras.
het enige wat ik dan nog moet maken, is een aansluiting van de stuurkolom naar de vooras.nu lijkt mij een manta/ascona vooras degelijker dan van een D/E kadett, dus ga ik daar voor.
30 december 2009 om 12:56 #17541818Hou dit project goed in de gaten….
Heb ooit ook het idee een complete Kadett 400 te bouwen met rwd, maar om zo een auto hier in Belgie op de weg te krijgen, is gewoon onmogelijk met onze wetgeving.
Succes ermee….31 december 2009 om 18:25 #17541819origineel gepost door dsgmotorsport
Hou dit project goed in de gaten….
Heb ooit ook het idee een complete Kadett 400 te bouwen met rwd, maar om zo een auto hier in Belgie op de weg te krijgen, is gewoon onmogelijk met onze wetgeving.
Succes ermee….heb ik met jou contact gehad via de mail?
was iemand op manta400.nl die info vroeg over de uitbouwset. deze kerel heb ik gemailt om eventuele info.
woonde ook in belgië en hij zag geen mogelijkheid die allemaal op kenteken te krijgen.
hier in nederland lukt het denk ik wel, heb contact gehad met de RDW en deze ombouw viel onder een normale motorombouw.1 januari 2010 om 11:18 #17541820AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Christian-tsx
ja dat was eerst ook de bedoeling.
de complete voorkant origineel laten met GSI veerpoten.
de originele draagarmen verstevigen etc.maar het grote probleem is inderdaad het stuurhuis.
de helft van het originele schudbord moet eruit, en naar achter geplaatst worden. plaats voor het stuurmechanisme is er niet.ik wil het blok op dezelfde plaats hebben als een manta/ascona (hoever het blok naar achteren zit ten opzichte van de vooras).
misschien nog iets verder naar achteren.het lijkt me niet wat om het stuurhuis compleet aan te passen, dus heb ik besloten om een manta vooras eronder te bouwen.
het complete stuurmechanisme zit aan de voorkant van de as, en hier heb ik dus geen last van. en dit is nog helemaal compleet op mijn vooras.
het enige wat ik dan nog moet maken, is een aansluiting van de stuurkolom naar de vooras.nu lijkt mij een manta/ascona vooras degelijker dan van een D/E kadett, dus ga ik daar voor.
je post t zelf al
maar de gewichten van een standaard kadett motor
of die jij gaat gebruiken verschillen zo veel dat
de originel ophanging van de kadett niet voldoende isook de rdw zal daar waarschijnlijk moeilijk over doen;):hmmz
als ik zo,n ombouw deed dan zou ik grotendeels
de complete bodumplaat van een manta
onder de cas van die kadett bouwen
dus ook de binnenschermen enz
want dan heb je alles meteen op de juiste plekdas voor je wile geomterie ook best belangrijk
bovendien hadden ze dat ook zo met de originel kadett 400 gedaan
dat was ook niet voor niets;););)
ook al hoeft het geen 100% replica te worden
dan nog zal de aansluiting van originele “manta”binneschermen
mooier en beter aansluiten op n manta asdan de kadett binnenschermen;)
2 januari 2010 om 00:40 #17541821origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Christian-tsx
ja dat was eerst ook de bedoeling.
de complete voorkant origineel laten met GSI veerpoten.
de originele draagarmen verstevigen etc.maar het grote probleem is inderdaad het stuurhuis.
de helft van het originele schudbord moet eruit, en naar achter geplaatst worden. plaats voor het stuurmechanisme is er niet.ik wil het blok op dezelfde plaats hebben als een manta/ascona (hoever het blok naar achteren zit ten opzichte van de vooras).
misschien nog iets verder naar achteren.het lijkt me niet wat om het stuurhuis compleet aan te passen, dus heb ik besloten om een manta vooras eronder te bouwen.
het complete stuurmechanisme zit aan de voorkant van de as, en hier heb ik dus geen last van. en dit is nog helemaal compleet op mijn vooras.
het enige wat ik dan nog moet maken, is een aansluiting van de stuurkolom naar de vooras.nu lijkt mij een manta/ascona vooras degelijker dan van een D/E kadett, dus ga ik daar voor.
je post t zelf al
maar de gewichten van een standaard kadett motor
of die jij gaat gebruiken verschillen zo veel dat
de originel ophanging van de kadett niet voldoende isook de rdw zal daar waarschijnlijk moeilijk over doen;):hmmz
als ik zo,n ombouw deed dan zou ik grotendeels
de complete bodumplaat van een manta
onder de cas van die kadett bouwen
dus ook de binnenschermen enz
want dan heb je alles meteen op de juiste plekdas voor je wile geomterie ook best belangrijk
bovendien hadden ze dat ook zo met de originel kadett 400 gedaan
dat was ook niet voor niets;););)
ook al hoeft het geen 100% replica te worden
dan nog zal de aansluiting van originele “manta”binneschermen
mooier en beter aansluiten op n manta asdan de kadett binnenschermen;)
tis niet ff een kadettje uit elkaar flexen en dan de manta rommel er onder lassen, er komt echt wel meer bij kijken, hoe hoog moet de manta bodem komen en het allerbelangrijkste in het project van jou is dat je de complete chassiebalken anders gaat maken, of je moet er een complete veiligheids cel in gaan bouwen, anders zakt de auto als een pudding in mekaar.
ik heb hier al diverse projekten zien komen en gaan omdat er te makkelijk over werd gedacht, desalniettemin wens ik je veel succes met de ombouw, maar ik zou een complete manta B of ascona B bodemplaat pakken. heb je de assen meteen op de goede hoogte zitten.2 januari 2010 om 11:31 #17541822Ook ik zou de Manta bodem onder de Kadett lassen. Wel zorgen dat je het deel met het chassisnummer van de kadett behoud! Wel de lengte van de bodem aanpassen zodat je wielbasis hetzelfde blijft. Beste is om het middenstuk da gewoon kadett te houden aangezien het nummer in de vloer staat.
Zelf heb ik dit een keer met een Alfa 33 gedaan, bodem van een Giulietta eronder gelast om er achterwielaandrijving van te maken, was veel werk maar wel leuk! Dit zijn de echte projecten.:agent
Wel enkele RDW tips::angel
– zorg dat alles netjes afgewerkt is, geen lassen die eruitzien alsof er een vogel gescheten heeft..
– zorg dat de wielbasis gelijk blijft. als ze dit meten en je hebt teveel afwijking kun je zeker naar Lelystad…
– zorg dat je chassisnummer van de kadett behouden blijft, las niet het nummer om. Anders heb je straks dus wel een samengesteld voertuig en een probleem….
– zorg dat het zo min mogelijk opvalt dat je die bodemdelen omgelast hebt, je wilt geen slapende honden wakker maken. Bij de rdw weten ze zelf vaak niet wat wel of niet mag.
– maak veel foto’s maar laat die niet meteen al zien. alleen bij twijfel van de keurmeester laten zien.Succes ermee!
3 januari 2010 om 09:33 #17541823origineel gepost door Christian-tsx
origineel gepost door dsgmotorsport
Hou dit project goed in de gaten….
Heb ooit ook het idee een complete Kadett 400 te bouwen met rwd, maar om zo een auto hier in Belgie op de weg te krijgen, is gewoon onmogelijk met onze wetgeving.
Succes ermee….heb ik met jou contact gehad via de mail?
was iemand op manta400.nl die info vroeg over de uitbouwset. deze kerel heb ik gemailt om eventuele info.
woonde ook in belgië en hij zag geen mogelijkheid die allemaal op kenteken te krijgen.
hier in nederland lukt het denk ik wel, heb contact gehad met de RDW en deze ombouw viel onder een normale motorombouw.Het zou kunnen dat je met mij over deze kit hebt gemaild.
Het is inderdaad zo dat ik deze kit in mijn bezit heb.
Door wat speurwerk ben ik te weten gekomen dat deze door Tim Ashton van Engeland in Belgie is geraakt en dan via via bij mij. ( we spreken hier al wel van zeker 15 jaar geleden)3 januari 2010 om 09:40 #17541824Hierbij een foto van de rechter voor vleugel van deze 400-kit
3 januari 2010 om 10:07 #17541825jij had een bericht op manta400.nl staan toch? bij gezocht, dat je meer info over deze set wou hebben?
of ben je nog weer iemand anders?:Pmaargoed ik zoek dus zon set, en jij hebt em gewoon liggen? ik dacht dat deze delen echt niet meer te krijgen waren.
wil je ze kwijt? dan ben ik in 1x klaar, zou echt geweldig zijn.gister heb ik met mn kameraad een spit gemaakt, de kadett erin gehangen, en de achteras en voorwielophanging gedemonteerd:
en hier de mercedes 230 waar ik nu nog mee bezig ben. deze is zo goed als klaar op het spuitwerk na.
3 januari 2010 om 10:12 #17541826hmm die spatborden, liklik
3 januari 2010 om 10:13 #17541827Het spit is niet mooi, maar werkt wel goed.
morgen verder demonteren, zoals de tank, en het stuurhuis etc.
ben de auto nog eens langsgelopen, en er zit weinig rottigheid aan, ben ik wel blij van. bodem, kokerbalken en wielkasten zijn zo goed als hard.zit 1 plekje op de dorpel en de achterste wielranden zijn niet helemaal mooi, maar deze gaan er toch uit.
3 januari 2010 om 11:05 #17541828origineel gepost door Christian-tsx
jij had een bericht op manta400.nl staan toch? bij gezocht, dat je meer info over deze set wou hebben?
of ben je nog weer iemand anders?:Pmaargoed ik zoek dus zon set, en jij hebt em gewoon liggen? ik dacht dat deze delen echt niet meer te krijgen waren.
wil je ze kwijt? dan ben ik in 1x klaar, zou echt geweldig zijn.Neen, dat bericht op manta400.nl komt niet van mij.
En, sorry, deze kit ga ik niet van de hand doen, ik vermoed dat ze zeer zeldzaam is, en later gebruik ik ze misschien nog wel eens, daar ik toch een aantal kadettjes d bezit…. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.