Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › D kadett 400 project: ZIE ANDERE TOPIC!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2009 om 14:19 #17213510
hallo allemaal,
ik ga een d kadett 400 replica bouwen.
zal enige tijd duren, maar dat is niet erg.
de eerste delen heb ik inmiddels gekocht:de kadett zelf, nu nog een 1.3 automaat. zit een half blok in (kop had de vorige eigenaar nodig).
bekleding zit er niet meer in, maar dat wordt toch allemaal veranderd. verder zitten de ruiten er bij, en is de koets in zeer goede staat, zit weinig roest en rottigheid aan.
en uiteraard nog een NL kenteken. hier de foto’s:
Bij deze kadett heb ik een blok gekocht, deze is in duitsland gereviseerd werd mij verteld.
blok is een 2.4 liter.
carburateurs zijn 40er webers met K&N filters.
bak is een getrag 240.
dit blok zou eerst in een B manta rallyauto komen, maar dit project is niet doorgegaan, vandaar dat ik het voor een mooi prijsje kon kopen:
om dit blok in de kadett te bouwen is zeer veel aanpaswerk nodig, omdat de kadett natuurlijk niet achterwiel aangedreven is.
om het iets makkelijker te maken koop ik een carrosorie van een b manta voor onderdelen en ophanging etc. deze heb ik inmiddels ook gevonden.
assen worden ook van een b manta 2.0.om een idee te krijgen wat ik wil maken:
http://www.manta400.nl/kadett_400.htmgr. christian
27 oktober 2009 om 14:23 #17541755AnoniemLid sinds:
1 January 1970bak is een getrag 240
zo te zien
en de d kadet 400 had geen manta achteras
lijkt meer een b commodore asblijf dit topic volgen
zou t al mooi vinden als je er een rwd kadett van maakt
als t lukt er n nette 400 replica van te maken:wors:wors27 oktober 2009 om 14:52 #17541756de D 400 staat op een manta vloer ;)
de deurpanelen heb je niet erby? die zoek ik nog namelijk
27 oktober 2009 om 14:59 #17541757origineel gepost door mayhem
de D 400 staat op een manta vloer ;)de deurpanelen heb je niet erby? die zoek ik nog namelijk
het complete interieur, dus alles wat er nu niet in zit is al opgekocht door degene die mij deze kadett aanwees.
had namelijk een advertentie staan dat ik een kadett zocht voor dit project.@ louwe, ik weet dat dit niet een originele achteras van een 400 is, maar heb hier in de buurt een aantal opel-fanaten zitten, die mij zeiden dat een 2 liter achteras van b manta goed genoeg was.
kon het vermogen van dit blok wel aan.
dan kan ik het hele achterste stuk van de bodemplaat van die b manta, in mn kadett maken.het wordt sowieso geen exacte kopie van een 400, dan zou ik ook een ander blok moeten halen.
ook moet ik hoogstwaarschijnlijk de uitbouwset zelf maken.
deze wordt niet zo breed als het origineel, is me net iets té breed.voor derest ga ik eerst het rijwielgedeelt klaar maken, voordat ik echt aan het uiterlijk begin.
27 oktober 2009 om 18:23 #17541758AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mayhem
de D 400 staat op een manta vloer ;)nope op een ascona 400 bodumplaat:o;)
en die is echt niet het zelfde;)de deurpanelen heb je niet erby? die zoek ik nog namelijk
27 oktober 2009 om 18:42 #17541759origineel gepost door Christian-tsx
..het wordt sowieso geen exacte kopie van een 400, dan zou ik ook een ander blok moeten halen.
ook moet ik hoogstwaarschijnlijk de uitbouwset zelf maken.
deze wordt niet zo breed als het origineel, is me net iets té breed.
..Tip: de uitbouwset van de Irmscher Corsa Sprint is nagenoeg hetzelfde, is alleen voor een kleiner autotje gemaakt. Dus, als je voorbeelden zoekt..
27 oktober 2009 om 19:12 #17541760er is een site waar je manta en asona 400 uitbouw delen kan kopen heeft die ook geen kadett 400 ond ?
of je maakt er ascona 400 wielranden op zal ook erg dik staan op een d kadett :thumbup
27 oktober 2009 om 19:17 #17541761AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rabbitopc
er is een site waar je manta en asona 400 uitbouw delen kan kopen heeft die ook geen kadett 400 ond ?of je maakt er ascona 400 wielranden op zal ook erg dik staan op een d kadett :thumbup
nee d kadett 400 wordt zover mij bekend is
niets van nagemaakten van een b ascona tjah dan heeft het helemaal niets meer met een d kadett 400 te maken
dat van die corsa was mij nooit opgevallen terwijl ik beide auto,s wel ken:o;)
zo,n setje komt via ebay.de nog wel es n enkel x voorbij
mischien is zo,n set aanpassen wel minder wekr dan n compleet nieuwe set zelf maken;)28 oktober 2009 om 07:53 #17541762hey dat word een gaaf project, met veel werk.
lijkt wel wat op dat van mij.
plaats hem bij verbouwingtopic, is het makkelijker bij houden.
ga dit zeker volgen.
word hij later ook rdw gekeurd??groeten.
28 oktober 2009 om 08:01 #17541763kwa rijwielgedeelte ga ik gewoon van een b manta uit. bodemplaat wordt deels vervangen, en een laat ik mn kameraad op zn werk maken.
het deel waar de versnellingspook zit zet ik ook over van de manta.henk 400rr, bedankt voor je info, had dit niet eerder gezien maar het lijkt er echt heel veel op, als iemand zon set weet te vinden hoor ik dit graag.
en idd, aanpassen van zon set gaat veel beter dan zelf een nieuwe maken.de kadett 400set is helaas nooit in productie geweest.
ik blijf mooi rustig doorzoeken, ik heb er de tijd nog voor aangezien ik eerst een rijdende auto wil hebben, inclusief de RDW keuring etc.
als dat allemaal gelukt is ga ik centen in het uiterlijk steken.
iemand toevallig bekend met RISSE motorsport? zit in duitsland en heeft dit blok gereviseerd.
28 oktober 2009 om 09:12 #17541764Veel succes met je project. :thumbup
Dit ga ik zeker volgen.In België krijgen we jammer genoeg zo’n rwd ombouw nooit gekeurd. :thumbdown
28 oktober 2009 om 09:24 #17541765origineel gepost door belgian.opel
Veel succes met je project. :thumbup
Dit ga ik zeker volgen.In België krijgen we jammer genoeg zo’n rwd ombouw nooit gekeurd. :thumbdown
is de manier van aandrijving beschreven op het belgische kenteken dan?
bij een NL kenteken is hier niks over te vinden, op het kenteken niet, en bij de rdw in de gegevens ook niet.
heb contact gehad met DHZ-twente, die doet veel met motorombouw etc. ze zeiden me dat als ik het netjes doe, hoe geen probleem zou moeten zijn.
uiteraard moet voor de motorombouw de kadett wel opnieuw gekeurd worden maar deze keuring is ook niet zo strak meer als eerst.
weggedragtest werd amper meer gedaan volgens DHZ-twente.dus dat geeft mij wel goede hoop dat ik het zonder veel problemen op kenteken krijg;)
28 oktober 2009 om 09:40 #17541766Misschien heb je hier wat aan, hij zoekt ze ook maar wie weet heeft hij een adresje of nog wat liggen inmiddels
28 oktober 2009 om 11:21 #17541767@Christian: De kadett 400 is een prototype geweest, ook daarom is er nooit iemand op het idee gekomen daar een kitje van te maken, ik vond het wel grappig dat de kit van de D-kadett 400 weer sterke overeenkomsten had met de Corsa spint C van Irmscher.
Beter een idee goed gejat dan slecht bedacht zullen we maar zeggen. ;)
Als je wat weten wil mag je altijd wel contact opnemen, ik vindt het en leuk en ambitieus project, ik hoop dat je hem klaar krijgt, dat zou ik wel erg leuk vinden.
29 oktober 2009 om 23:08 #17541768zeer gedurfd project.
Ik hoop ook dat je hem klaar krijgt.als ik eerlijk ben vind ik die uitbouw er niet uitzien.
maar omdat het zo zeldzaam is waardeer ik het wel.de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.succes ermee
30 oktober 2009 om 07:08 #17541769origineel gepost door PaulvanhetEnde
zeer gedurfd project.
Ik hoop ook dat je hem klaar krijgt.als ik eerlijk ben vind ik die uitbouw er niet uitzien.
maar omdat het zo zeldzaam is waardeer ik het wel.de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.succes ermee
ik vind het zelf ook heel wat:P
gister even begonnen aangezien de gasfles leeg was vant lasapparaat, kon ik niet met de benz bezig:oblok is er uit.
hele stuurinrichting gaat er ook uit. brandschot moet helemaal aangepast worden om het blok verder naar achteren te plaatsen.
de bedoeling was om een complete vooras van b manta/ascona te gebruiken, en alles blijkt goed overeen te komen:)
dus daar ben ik niet zo bang voor.ik zal 1 dezer dagen wat foto’s posten hoe het erbij staat.
30 oktober 2009 om 08:22 #17541770Bericht van de RDW terug, ik heb precies verteld wat de bedoeling is, en blijkbaar valt het onder de ‘normale’ motorombouw, en is de verandering van aandrijving niet van invloed:
Geachte heer Van der Veen,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
– het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
– het wijzigen van het aantal cilinders;
– het wijzigen van de cilinderinhoud;
– het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
– het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd. De kosten voor een dergelijke testen zijn aanzienlijk.In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt
Kosten:
De kosten kunnen varieren van € 25,- t/m € 75,-. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Voorbeeld kosten testen:
De kosten voor een geluidstest bedragen € 375,00.Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
–Original Message–
From: c.vanderveen@prefabtotaal.nl
Date: 29-10-2009 16:08:02
To: info@rdw.nl
Subject: Uw informatieverzoek aan de RDWformID: 2000
Aanhef: de heer
Voorletters: EC
Achternaam: van der veen
Email: c.vanderveen@prefabtotaal.nl
Adres: hardenbergerweg 27a
Postcode: 7691 PC
Plaats: bergentheim
Land: Nederland
Telefoon:
Kenteken:
Rijbewijs:
Opmerking: Het gaat bij deze vraag om een Opel kadett D uit 1983.
origineel zit hier een 1300cc motor in.welke keuringen moet deze auto ondergaan als de motor wordt vervangen door een 2400cc motor?
heeft het vervangen van de achteras, zodat de auto achterwielaangedreven wordt, in plaats van voorwiel aangedreven, consequenties voor het kenteken? moet dit gekeurd worden?
wat zijn de kosten van deze veranderingen?
dus van 1300cc voorwiel aangedreven, naar 2400cc achterwiel aangedreven.
vervangende onderdelen komen eveneens van een Opel af.
gr. Christian van der Veen
De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.________________________________________
De informatie in deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u deze e-mail onterecht heeft ontvangen, wilt u dan zo vriendelijk zijn de afzender te waarschuwen door deze e-mail terug te sturen en de gegevens van uw computer te verwijderen. De RDW kan niet volledig instaan voor de juiste en volledige overbrenging van deze e-mail.
The information in this e-mail is exclusively intended for the addressee. If you have received this e-mail in error, then you are requested to inform the sender by returning this e-mail to him/her and delete the message. The RDW has not secured the contents of this e-mail and can therefore not guarantee the accurate and complete transmission of this e-mail.30 oktober 2009 om 08:28 #17541771AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hmmm erg standaard mailtje van de RDW weer :hmmz
30 oktober 2009 om 08:49 #17541772origineel gepost door JvV
Hmmm erg standaard mailtje van de RDW weer :hmmzja zelfde verhaal als op de site te lezen is.
komt bij mij over dat het om een standaard ombouw gaat.ik zie het wel, begin gewoon, en zie wel wat er wel en niet gekeurd moet worden.
30 oktober 2009 om 08:52 #17541773AnoniemLid sinds:
1 January 1970mailtje ff uitprinten en goed bewaren
je weet nooit of t helpt;)30 oktober 2009 om 11:01 #17541774origineel gepost door PaulvanhetEnde
….de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.succes ermee
Ik geloof dat je een type Irmscher uitbouw bedoeld voor de E-kadett, ergens heb ik wel wat fotos of een folder liggen van zoiets, is qua idee wel hetzelfde, maar de uitbouw is veel ronder naar buiten toe.
30 oktober 2009 om 11:17 #1754177530 oktober 2009 om 11:29 #17541776AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door henk 400rr
origineel gepost door PaulvanhetEnde
….de E kadett heeft ook een bepaalde uitbouw die hier op lijkt.
deze is weer breder als op de corsa zitten. misschien dat iemand het weet hoe deze heet.succes ermee
Ik geloof dat je een type Irmscher uitbouw bedoeld voor de E-kadett, ergens heb ik wel wat fotos of een folder liggen van zoiets, is qua idee wel hetzelfde, maar de uitbouw is veel ronder naar buiten toe.
de zwarte op deze site wordt er denk ik bedoeld
http://www.citrus-motorsport.de/FotogalerieSonstige.htmlinderdaad ik vind dan de corsa uitbouw er meer op lijken
staat ietsje lager;)30 oktober 2009 om 11:30 #17541777AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Sicco
http://www.oldtimers-te-koop.be/oldtimer-autos/opel-kadett-d-400-replica_43753.aspx
zoiets:thumbupnope lijkt er niets op:P
30 oktober 2009 om 12:38 #17541778@Louwe: klopt en klopt, de man heeft blijkbaar geen benul hoe een kadett 400 eruit ziet en wat het is, maar goed, zijn probleem.
Ik hoop dat evt. kopers dat wel weer hebben. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.