Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2009 om 13:05 #17541779
ik durf het niet zeker te zeggen, maar heel misschien heb ik zon corsa set. kans is klein:angel
herrinder me dat een collega voor de cross een corsa heeft. heeft ie gekocht van een andere collega, die mij zei dat daar een uitbouw set op zat.
kan me daar zelf ook iets van herrineren. weet het niet zeker.vanavond moet ik even meedoen aan bedrijfsvoetbal :(, maar hij ook:D , dus ga hem even vragen
ik hoop dat hij het heeft liggen en dat dat de goede set is.maar die replica die te koop staat lijkt er idd echt niet op. heeft alleen een paar spatbord verbredertjes erop zitten.
heb de RDW net weer gemaild, dat ik nog geen duidelijk antwoord heb gekregen. tis me allemaal wat te vaag. hoop dat ik nu wat beters terug krijg.
30 oktober 2009 om 21:55 #17541780Er is voor de D Kadett inderdaad een Irmscher uitbouwset geweest die veel lijkt op het 400 model. Ik weet nog iemand in Westerhaar een hele tijd met een rode D heeft gereden die voorzien was van een Irmscher uitbouw. Is van de zoon van die bekende oud ijzer boer geweest hier in het dorp…
30 oktober 2009 om 22:09 #17541781weet je dat wel zeker? of haal je wat door de war?
31 oktober 2009 om 08:41 #17541782origineel gepost door henk 400rr
weet je dat wel zeker? of haal je wat door de war?Nou ik ben aan het twijfelen nu. Hij heeft toen inderdaad een rode Kadett D gehad met Irmscher uitbouw. Ik heb zelf nog wat aan dat gespoten in die jaren. Maar het is alweer zo lang gelden, ik weet het niet zeker meer…
31 oktober 2009 om 10:39 #17541783http://www.manta400.nl/kadett%20400%20kit.jpg
dit is duidelijk een cosa set kijk maar naar de achterschermen.
deze lopen bij een 400 tot de deuren. en lager bij de achterbumper.31 oktober 2009 om 12:18 #17541784Nee, dit is wel degelijk een set voor de Kadett D.
Voorschermen zijn één geheel, net zoals bij de Manta 400.
Deze set lijkt zeer sterk op de Manta 400 kit, vandaar dat deze kit vroeger verkocht werd als “Kadett 400” kit.De Vauxhall Astra rwd had ook een andere uitbouw dan de originele Kadett 400.
;)
31 oktober 2009 om 18:27 #17541785AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door belgian.opel
Nee, dit is wel degelijk een set voor de Kadett D.
Voorschermen zijn één geheel, net zoals bij de Manta 400.
Deze set lijkt zeer sterk op de Manta 400 kit, vandaar dat deze kit vroeger verkocht werd als “Kadett 400” kit.De Vauxhall Astra rwd had ook een andere uitbouw dan de originele Kadett 400.
;)
kan zijn dat dit als zijnde kadett 400 kitt verkocht werd
maar daarom is het dat nog niet:o:o:onet als de manta 400 set van lexmaul
tjah is ook als 400 set verkocht enkel lijkt die niet op
n originele 400 setzo is het met die kadett set dan waarschijnlijk ook;):o
31 oktober 2009 om 19:21 #17541786respect…:wors doe goed je best met je aandrijving, zodat ze niets te zeuren hebben. kijk anders bij kadett 4×4 zijn auto. hij heeft zoiets ook al meegemaakt.. :vertag
31 oktober 2009 om 19:40 #17541787wat voor kit zit op die rwd Astra??
31 oktober 2009 om 21:55 #17541788Saftey Devices kitje ;) dat bedrijf heeft ‘m gebouwd.
1 november 2009 om 08:51 #17541789Klopt.
En wat sommigen misschien ook niet weten, is dat op de tweede Kadett 400 een iets andere uitbouw zit dan op de eerste.
;)1 november 2009 om 09:38 #17541790zo te horen is er zo hier en daar meer bekend van de kadett 400 dan ik dacht:)
GTS2.2DTI : bedoel je doldersem? hoe lang is dat geleden? misschien moet ik daar eens contact mee op nemen?
de kit van de astra rwd is wel mooi, maar ik wil wel een brede uitbouwset.
de originele kadett 400set is niet te vinden, dus ga ik eens goed zoeken naar die corsa c sprint uitbouwset.of misschien een manta400 set aanpassen, maar zit denk ik meer werk in dan een corsa set aanpassen.
Belgian.opel : zit er veel verschil in de 1e en 2e? ik wil in ieder geval een set wat op de 2e lijkt. die kadett die op het 400 treffen stond, dat vind ik de mooiste set.
als iemand wat te koop ziet staan, meld het me dan direct;)
1 november 2009 om 11:58 #17541791Ik heb zo direct geen foto op m’n pc, maar als je goed naar onderstaand filmpje kijkt, zie je op 1.41 een duidelijk beeld van het voorscherm.
Op 4.25 zie je de achterkant.Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=te78eAxP7nM
Deze Kadett heeft de brede randen (rood omcirkeld op onderstaande foto) zoals de Kadett van op het 400-treffen niet.
Deze schermen lopen als het ware geleidelijk terug naar binnen ipv recht met die brede rand.;)
1 november 2009 om 15:06 #17541792GTS2.2DTI : bedoel je doldersem? hoe lang is dat geleden? misschien moet ik daar eens contact mee op nemen?
Jup, inderdaad Doldersum. Eén van de zoons ( Hilbert volgens mij ) heeft een hele tijd met deze Kadett gereden. Volgens mij heeft later Freddie Perik nog een poos met dezelfde Kadett gereden voordat hij hem plat heeft gereden. Als ik me niet vergis is de Kadett op de sloop bij Thijs Niks terecht gekomen…Het is echter al een hele poos geleden hoor…
1 november 2009 om 16:46 #17541793AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door belgian.opel
Ik heb zo direct geen foto op m’n pc, maar als je goed naar onderstaand filmpje kijkt, zie je op 1.41 een duidelijk beeld van het voorscherm.
Op 4.25 zie je de achterkant.Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=te78eAxP7nM
Deze Kadett heeft de brede randen (rood omcirkeld op onderstaande foto) zoals de Kadett van op het 400-treffen niet.
Deze schermen lopen als het ware geleidelijk terug naar binnen ipv recht met die brede rand.;)
heb je gelijk in
maar die in dat filmpje lijkt ook niet op die losse set waar je een foto
van gepost had
cker dat achterscherm is bijna gelijk aan manta 400
en dus veel korter en ronder dan die in t filmpje.wat een discussie eigenlijk he
tjah komt ook omdat er veel minder van bekent is dan b,v de manta of ascona 4001 november 2009 om 19:04 #17541794Hieronder even een foto van de 2e kadett 400, hierop is goed te zien dat de uitbouw wat anders is:
Aan de achterzijde van ieder scherm loopt hij snel naar binnen en dat was origineel niet zo.
Ook zat die pislelijke vleugel niet op het dak en dat rare frontje is dus ook een later toegevoegd deel.Bovenstaande is de foto uit “Kimberly’s racing guide” en hierop rijd Tony Pond ermee in Afrika.
Nu is de Kadett in Nederland de nr. 1 (KM01) en hier heeft Murray Grierson mee gereden, de auto had op dat moment een rechts gestuurde uitvoering
Origineel is deze gewoon links gestuurd, deze auto heeft beide voorzienningen, als je dus beide dashboards, stuurhuis,..etc. hebt dan kun je hem in principe binnen een dag veranderen in rechtst gestuurd en andersom.
Origineel zijn de achterklep, deuren, motorkap en uiteraard de uitbouw met spoilers, bumpers van polyester.
Ramen zijn allemaal (op de voorste na) van kunststof.
De benzine tank zit achterin waar vroeger het reservewiel zat.Hoewel je het niet zo zou zeggen, de Astra RWD is een totaal andere auto dan de Kadett 400, de bodemplaat verschilt ook nogal tov de kadett, naast de technische verschillen.
1 november 2009 om 19:33 #17541795AnoniemLid sinds:
1 January 1970de achterschermen van die bovenste foto heeft wel wat van de achterschermen van een bmw e30 m3
deze zijn / lijken enkel wel n stukie smaller;)
in duitsland rijd er n b manta op t circuit met ook bmw m3 schermen1 november 2009 om 19:41 #17541796Opel corsa ook:
:D :D
1 november 2009 om 22:46 #17541797ik vindt die kadett 400 wel erg veel op zo’n oude lelijke audi Quatro lijken 1 v.d. eerste 4×4’s
2 november 2009 om 08:57 #17541798@ rabbitopc: alleen is de kadett 400 niet lelijk:jerry
vind de uitbouwset die weer terugloopt naar binnen mooier dan die van het 400 treffen.
de mercedes waar ik mee aan ben is bijna klaar. dus dan kan ik echt alle avonden met de kadett aan en zal ik proberen hier de vorderingen bij te houden incl. de nodige foto’s.
over die corsa set heb ik nog geen info, ga deze week mn collega nog even vragen.
wie weet er meer over de ruiten, ik wil namelijk overal kunststof in hebben op de voorruit na.
waar kan ik dit laten maken? of moet ik gewoon zelf wat plexiglas kopen en op maat maken?2 november 2009 om 09:07 #175417992 november 2009 om 09:40 #17541800origineel gepost door yves475
http://www.plastics4performance.com/Lexan–Makrolon–Perspex-race-and-rally-windows-and-window-kits/VAUXHALL—Lexan–Makrolon-polycarbonate-windows/ASTRA-MK1/WINDOW-KITS/VAUXHALL-ASTRA-MK1-WINDOW-KIT/p-288-514-518-632-443/:thumbup
230 euro. veel geld maar dan heb je ook wat:) tegen de tijd dat ik het nodig heb kijk ik even of dit hem wordt, of dat het goedkoper kan.
2 november 2009 om 11:48 #17541801ben van plan Makrolon te bestellen voor mijn auto, ook kadett D 3d.
Maar ik wil het bestellen in de duurdere versie nl de krasvrije makrolon.
Is iets duurder dean de gewone maar ik wil ze in grote platen bestellen en zelf op maat maken.2 november 2009 om 15:30 #17541802net een duidelijke mail gekregen:
Geachte heer Van der Veen,In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
U vraagt informatie over de ombouw van de aandrijving van voorwiel naar achterwiel. Hierop geef ik u graag een antwoord.
Dit valt onder de wijziging van de motor.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
–Original Message–
From: c.vanderveen@prefabtotaal.nl
Date: 30-10-2009 10:53:36
To: info@rdw.nl
Subject: RE: Uw informatieverzoek aan de RDW [#218560]
Hallo,Ik heb nog niet helemaal antwoord op mijn vraag.
De kadett heeft een NL kenteken.
Deze auto ondervind een motorombouw. Deze motor komt uit een Opel Omega.
Omdat een d Kadett voorwiel aangedreven is, en een Omega achterwiel aangedreven is, moet er een andere achteras onder komen. Dit wordt een Opel Manta achteras.Is deze verandering zodanig, dat dit gezien wordt als het bouwen van een nieuw voertuig, of valt dit enkel onder een standaard motorombouw?
MVG. Christian van der Veen
en kreeg eerst deze mail:
Geachte heer Van der Veen,In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Ik heb uw e-mail voor verdere beantwoording doorgestuurd naar onze technische afdeling. De afhandelingstermijn is 10 werkdagen.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
lijkt me duidelijk dat de aanpassingen onder een motorombouw vallen. uiteraard moet ik alles wel heel degelijk en netjes ombouwen, zoals de nieuwe ophanging voor de achteras. het moet als het origineel lijken.maar ben wel blij met dit antwoord:)
6 november 2009 om 09:33 #17541803wat is een goede keuze voor de achteras?
wou eerst gewoon van b manta gsi gebruiken, maar moet wel enige PK’s aan kunnen.
nu heb ik een achteras van een D rekord gezien, van een 1900, met trommelrem.
is dit wat? of kan een manta gsi asje het ook wel hebben?is 5 gaats ofniet?
gr. christian
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.