CV+AB inbouwen in Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa CV+AB inbouwen in Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227779
    RMB24
      Lid sinds:
      1 October 2010

      Vandaag maar eens begonnen met het inbouwen van het SPY setje dat ik laatst heb gekocht. Nou…..dat valt allemaal nog niet mee hoor. Eerst op het forum gezocht hoe je nou de (5) kabels vanuit het interieur naar de deur krijgt.
      Het rubber slangetje tussen deurstijl en deur los gepeutert, en de stekker losgedraaid. Dan kun je het overgebleven deel in de deurstijl naar buiten loswrikken. Er zitten alleen speakerdraadjes in mijn stekker, dus plek zat om de overgebleven gaten op te boren, en de CV draden er doorheen te wurmen. Als je de geribbelde slang helemaal loshebt, dan valt het wel mee om die draden er doorheen te trekken. Je moet alleen aan het schuine deel dat normaal aan de binnenkant van de deurstijl zit, een extra inkeping maken, om de draden er doorheen te prikken. Dan door de deurstekker (ook gaten opgeboord, en het geheel weer terugplaatsen. (ff een likkie vet aan de kraag van de dikke rubbertule die in de stijl komt, en je drukt hem er zo weer in.)

      Ook de (contra)stekker van de deur, klik je er zo weer in. Kan ook maar op 1 manier.
      Daarna de draden netjes langs de onderkant van de deur (binnenzijde) met tiewraps vastgezet.
      Motortje aan binnenkant vastgezet, zodat trek/duwstang omhoog wijst, langs de vergrendelingsstang van het slot.
      Aan elkaar verbinden met verbindingsdeel dat bij de CV geleverd wordt, en dan kan de bekleding er weer op.
      Ben eerst maar met de bestuurderskant aan de gang gegaan, omdat daar de meeste draden doorheen moeten. Bij de passagierskant (3 deurs uitvoering) komen maar 2 draden, dus dan zal dat (hoop ik) wat makkelijker gaan, helemaal met de ervaring die je bij het eerste portier hebt.
      Nu verder met de 2 draden vanonder de zekeringkast, achterlangs het dashboardkastje zien te krijgen. Dat moet ik nog gaan doen, want het moet allemaal buiten op straat gebeuren, en het weer zit niet erg mee. Ik heb het idee dat er niet erg veel ruimte is achter de radio, maar misschien als ik het dashboardkastje demonteer, dat ik wat meer ruimte kan zien, waar die 2 draadjes doorheen kunnen, zonder dat er kachelbedieningskabel geraakt worden, waarin ze kunnen vastklemmen. Als het morgen weer droog is, ga ik verder met de passagiersdeur.
      Wel priegelwerk. Als de CV erin zit, dan moet de AB unit erbij aangesloten worden, maar daar hoef ik niet door plaatwerk heen.

      Nog ff een vraagje

      De draden van de knippers (groen/zwart en groen/wit), zie ik die nou uit de twee grote stekkers komen, die achter het linker trappaneel (onder zekeringkast) zitten? Dan kan ik daar de knipperlichtkabels op aansluiten.

      Wordt vervolgd…….

      #17750513
      carlover
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 December 2004

        Nog ff een vraagje

        De draden van de knippers (groen/zwart en groen/wit), zie ik die nou uit de twee grote stekkers komen, die achter het linker trappaneel (onder zekeringkast) zitten? Dan kan ik daar de knipperlichtkabels op aansluiten.

        Wordt vervolgd…….

        ja.

        #17750514
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Die knipperlichtdraadjes heb ik vanaf de stuurkollom gepakt.
          Was voor mij de makkelijkste oplossing.

          Goedkoop spul maar werkt superking:

          #17750515
          RMB24
            Lid sinds:
            1 October 2010

            @carlover: Bedankt, ik dacht al dat het die draden zouden zijn, maar voor de zekerheid ff checken kan nooit kwaad

            @Fearless
            : Heb ergens anders op het forum gelezen, dat er in de stuurkolom weinig ruimte is, en toen kwam ik die twee kleuren links onder tegen.
            V.w.b. dat SPY setje, vind ik het duur genoeg met deze opties. (Ramen sluiten, kofferbak openen) Die van WAECO heeft dan misschien de optie dat de deur weer na 30 sec. op slot gaat als je hem niet open doet, maar ik denk dat ik dat niet ga missen. Is dan ook weer ruim 40 euro duurder.

            Vandaag niet veel tijd gehad om verder te gaan. Pas om 16:00 uur begonnen. Alleen de motor in de passagiersdeur gemaakt, en de bedrading van links achter radio, over dashboardkastje naar de deur getrokken. Zelfde procedure als bestuurdersdeur, maar op e.o.a. manier toch makkelijker bereikbaar (als je rechtshandig bent….)
            En toen werd het donker.
            Morgen de CV unit maar aansluiten, en alle loshangende draden opbinden met de tiewraps.
            Dan kan de AB unit er ook meteen bij gezet worden. Gaat een beetje met (grote) tussenpozen, maar ik heb ook niet echt haast. Maar morgen (als het droog blijft) moet het toch wel een heel eind vorderen.

            #17750516
            RMB24
              Lid sinds:
              1 October 2010

              Nou, het is gelukt tussen de buien door.
              Maar…… als ik alleen de CV aansluit, dan kan ik met de sleutel de bestuurdersdeur openen en sluiten, en gaat de passagiersdeur ook van/op slot.
              Sluit ik echter ook de AB unit (volgens de bijgeleverde beschrijving/tekening) aan op de CV set, dan werkt alles goed op AB, inclusief de knippers bij openen en sluiten, maar
              als ik afsluit met de sleutel, gaat de passagiersdeur niet mee.
              Nou heb je een CV met AB natuurlijk niet om de auto met de sleutel af te sluiten, maar het zou toch handig zijn als het ook dan werkt.
              Iemand anders ervaring met die SPY setjes, (type C-101) en met hetzelfde probleem?

              Graag jullie ervaringen als die er zijn.

              Gr,

              Ron

              #17750517
              RMB24
                Lid sinds:
                1 October 2010

                ‘t is uiteindelijk toch gelukt. Massa probleempje met de oranje/oranje-zwarte draad.

                Nu wil ik ook de kofferbak automatisch ontgrendelen, dus alleen gelijktijdig met de deuren ontgrendelen, zodat ik de klep kan openen door alleen de knop in te drukken, en weer vergendelen met de AB als ik de deuren op slot zet.
                Maar het 3/4 ronde plaatje dat achter het slot zit (die draait als je de sleutel omdraait) dat ervoor zorgt dat de knop wel/niet ingedrukt kan worden als er ver-,/ontgrendeld wordt, kan ik niet draaien zonder de sleutel te moeten gebruiken, dus daar kan ik geen stelmotor achter zetten. Is een AB bedienbaar kofferbakslot anders als de handmatige versie??

                Gr,
                Ron

                #17750518
                RMB24
                  Lid sinds:
                  1 October 2010

                  Niemand die het weet???? Of een oplossing heeft?

                  #17750519
                  0505
                    Lid sinds:
                    29 October 2009

                    Ik zit met hetzelfde probleem. Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat je dan een slot van een ander type opel moest nemen. Ik kan het alleen niet meer terugvinden op het forum. Misschien dat iemand anders het nog wel weet?

                    #17750520
                    RMB24
                      Lid sinds:
                      1 October 2010

                      Als jij hetzelfde probleem hebt, dan moeten we samen het topic maar “hoog” in de lijst houden, door af en toe eens iets te posten. Ik heb ook al op alle soorten forums (of is het fora???) gekeken, maar vind ook de oplossing niet. Het zal inderdaad wel neerkomen op een ander achterslot, want wat “we” nu hebben, kan alleen met de sleutel bediend worden.
                      Dus alle Corsa (of Opel in het algemeen) techneuten…. Help ons eens uit de brand????

                      #17750521
                      Nick-C20XE
                        Lid sinds:
                        6 August 2010

                        Ik heb een corsa B gekocht met CV zonder AB.
                        bij mij gaat de achterklep en de tank klep gewoon met de deuren mee, doe ik de deuren op slot zit de klep dicht, doe ik de deuren open dan gaat de klep ook open.
                        Als jullie dit bedoelen kan ik wel eens kijken of ik een foto kan knippen van mijn slot van de binnenkant.
                        kan er verder niet veel over zeggen want ik heb het zelf niet ingebouwd.

                        #17750522
                        RMB24
                          Lid sinds:
                          1 October 2010

                          origineel gepost door Nick-C20XE
                          Ik heb een corsa B gekocht met CV zonder AB.
                          bij mij gaat de achterklep en de tank klep gewoon met de deuren mee, doe ik de deuren op slot zit de klep dicht, doe ik de deuren open dan gaat de klep ook open.
                          Als jullie dit bedoelen kan ik wel eens kijken of ik een foto kan knippen van mijn slot van de binnenkant.
                          kan er verder niet veel over zeggen want ik heb het zelf niet ingebouwd.

                          Nou, als je dat zou willen doen…graag! Maar kan jij je achterklep ook “gewoon” met de sleutel ontgrendelen?
                          En als je zegt dat de klep “open gaat”, bedoel je dat echt open, of alleen ontgrendeld, en moet je zelf nog de knop indrukken, en de klep omhoog doen?

                          Erg fijn als je foto’s wilt maken. Zal ik ook ff doen, dan kunnen we misschien de verschillen zien….

                          #17750523
                          Nick-C20XE
                            Lid sinds:
                            6 August 2010

                            Of ik hem gewoon met de sleutel open kan maken weet ik niet, want ik zet hem altijd op safelock dus dan kan het sowieso niet.
                            Kan ik straks wel even kijken maar volgensmij wel, want ik heb in het begin even gepuzzeld en toen het slot zo gezet dat hij met CV dicht dicht blijft en CV open open is, want hij kon ook gewoon dicht blijven als CV open was dat ik de sleutel alsnog moest gebruiken.
                            En ja ik bedoelde ontgrendelen, niet met zo een popper open maken.

                            #17750524
                            JOR74
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 July 2012

                              Ik hoorde al dat je een electrisch slot van een andere corsa b met cv moet nemen. Dat scheen de beste oplossing te zijn. maar heb het zelfde probleem momenteel. Heb het motortje (ook de popper en snoer er al in liggen (groen) met knopje op dashboard. Maar krijg dat palletje van het slot mechaniek voor open/dicht (ontgrendelen/vergrendelen) niet goed bevestigd. Heb inmiddels al een gaatje geboord in het palletje om dat stangetje in te leggen, Maar vooralsnog geen goede bevestiging. Dus waarschijnlijk toch zoeken naar een achterklepslot van een corsa b met cv slot in de klep. :S

                              #17750525
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Slotmotor achterklep is vrijwel gelijk aan die van de Aftermarket systeempjes, en dit mechaniekje kan je dus zo op je aftermarket setje aansluiten.

                                Let op, achterklep met Slot op de CV pas vanaf 1996 geleverd op de corsa.

                                willem

                                #17750526
                                JOR74
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 July 2012

                                  Ja, het is er 1tje uit 1996. nov 96′ dus moet kunnen. Als iemand er 1 heeft zou ik die graag overnemen. :) Of heeft de sloop ze ook? :)

                                  #17750527
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    vaak wel, Veel Corsa’s van 1996 hebben CV..

                                    Willem

                                    #17750528
                                    JOR74
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 July 2012

                                      Ok Willem tnx iig, dan toch maar ff kijken bij de sloop.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.