Cylinder 3 nat van de olie, klepseal probleem?

Forumindex Forums Modellen Astra Cylinder 3 nat van de olie, klepseal probleem?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    keysersozeh
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Met hulp van Bart-GSI heb ik vorig jaar een heel vervelend en aanhoudend probleem kunnen oplossen

[Astra H GTC 2006] Motormanagement lampje knippert

Helaas bleek een symptoom / gevolg bestreden te zijn en niet de daadwerkelijke oorzaak.

In het kort was vorig jaar het probleem was als volgt:
      ————————————
      Probleem: Inlaatspruitstuk verstopt met vuil

Reden: Continu TE zuinig rijden (lage toeren in elke versnelling)

Oplossing: Schoonmaken ?

Kosten: Schoonmaken Inlaatspruitstuk 500 euro
      ————————————

Sindsdien heb ik heb ik last gehad van hoog olieverbruik (1:1000) ongeveer.
      En sinds een paar dagen is wederom, na een jaar, weer een cylinder uitgevallen (cylinder 3).

De auto staat nu bij de garage.

Volgens de monteur ter plekke zijn de zuigveren uitgesloten omdat de auto zeer goed door de compressie test heen kwam volgens hem.

Dit keer was inlaat schoon.

Hij kwam er met een spiegel en een zaklamp achter dat cylinder 3 doordrenkt was van de olie, en volgens hem is de kans groot dat de klepseals vastgezet / vervangen moeten worden.

huidige andere, al dan niet verholpen, symptomen:
      – bougie verkoolt snel door te hoge olieverbruik
      – lambdasonde meet te hoge zooi
      – egr klep vervangen

Ik heb inmiddels aangegeven dat ik niet meer dan 1000 euro wil uitgeven voor dit probleem. De monteur zit meer met de kans dat zijn conclusie mogelijk verkeerd is.
      Maar wat kost zoiets volgens jullie ervaringen? En komen jullie tot dezelfde conclusie als de monteur?

Alvast dank voor het lezen in ieder geval!

liviu2004
      Deelnemer

Denk je katalysator nog goed met zo veel olie binnen? Denk ik niet.

keysersozeh
        Deelnemer

Hallo Liviu2004, dank voor je reactie. Ik weet het niet, ik zal de monteur eens vragen om daarnaar te kijken. Dank!

keysersozeh
          Deelnemer

Monteur gesproken. Zuigveren versleten helaas. Nieuw motorblok incl. arbeid zou 1500 euro kosten.

Zonde, auto is echt in goede staat mits je op 4 cylinders draait, wat nu (tijdelijk) het geval is na het vervangen van de bougies.

Mocht een handig iemand interesse hebben in deze auto laat het me weten via een PM. Alle mogelijk opties incl. stoelverwarming zitten eraan.

Ik ga opzoek naar een andere auto :(.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.