CV Probleempje, Help!

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum CV Probleempje, Help!

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241111
    BornOpel
      Lid sinds:
      15 April 2011

      forumlezers,

      Ik heb een probleem met mijn CV installatie.
      Mijn CV op me Vec b1 is standaard van Opel. Echter werkt aan de passagierskant de deur niet meer. Deze gaan op de CV niet mee automatisch dicht, wanneer ik met de sleutel probeer af te sluiten, sluiten alle deuren, Behalve de passagierskant. Ik heb al een paar keer de batterij van me sleutel vervangen maar dit is niet het probleem, ook heb ik hem al gereset, dit werkt ook niet……. :roll:
      Nu wil ik graag weten welk onderdeel kapot zou kunnen zijn zodat ik dit op de sloop kan gaan halen. moet ik het complete slot eruit halen of alleen het motertje van de CV?
      Is dit veel werk om te repareren, ik ben al zover dat het deurpaneel eraf moet, maar verder zou ik denk ik ook niet komen, omdat ik niet weet wat kapot of vervangen moet worden.

      Ik hoop dat jullie me hierbij uitleg kunnen geven,

      alvast bedankt :wors

      #17915311
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Is dan idd je motor…kan proberen met wd40 het slot te verdrinken, wil nog wel eens helpen. Anders idd alleen een motor regelen. Let wel op: op de motor staat een grote witte sticker met daarop 2 letters, zorg dat je dezelfde hebt.Slot is niet nodig.

        Loshalen:
        * paneel verwijderen, schroeven aan de onderzijde, in het handvat, onder het spiegelkapje in de hoek binnenzijde
        * Folie voorzichtig (alleen gedeelte slotzijde) verwijderen
        * Slot loshalen, 3x Torx 45 schroeven aan de zijkant van de deur
        * Stroomkabel los peuteren dmv de rode clip los te halen
        * Pennetje slot bediening los koppelen

        Al met al, helemaal de eerste keer, ongeveer een uur a twee uur werk.

        Succes!

        Greetz Emiel

        #17915310
        SigNumberOne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 May 2011

          hier staat een mooie how to, met foto’s

          http://www.opelvectra.info/home/bveccv.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #17915309
          Lemmens
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2005

            Zal ‘t motortje zijn inderdaad. Even kijken of het met WD 40 opgelost is, met wat geluk werkt ‘t. Het slot met motor vervangen is op zich niet zo heel veel werk. Als je het deurpaneel eraf hebt, ben je al op de helft. ;)

            Mocht het niet lukken, ik heb nog eentje liggen voor de rechterkant. :)

            (snap dat dit geen marktplaats is, maar kan misschien handig zijn)

            #17915308
            TWA
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 June 2010

              Schiet me wat te binnen: ik had er zelf veel last van dat het pinnetje (van de motor naar t slot) vaak los schoot! Uiteindelijk met Locktide vast gemaakt.

              Als je de deur heen er weer beweegt, hoor je dan iets rammelen?

              #17915307
              zzattack
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 February 2011

                Kan ook nog een kabelbreukje zijn. Als je het slot eruit hebt ff met de multimeter de aansluitplug doormeten terwijl je ‘m op slot/weer open doet.

                #17915306
                Lemmens
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2005

                  ‘t Piekje is maar heel kort, kleine kans dat je dat ziet op je analoge multimeter. Bij ‘n digitale is het al helemaal niet te zien.

                  #17915305
                  opelfreak1975
                    Lid sinds:
                    12 September 2009

                    ik had ook een probleem dat mijn linkerachterportier niet dicht en open ging bleek een draad breuk tewezen in de tule tussen deur en auto dus ff goed kijken er na

                    #17915304
                    zzattack
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 February 2011

                      @Lemmens wrote:

                      ‘t Piekje is maar heel kort, kleine kans dat je dat ziet op je analoge multimeter. Bij ‘n digitale is het al helemaal niet te zien.

                      piekje is inderdaad kort, maar was (eenmaal gefixt, althans) redelijk te meten met m’n 15 euro multimeter

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.