Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › CV Probleempje, Help!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2012 om 07:33 #17241111
forumlezers,
Ik heb een probleem met mijn CV installatie.
Mijn CV op me Vec b1 is standaard van Opel. Echter werkt aan de passagierskant de deur niet meer. Deze gaan op de CV niet mee automatisch dicht, wanneer ik met de sleutel probeer af te sluiten, sluiten alle deuren, Behalve de passagierskant. Ik heb al een paar keer de batterij van me sleutel vervangen maar dit is niet het probleem, ook heb ik hem al gereset, dit werkt ook niet……. :roll:
Nu wil ik graag weten welk onderdeel kapot zou kunnen zijn zodat ik dit op de sloop kan gaan halen. moet ik het complete slot eruit halen of alleen het motertje van de CV?
Is dit veel werk om te repareren, ik ben al zover dat het deurpaneel eraf moet, maar verder zou ik denk ik ook niet komen, omdat ik niet weet wat kapot of vervangen moet worden.Ik hoop dat jullie me hierbij uitleg kunnen geven,
alvast bedankt :wors
10 oktober 2012 om 09:00 #17915311Is dan idd je motor…kan proberen met wd40 het slot te verdrinken, wil nog wel eens helpen. Anders idd alleen een motor regelen. Let wel op: op de motor staat een grote witte sticker met daarop 2 letters, zorg dat je dezelfde hebt.Slot is niet nodig.
Loshalen:
* paneel verwijderen, schroeven aan de onderzijde, in het handvat, onder het spiegelkapje in de hoek binnenzijde
* Folie voorzichtig (alleen gedeelte slotzijde) verwijderen
* Slot loshalen, 3x Torx 45 schroeven aan de zijkant van de deur
* Stroomkabel los peuteren dmv de rode clip los te halen
* Pennetje slot bediening los koppelenAl met al, helemaal de eerste keer, ongeveer een uur a twee uur werk.
Succes!
Greetz Emiel
10 oktober 2012 om 10:44 #17915310hier staat een mooie how to, met foto’s
http://www.opelvectra.info/home/bveccv.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 oktober 2012 om 11:58 #17915309Zal ‘t motortje zijn inderdaad. Even kijken of het met WD 40 opgelost is, met wat geluk werkt ‘t. Het slot met motor vervangen is op zich niet zo heel veel werk. Als je het deurpaneel eraf hebt, ben je al op de helft. ;)
Mocht het niet lukken, ik heb nog eentje liggen voor de rechterkant. :)
(snap dat dit geen marktplaats is, maar kan misschien handig zijn)
10 oktober 2012 om 12:06 #17915308Schiet me wat te binnen: ik had er zelf veel last van dat het pinnetje (van de motor naar t slot) vaak los schoot! Uiteindelijk met Locktide vast gemaakt.
Als je de deur heen er weer beweegt, hoor je dan iets rammelen?
10 oktober 2012 om 16:06 #17915307Kan ook nog een kabelbreukje zijn. Als je het slot eruit hebt ff met de multimeter de aansluitplug doormeten terwijl je ‘m op slot/weer open doet.
10 oktober 2012 om 17:41 #17915306‘t Piekje is maar heel kort, kleine kans dat je dat ziet op je analoge multimeter. Bij ‘n digitale is het al helemaal niet te zien.
10 oktober 2012 om 18:24 #17915305ik had ook een probleem dat mijn linkerachterportier niet dicht en open ging bleek een draad breuk tewezen in de tule tussen deur en auto dus ff goed kijken er na
11 oktober 2012 om 19:35 #17915304 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.