CV installeren + vraagje

Forumindex Forums Modellen Corsa CV installeren + vraagje

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Diggel

Goede avond!

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Koen en heb net mijn eerste auto gekocht, een Corsa! Ben er natuurlijk hardstikke blij mee! Maar ik vind het nou eenmaal leuk te sleutelen, dus ben gelijk begonnen.

Ik heb een vraagje over het installeren van de centraledeurvergrendeling waaraan ik volgende week ergens ga beginnen. In de handleiding staat dat je stroom moet halen van de accu. Dit lijkt mij een beetje omstreden, kan ik niet de stroom van radio splitsen?

En er zaten geen matten in, weten jullie waar ik die het beste (online) kan kopen? Kan nog niet echt wat vinden via google.

Alvast bedankt!

Diggeltje

RonaldH

haal je voeding van de zekering kast of accu.
        kortstondig kan er even een flinke stroom lopen.

niet vanaf je radio,dat is qua kabeldikte eigenlijk te dun

david verburg
        Deelnemer

voeding NIET vannaf de radio halen
          anders kan je iedere dag zekeringen gaan vervangen of blussen
          beter vannaf je contact slot pakken daar zitten lekker dikke draden waar je wel een aftakking kan maken
          succes gr david

Diggel

Oke dankjewel! Welke kan ik dan, qua kabelstrekken, het handigst nemen? Zekeringkast lijkt mij? Misschien een hele domme vraag, maar welke kleur heeft de draad die ik dan moet splitsen?

Powercorsa

Rood is constante plus <– Deze moet je hebben ligt een 2.5mm2 achterbij het zekeringkastje
              Zwart is geschakelde plus
              Bruin is massa

Het mooiste is om de mantel iets te strippen en dan de draad hierop vast te maken door middel van een soldering. Wel naderhand even isoleren d.m.v. isolatietape.

Ook voor de veiligheid een zekering tussen de voeding en het CV kastje gebruiken.

Diggel

Oke, top! Zekeringetje ga ik dan halen bij de autozaak.

Bedankt!

Aapje

origineel gepost door Powercorsa
                  Het mooiste is om de mantel iets te strippen en dan de draad hierop vast te maken door middel van een soldering. Wel naderhand even isoleren d.m.v. isolatietape.

Ook voor de veiligheid een zekering tussen de voeding en het CV kastje gebruiken.

Beste tips die je kan geven. Als je het lukt nooit een draad doorknippen. Gewoon de buitenmantel een tikkie wegsnijden en het nieuwe draad eraan solderen. Zo beinvloed je niks van de weerstand op ‘t draad.

En heb je nooit kans dat het draad op dat punt heet kan worden. Maar daar hebben we weer zekeringen voor, dus altijd afzekeren als je iets nieuws in de auto maakt! :)

Diggel

Bedankt voor de tip! Dan ga ik het op die manier doen. En met de mantel bedoelen jullie neem ik aan het punt waarop hij vast zit op de zekeringkast? Die overgang zegmaar.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.